Ferrari obtine la Sepang prima victorie dupa Spania 2013 Ferrari obtine la Sepang prima victorie dupa Spania 2013
Cvadruplul campion mondial Sebastian Vettel a obtinut prima victorie pentru Ferrari, dupa cea din Marele Premiu al Spaniei 2013 si prima sa victorie dupa... Ferrari obtine la Sepang prima victorie dupa Spania 2013

Cvadruplul campion mondial Sebastian Vettel a obtinut prima victorie pentru Ferrari, dupa cea din Marele Premiu al Spaniei 2013 si prima sa victorie dupa cea din Brazilia, in acelasi an. Germanul a avut o strategie cu doua opriri intr-o cursa desfasurata la cele mai mari temperaturi inregistrate pana acum.

Vettel a inceput cu pneurile P Zero Alb medium, a oprit tot pentru medium in turul 17 si a terminat cursa cu pneurile P Zero Orange hard din turul 37. Cu patru victorii la Sepang, a 40-a din cariera, Vettel este pilotul cu cele mai multe succese in istoria Marelui Premiu al Malaeziei.

Lewis Hamilton (Mercedes) a plecat din pole si a avut o strategie cu trei opriri cu care a terminat in final pe locul secund. Nico Rosberg, colegul sau de echipa, a avut o strategie diferita, dar tot cu trei opriri, si a terminat cursa pe ultima pozitie a podiumului. Rosberg a terminat cursa cu pneurile de compozitie medium, in timp ce Hamilton a parcurs ultimele tururi cu pneurile hard.

Temperatura asfaltului a ajuns in timpul cursei la 56 grade Celsius, similara cu cele mai ridicate temperaturi inregistrate anul trecut. Chiar daca s-a mers pe o suprafata pe care se putea gati un ou, fapt demonstrat de Pirelli pe contul de Instagram, pneurile s-au comportat excelent pentru aceste conditii.

Toti pilotii au luat startul cu pneurile de compozitie medium, cu exceptia celor doi piloti de la McLaren, care, inaintea abandonului, se aflau in zona punctelor. Neutralizarea cursei din primele tururi a redus degradarea pneurilor cand masinile aveau cantitatea maxima de combustibil, dar a si oferit oportunitatea schimbarii pneurilor fara a pierde foarte mult timp. Lewis Hamilton si Nico Rosberg au intrat pentru prima oara la boxe in timpul neutralizarii, in timp ce Sebastian Vettel a ramas pe circuit.

Vettel a intrat pentru prima oara la boxe din postura de lider si a iesit pe trei in spatele pilotilor de la Mercedes. Germanul de la Ferrari a exploatat la maximum pneurile de compozitie medium si si-a recastigat pozitia. La cea de-a doua oprire, Vettel a trecut pe hard si a iesit de la boxe in spatele campionului mondial en-titre. Hamilton a intrat si el, un tur mai tarziu, pentru pneuri noi, iar Vettel a preluat pozitia de lider.

Max Verstappen (Toro Rosso) a avut o strategie cu trei opriri si a devenit, la 17 ani, cel mai tanar pilot din Formula 1 care a adunat puncte, corectand astfel recordul detinut de Daniil Kvyat. Cu ajutorul unei strategii cu trei opriri, Kimi Raikkonen (Ferrari) a terminat pe pozitia a patra. Finlandezul a fost nevoit sa opreasca inca din turul al doilea dupa o pana de cauciuc in urma unui contact cu un adversar.

“Cred ca astazi ne-am facut treaba foarte bine. Am vazut o lupta strategica senzationala intre Ferrari si Mercedes. Au fost doua abordari diferite, ambele influentate de neutralizarea cursei, si, in ciuda temperaturile ridicate, pneurile s-au comportat foarte bine. Numeroasele strategii posibile au dus la o lupta interesanta pentru victorie si vreau sa-i felicit pe Sebastian Vettel si pe cei de la Ferrari pentru aceasta victorie memorabila”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Cei mai buni timpi ai zilei in functie de compozitie:

Medium Hard Intermediare Ploaie
1 Ros 1m42.062s Ham 1m43.125s
2 Nas 1m43.902s Vet 1m43.648s
3 Ham 1m43.976s Mas 1m43.990s

Cele mai multe tururi cu un set de pneuri:

Medium                      Valtteri Bottas (21 tururi)

Hard                           Carlos Sainz (23 tururi)

Momentul adevarului

Am prezis o strategie cu trei opriri ca fiind cea mai sigura in ceea ce priveste degradarea pneurilor. Diferentele intre strategii, cu doua sau trei opriri, nu erau foarte mari ca timp, totul depinzand de comportamentul pneurilor in conditiile din Malaezia.

Ferrari a demonstrat ca o strategie cu doua opriri a fost cea castigatoare, degradarea pneurilor nefiind un factor care sa influenteze decisiv performanta acestora. Am spus ca cea mai buna strategie cu doua opriri este: start pe medium, apoi oprire pentru hard in turul 15 si apoi 37. Vettel a gasit o solutie mai buna si a schimbat prima oara pe medium si abia apoi pe hard pentru ultima parte a cursei.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *