Marele Premiu de Formula 1 al Malaeziei: strategie cu trei opriri? Marele Premiu de Formula 1 al Malaeziei: strategie cu trei opriri?
La fel ca anul trecut in Malaezia, ultima parte a calificarilor s-a desfasurat pe asfalt ud, Lewis Hamilton (Mercedes) avand cel mai bun timp... Marele Premiu de Formula 1 al Malaeziei: strategie cu trei opriri?

La fel ca anul trecut in Malaezia, ultima parte a calificarilor s-a desfasurat pe asfalt ud, Lewis Hamilton (Mercedes) avand cel mai bun timp cu pneurile Cinturato Verde intermediare. Sebastian Vettel (Ferrari) a avut al doilea timp, cu acelasi tip de pneuri, fiind mai lent cu mai putin de o zecime decat Hamilton.

Cei doi piloti de la Ferrari și Valtteri Bottas de la Williams au fost singurii care au trecut de Q1, prima parte a calificarilor, folosind doar pneurile de compozitie hard, economisand astfel un set de pneuri medium pentru cursa. Toti ceilalti piloti au iesit pe circuit cu pneurile medium, cu care au si obtinut cel mai bun timp in aceasta sesiune. In primele minute din Q2, partea a doua a calificarilor, toti pilotii au iesit pe circuit si au incercat sa obtina un timp cat mai bun cu pneurile mai moi nominalizate pentru aceasta cursa inainte sa inceapa ploaia.

Cu o intarziere de treizeci de minute, ultima parte a calificarilor, Q3, s-a desfasurat pe asfalt und, pilotii avand de ales intre pneurile de ploaie si cele intermediare. Pe masura ce asfaltul a inceput sa se usuce, pneurile intermediare au fost cele mai performante, iar Hamilton a reusit sa-si asigure cel de-al 40-lea pole din cariera.

Ultima sesiune de antrenamente libere s-a desfasurat pe uscat, temperatura asfaltului depasind 58 de grade Celsius. Nico Rosberg a fost cel mai rapid, urmat de colegul sau Lewis Hamilton, ambii cu pneuri de compozitie medium.

O strategie cu trei opriri este cea mai probabila pentru cursa de duminica, dar asta va depinde si de vreme. Ca de obicei, pilotii din top 10 pe grila vor lua startul cu pneurile folosite la finalul Q2, ceea ce inseamna ca vor pleca cu pneurile de compozitie medium, in timp ce toti ceilalti pot alege compozitia cu care vor incepe cursa.

“Asa cum ne asteptam, am avut parte de calificari extrem de disputate, acestea fiind intrerupte si de ploaie. Am avut parte de provocari uriase in acest weekend. Temperaturile ridicate au solicitat la maximum pneurile medium, iar ploaia a dus la folosirea in premiera a pneurilor de ploaie si intermediare. Pneurile Cinturato Verde au fost folosite putin in testele din pre-sezon, dar cantitatea de apa a fost mult mai mica, iar cele de ploaie, in specificatia 2015, au fost folosite pentru prima oara aici. Cei mai buni timpi s-au obtinut cu pneurile intermediare, mai potrivite pentru conditiile din ultima parte a calificarilor. Tinand cont ca anul acesta cursa se desfasoara cu o ora mai devreme, vom avea cu siguranta temperaturi mai ridicate si din aceasta cauza o strategie cu trei opriri cred ca este cea mai probabila”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

STRATEGIA DE CURSA DE LA PIRELLI:

Sunt doua strategii cu trei opriri care pot da rezultate in Marele Premiu al Malaeziei, o cursa de 56 de tururi. Cea mai buna este: start pe medium, schimb pe hard in turul 11, tot pe hard in turul 26 si apoi pe medium in turul 41. O alternativa ar fi: start pe medium in turul 11, tot pe medium in turul 24 si apoi pe hard in turul 37. Cea mai rapida strategie cu doua opriri este: start pe medium, apoi schimb pe hard in turul 15 si tot pe hard in turul 36.

Ploaia cazuta in calificari a spalat asfaltul de cauciucul depus pana acum, ceea ce face mai greu de calculat gradul de degradare. Teoretic sunt diferente mici intre o strategie cu doua sau trei opriri, dar cea cu trei este putin mai flexibila in cazul unor schimbari din punct de vedere meteorologic.

Cei mai buni timpi in FP3:

Rosberg         1m39.690s    Medium noi

Hamilton        1m39.874s    Medium noi

Raikkonen    1m40.245s    Medium noi

Top 10:

Hamilton        1m49.834s    Intermediare noi

Vettel             1m49.908s    Intermediare noi

Rosberg         1m50.299s    Intermediare noi

Ricciardo       1m51.541s    Intermediare noi

Kvyat             1m51.951s    Intermediare noi

Verstappen   1m51.981s    Intermediare noi

Massa            1m52.473s    Intermediare noi

Grosjean        1m52.981s    Intermediare noi

Bottas             1m53.179s    Intermediare noi

Ericsson        1m53.261s    Intermediare noi

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *