Flanco, afaceri de 665 milioane lei, investiții de 8 milioane în 2014 Flanco, afaceri de 665 milioane lei, investiții de 8 milioane în 2014
Flanco a înregistrat în anul 2014 o creștere de 8% a cifrei de afaceri comparativ cu anul precedent, aceasta ajungând la 665 milioane de... Flanco, afaceri de 665 milioane lei, investiții de 8 milioane în 2014

Flanco a înregistrat în anul 2014 o creștere de 8% a cifrei de afaceri comparativ cu anul precedent, aceasta ajungând la 665 milioane de lei. Profitul net al companiei în anul 2014 a fost de 2,2 milioane de lei, în creștere cu 61% față de 2013. Vânzările au fost susținute de categoria produselor de necesitate (electrocasnicele mari și mici), de segmentul de tehnologie și de televizoarele cu diagonală mare, acestea având cea mai bună evoluție pe parcursul întregului an.

“Rezultatele financiare pozitive din 2014 confirmă miza pe care ne-am asumat-o la începutul anului trecut, aceea de creștere profitabilă și sănătoasă a companiei, asigurând totodată un volum mai mare de vânzări”, a declarat Dragoș Sîrbu, CEO Flanco Retail (foto). “Anul trecut am aniversat 20 de ani, am înregistrat cel mai de succes eveniment de Black Friday (în magazine și pe www.flanco.ro), am asociat ofertele de vânzare cu soluții de finanțare avantajoase, ceea ce a susținut preferința clienților pentru tehnologii de ultimă oră și pentru produse cu performanțe superioare.”

Anul 2014 a confirmat datele de piață care prevedeau o revenire a încrederii consumatorilor în creditul de consum. Acest instrument de finanțare, pe care Flanco l-a oferit direct în magazine, prin partenerii financiari, a avut o evoluție pozitivă și a fost unul dintre factorii care au susținut creșterea pieței. Pe acest fond, 20% din vânzările totale au fost vânzări în rate.

Principalele motoare de creștere ale Flanco Retail au fost electrocasnicele mari și mici, segmentul de tehnologie, cu smartphone-uri, televizoare smart, Ultra HD, în special cele cu diagonală mare, de peste 40 inch. Ritmul ascendent al vânzărilor de televizoare a fost influențat și de Campionatul Mondial de Fotbal, dar și de accesibilitatea largă a tehnologiei de ultimă. Divizia de telecom a avut un plus de 60% față de anul trecut.

“Oportunitățile de creștere din 2014 au inclus și www.flanco.ro, unde vânzările au fost cu 150% mai mari față de 2013, contribuind consistent la cifrele finale. Traficul s-a dublat, iar rezultatele obținute au confirmat focusul nostru de creștere a performanțelor tehnice ale site-ului și de îmbunătățire a experienței de cumpărare a clientului pe www.flanco.ro. De asemenea, am dezvoltat și varianta pentru mobil a site-ului, odată cu creșterea traficului de pe dispozitivele mobile – smartphone-uri și tablete”, a adăugat Dragoș Sîrbu.

Anul trecut, compania a continuat să optimizeze întregul proces logistic, iar în acest an a reușit să introducă și opțiunea de livrare în aceeași zi. În același timp, planul de investiții a inclus expansiunea și remodelarea magazinelor (9 noi deschideri și 2 relocări, toate urmărind în continuare principiile de eficiență operațională), dezvoltarea echipamentelor IT și tehnologice. “Dorim și în acest an să ne respectăm promisiunile față de clienții noștri, astfel că ne concentrăm să menținem o relație de durată și de încredere cu partenerii noștri și să oferim clienților Flanco o experiență de cumpărare plăcută și memorabilă în magazine și pe www.flanco.ro”, a afirmat Dragoș Sîrbu.

În 2014, numărul de angajați ai Flanco a ajuns la 1100, iar compania a alocat sumele rezultate din reducerea de 5% a CAS către extinderea echipelor de vânzări și training-ul acestora, în vederea îmbunătățirii serviciilor de consultanță oferite în magazine. Astfel, Flanco își susține angajamentele luate față de clienți prin programul “Așteptările tale/Prioritățile noastre”.

“Pentru anul 2015, creșterea de piață este determinată în continuare de creșterea economică și de posibilitatea achiziției în rate fixe în lei, fără dobândă. În continuarea susținerii acestei creșteri, dorim să diversificăm gama de produse și de servicii noi și să ne concentrăm pe dezvoltarea rețelei de magazine și a site-ului www.flanco.ro. Astfel, suntem pregătiți să ne depășim performanțele anului ce a trecut”, a mai declarat Dragoș Sîrbu.

Cu un număr de peste 1100 de angajați, compania deţine o rețea de 88 de magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 55 de orașe.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *