Studiu Intel: Tinerele din România, pasionate de o carieră tehnică Studiu Intel: Tinerele din România, pasionate de o carieră tehnică
Conform unui studiu Intel*, realizat în perioada 7-11 martie, 74,13% dintre tinerele din România doresc să urmeze o carieră în domeniul cercetare şi dezvoltare.... Studiu Intel: Tinerele din România, pasionate de o carieră tehnică

Conform unui studiu Intel*, realizat în perioada 7-11 martie, 74,13% dintre tinerele din România doresc să urmeze o carieră în domeniul cercetare şi dezvoltare. Astfel, mai bine de 7 din 10 respondente, şi-au exprimat dorinţa de a urma o carieră în acest domeniu.

În pofida faptului că multe tinere nu au acces la informaţii despre posibilele oportunităţi ale job-urilor din cercetare şi dezvoltare, 40,43% dintre acestea şi-ar dori să urmeze o carieră în domeniul cercetării aplicative, iar 35,32% dintre ele înclină  către cercetare fundamentală. Totodată, 56,6% dintre tinere ar prefera să rămână angajate în România.

Mediul IT a fost identificat de 5 din 10 respondente ca fiind domeniul în care România excelează la cercetare. Pe locuri secunde, la aproape jumătate, se situează medicina şi farmacia, iar apoi marketingul.

În opinia celor mai multe tinere (68,14%), industria IT&C este domeniul cu cel mai mare grad de inovaţie din România. De asemenea, peste 62% consideră că acest domeniu are cel mai rapid ritm de creştere atât în România, cât şi în lume. Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara sunt oraşele considerate de tinerele din România ca având cele mai mari şanse de dezvoltare tehnologică în următorii 10 ani.

Aproape trei sferturi din eşantionul studiat este de părere că în România nu există destule medii de informare asupra carierelor tehnice, deşi marea majoritate a respondenetelor se simt atrase sau foarte atrase de domeniul tehnic (77,7%).

Studiul a identificat mediile din care se informează tinerele din România cu privire la oportunităţile de angajare. Astfel, pe primul loc, cu un procent de 82,55%, se situează site-urile specializate de job-uri. Revistele, blog-urile de specialitate sau site-urile companiilor vin în plan secundar.

—————————————————————————-

*Intel România a realizat un studiu pe un eşantion de 381 de respondente, care reproduce din punct de vedere al principalelor caracteristici structura socio-demografică a populaţiei utilizatorilor de internet din România de sex feminin, cu vârsta între 18-23 ani, din mediul urban.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *