România, între litoral, Deltă și business travel România, între litoral, Deltă și business travel
Agențiile de turism membre ANAT raportează o creștere de cel puțin 20% a numărului de rezervări pentru vacanțe făcute în perioada de early booking.... România, între litoral, Deltă și business travel

Agențiile de turism membre ANAT raportează o creștere de cel puțin 20% a numărului de rezervări pentru vacanțe făcute în perioada de early booking. Oficialii ANAT estimează ca până la finalul lunii martie, românii să cumpere cu 25% mai multe vacanțe pe litoralul românesc comparativ cu anul trecut.

“Românii au devenit mai educați în ceea ce privește cumpărarea vacanțelor. Compară prețuri, destinații, și au început să își rezerve vacanțele mai devreme. Vor să beneficieze de reduceri și mai ales, doresc să-și aleagă hotelurile și perioada în care să plece în vacanță”, a comentat Aurelian Marin, președintele ANAT.

Potrivit acestuia, litoralul este zona forte a României, intrând în preferințele turiștilor români și ale celor din afara granițelor, mai ales prin prisma investițiilor realizate în ultimii ani de hotelieri, pentru modernizarea unităților de cazare sau pentru crearea unor noi oportunități de distracție.

Iar dacă vorbim despre distracție, trebuie să amintim despre stațiunea Mamaia, spre care se duc circa 50% dintre rezervările făcute prin intermediul agențiilor de turism.

Travel Trends: Drumeții și excursii – Surpriza Dobrogei. Galerie Foto

“Mamaia rămâne, în continuare, stațiunea cu cel mai ridicat grad de vânzări. Deja, circa 7% dintre turiștii care vor să meargă acolo nu mai găsesc locuri. Printre hotelurile care au perioade în care sunt deja rezervate 100% se numără Phoenicia, Tomis, Mercur-Minerva sau Savoy, hoteluri care oferă și servicii all-inclusive”, a precizat șeful ANAT.

Potrivit acestuia, sudul litoralului românesc este preferat de familii cu copii, hotelurile din această zonă având servicii specializate, în același timp, prețurile fiind mai mici.

“Venus se mișcă din ce în ce mai bine, dar, deocamdată, pe locul doi ca valoare a vânzărilor este Eforie Nord, urmată de Saturn. Sudul litoralului românesc rămâne, în continuare, destinația de vacanță favorită pentru familiile cu copii. Avem și pe sud hotelieri care au investit și multe hoteluri de 2 stele au fost clasificate, acum, la 3 stele. De asemenea, un număr semnificativ de hoteluri care au fost închise se deschid anul acestea la 4 stele, ca urmare a investițiilor în modernizare”, a comentat Aurelian Marin.

În același timp, în următoarele săptămâni, sudul litoralului se va îmbogăți cu un parc de aventură, pe modelul celui existent la Brașov. Parcul ce se va deschide la Neptun este o investiție de circa 300.000 de euro.

Care sunt cele 4 provocări ale noului șef al ANAT?

În ceea ce privește turiștii străini, ponderea acestora este în creștere, pentru acest an fiind anunțat un charter din Israel, care va aduce turiști la mare de 2 ori pe săptămână. “De vreo 2-3 ani am reușit să atragem și turiști din Polonia. Cred că în următorii 5 ani vom vedea o explozie a numărului de turiști pe incoming”, a mai spus oficialul ANAT. Potrivit acestuia, prețul mediu pe care o familie este dispusă să îl plătească pentru un sejur la mare este de 1.200 de lei/camera, perioada medie de ședere fiind de 6 nopți. “Este un trend constant de scădere de vreo 5-6 ani de zile, de când vorbim despre criză, dar, cu cifrele pe care le avem acum, cred că este posibil să depășim anii de dinainte de criză ca număr de turiști și valoare a pachetelor cumpărate”, a precizat Marin.

Sudul litoralului renaşte din propria-i cenuşă. Serviciile balneo, pachetele all inclusive şi facilităţile pentru familii îl ridică

Conform oficialului ANAT, în cadrul ediției de primăvară a Târgului de Turism al României (care a avut loc în perioada 12-15 martie), cele mai căutate destinații externe au fost Turcia, Grecia și Bulgaria. În ceea ce privește destinațiile interne preferate de turiștii români, după litoral se află stațiunile balneo, Delta Dunării (o destinație despre care turiștii cunosc prea puține detalii și cu servicii destul de scumpe), dar și zonele potrivite pentru segmentul corporate.

“În Capitală, marea provocare pe care o avem este a reașezării pe segmentul de conferințe. Există cerere, dar nu avem încă un centru de conferințe foarte mare. Turiștii străini preferă Valea Prahovei, Transilvania, Moldova, Maramureș, zone în care vor să vadă obiceiurile locale, dar care sunt interesante și pentru team-building-uri”, a concluzionat Aurelian Marin.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *