Tips&Tricks: Cum își aleg companiile spațiul de birouri Tips&Tricks: Cum își aleg companiile spațiul de birouri
RE/MAX, unul din liderii mondiali în real-estate, observă că principalele elemente care determină contractarea unui spațiu de birouri în România sunt bugetul alocat și locația... Tips&Tricks: Cum își aleg companiile spațiul de birouri

RE/MAX, unul din liderii mondiali în real-estate, observă că principalele elemente care determină contractarea unui spațiu de birouri în România sunt bugetul alocat și locația clădirii care să poată oferi o gamă largă servicii conexe.

Alegerea unui spațiu de birouri pentru o companie este o decizie care poate influența semnificativ comportamentul și modul de lucru al angajaților. Potrivit RE/MAX, tranzacțiile imobiliare din sectorul office sunt influențate, în primul rând, de bugetul alocat de către viitorul chiriaș, însă multinaționalele au înțeles deja că suplimentarea de buget per angajat pentru un spațiu de top nu este o cheltuială, ci o investiție în propria afacere.

 „În general, în sectoarele de servicii bine remunerate, diferența de cost a chiriei per angajat între un spațiu premium și unul mediocru are o valoare motivațională mult mai mare pentru angajat, decât o majorare a salariului cu aceeași sumă. De aceea, companiile cu o cultură organizațională eficientă știu să exploateze acest avantaj ca pe o investiție și o oportunitate în recrutare și dezvoltare”

Răzvan Cuc, Director Regional RE/MAX România

Un bun exemplu în acest sens îl reprezintă companiile din industria IT care pun un accent puternic pe confortul angajaților cu scopul de a facilita recrutările și de a dezvolta compania. Totodată, companiile multinaționale  au cele mai înalte standarde atunci când aleg o nouă locație. Acestea lucrează cu oameni specializați în negocieri imobiliare care înțeleg în cel mai mic detaliu nevoile chiriașilor și care pot efectua analize comparative între criteriile de care sunt interesați.

Dincolo de buget, locația este un criteriu decisiv în alegerea spațiului de birouri. Astfel, companiile sunt interesate de disponibilitatea locurilor de parcare, existența unor servicii conexe precum o zonă de retail, dar și de un acces facil la mijloacele de transport.

„Clădirile sau zonele cu notorietate au importanță semnificativă, iar dacă întrunesc și condițiile de finisare, dotare, servicii, accese, vor atrage interesul companiilor cu bugete importante. În cazul acestora, proprietarii tind să semneze contracte ferme care să le asigure ocuparea spațiului pe un interval de 3-5 ani”

Răzvan Cuc, Director Regional RE/MAX România

Care este rolul agentului imobiliar

Dacă în domeniul rezidențial românii apelează foarte rar la un agent imobiliar, complexitatea sectorului de birouri impune un nivel înalt de pregătire și experiență în domeniu, drept pentru care companiile aleg în momentul relocării să ceară ajutorul unei agenții specializate.

Astfel, cu ajutorul unui agent calificat, clienții pot economisi atât timp, cât și bugete. De asemenea, cunoștințele din domeniul juridic și arta negocierii specifică unui agent imobiliar profesionist, vor evita apariția viitoarelor complicații dintr-un contract complex de închiriere.

Mai mult, agentul are rolul de a se consulta cu reprezentantul companiei chiriașe pentru a contura împreună nevoile reale ale angajaților și pentru a ierarhiza criteriile și termenii contractuali. Lipsa experienței în negocierea acestui tip de contracte poate genera pierderi în buget și apariția unor situații de compromis.

RE/MAX este lider mondial în real-estate, fiind franciza numărul 1 la nivel global pe acest segment. Compania, înfiinţată în 1973 în Denver, are astăzi peste 6.300 de birouri şi peste 96.000 de agenţi afiliaţi în 95 de ţări din întreaga lume. În Europa, RE/MAX este prezent în 31 de ţări, cu 1.500 birouri şi 12.000 de agenţi, continuând să se extindă.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *