Care sunt cele 4 provocări ale noului șef al ANAT? Care sunt cele 4 provocări ale noului șef al ANAT?
Aurelian Marin, noul președinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România, are o experiență de 20 de ani în domeniul turismului, până... Care sunt cele 4 provocări ale noului șef al ANAT?

Aurelian Marin, noul președinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România, are o experiență de 20 de ani în domeniul turismului, până la numirea sa în funcția ocupată anterior de Lucia Morariu, fiind președintele ANAT – Regiunea Sud Est și fondatorul și managerul general al agenției de turism Paradis-Vacanțe de Vis.

Am discutat pe larg cu noul șef al ANAT (ales pe 11 martie) în cadrul unei întâlniri cu presa și am aflat care este strategia pe care și-a propus-o pentru următorii doi ani de mandat și care vor fi provocările pe care și le va asuma.

1.Voucherele de vacanță. În opinia sa, introducerea tichetelor de vacanță (lege adoptată încă de la începutul acestui an, prin care angajații din sistemul public ar urma să privească din partea angajatorilor tichete pentru achiziționarea de pachete turistice) este o gură de oxigen pentru turismul din România.

Aurelian Marin“Prim-ministrul ne-a asigurat că acestea vor fi emise, însă nu a avansat un termen ferm. Gândiți-vă că avem un potential de 5 milioane de angajați care ar beneficia de pe urma acestor vouchere. Dacă luăm în considerare că doar 10% dintre aceștia vor primi aceste vouchere și înmulțim cu 6 salarii mimime, am avea 6.000 de lei pe care oamenii ar trebui să-I ducă în turismul românesc. Ar fi ceva uriaș, iar sumele ar putea fi folosite pentru îmbunătățirea hotelurilor și a serviciilor”, a declarat Aurelian Marin pentru The Trends.

Potrivit acestuia, patronatul s-a întânit recent cu reprezentanți ai Camerei Deputaților, iar acest subiect se află pe lista priorităților.

2.TVA de 9% și pentru agențiile de turism. La mijlocul lunii ianuarie, Guvernul a avizat reducerea cotei de TVA la 9% pentru serviciile de cazare cu demipensiune, pensiune completă și all inclusive, aceasta fiind aplicată cazării, dar și serviciilor acceorii cazării, vândute sau oferite spre vânzare la prețul inclusive al pachetului turistic. Potrivit lui Marin, aplicarea acestei cote reduse ar trebui extinsă și către agențiile de turism. “Ne comparăm cu alte destinații unde merg românii dar și din care ne pot veni potențiali clienți, precum Bulgaria sau Grecia. În alte țări, industria turismului este protejată, fiind considerată activitate de export. În Bulgaria, de exemplu, impozitul pe profit în turism este de 10%. Acum, turismul aduce în România 2% din PIB. Imaginați-vă cum ar fi ca ponderea să se dubleze”, a mai spus noul președinte al ANAT.

3.Pregătirea personalului. “Este nevoie de o viziune pe termen lung”, este de părere Aurelian Marin. Tocmai de aceea, una dintre strategiile președinului patronatului agențiilor de turism se îndreaptă spre pregătirea personalului. “Angajații agențiilor trebuie să fie din ce în ce mai bine pregătiți pentru a ține pasul cu noutățile și cerințele turiștilor”, ne-a precizat acesta.

4.Promovarea. “Aș muta promovarea serviciilor de turism din grija ANT-ului în zona operatorilor privați, așa cum este cazul asociațiilor de promovare. În acest mod, asociațiile, din care fac parte oameni de afaceri cu business-uri în turism ar ști să gestioneze mai bine banii și vor fi mai buni. Lucrurile ar fi gândite ca un business și s-ar putea strânge milioane de euro. Ideal ar fi ca banii de promovare să se strângă fără implicarea statului, acesta urmând doar să creeze mecanismele care să le permit privaților să se organizeze, să adune banii și să hotărască modalitățile de utilizare”, a concluzionat Aurelian Marin.

  • Eric Victor

    03/04/2015 #1 Author

    Pare un domn cu mult potential sa vedem ce face!!!

    Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *