Proprietarii brandului Casa Rusu iau fonduri europene pentru noi fabrici de mobilier și vor să dea 8 mil. euro pentru construcția propriilor magazine Proprietarii brandului Casa Rusu iau fonduri europene pentru noi fabrici de mobilier și vor să dea 8 mil. euro pentru construcția propriilor magazine
Producătorul local de mobilă Rus Savitar, compania care controlează și rețeaua de magazine Casa Rusu, va deschide în acest an cea de-a patra fabrică... Proprietarii brandului Casa Rusu iau fonduri europene pentru noi fabrici de mobilier și vor să dea 8 mil. euro pentru construcția propriilor magazine
Casa Rusu_Colentina_3Producătorul local de mobilă Rus Savitar, compania care controlează și rețeaua de magazine Casa Rusu, va deschide în acest an cea de-a patra fabrică din portofoliu (cu o suprafață de 15.000 de metri pătrați în 2 hale), o investiție în valoare de 4,4 milioane de euro. Pentru această nouă investiție, care va trebui implementată în decurs de o jumătate de an de la semnarea contractului (planificat pentru perioada imediat următoare), compania va primi 1,2 milioane de euro din fonduri europene, restul sumei fiind asigurată din resurse proprii.

“Avem nevoie de încă o fabrică, aceasta urmând să producă piese înguste. Este deja un deficit de producție, iar în fabricile existente se lucrează deja în trei schimburi, de luni până sâmbătă”, a declarant recent, în cadrul unui eveniment de presă Cristian Rusu, proprietarul grupului Rus Savitar – Casa Rusu.

Deco trends: care sunt culorile anului și ce stiluri ne recomandă specialiștii pentru 2015

În prezent, grupul deține 100.000 de metri pătrați de fabrici, spații de depozitare și birouri comerciale, iar în fabricile Rus Savitar se produc 18.000 de garnituri/lună și 10.000 de seturi de mobilier tapițat/lună.

Produsele companiei ajung în principal în propria rețea de retail, Casa Rusu – care operează 17 magazine proprii și 11 în sistem de franciză -, la alți retaileri locali (de exemplu, Dedeman), precum și la export în Olanda, Belgia, Elveția, Bulgaria, Slovenia, Slovacia, Japonia, Irak, Quatar, Emiratele Arabe Unite.

În acest moment, exporturile contribuie cu 15% la cifra de afaceri a companiei, în timp ce vânzările înregistrate prin Casa Rusu contribuie cu 30% la încasările totale ale grupului. În 2014, grupul Rus Savitar- Casa Rusu a raportat o cifră de afaceri consolidată de 35 de milioane de euro, cu aproximativ 25% mai mare decât cea din  anul anterior. Totodată, profitul a fost cel mai mare din istoria companiei – 3,6 milioane de euro -, cu 85% peste cel înregistrat în 2013.

“Exporturile către Japonia ne-au ajutat mult. Dacă vorbim despre zonele care ne aduc un plus pentru cifra de afaceri, vestul Europei intră în această categorie. Dacă vorbim despre ceea ce este profitabil, atunci Asia este o zonă mai bună pentru noi. Europenii caută producători ieftini care să execute după modelele lor. Clienții din Asia sunt deschiși la propuneri și acceptă design-ul nostru”, a mai spus Rusu.

Casa Rusu investește o jumătate de milion de euro în magazinul din Colentina și vrea încasări de 3 mil. euro în primul an

Potrivit acestuia, odată cu inaugurarea noului centru de producție, exporturile din acest an ar putea crește cu încă 5 procente, cifra de afaceri totală prognozată pentru 2015 fiind de 40 de milioane de euro.

casa rusu1

În același timp, compania plănuiește să se axeze în acest an pe construcția propriilor magazine sub brandul Casa Rusu (cu suprafețe între 5.000 și 10.000 de metri pătrați), investițiile planificate urmând să atingă pragul de 8 milioane de euro pentru achiziția terenurilor, construcția și amenajarea acestora.

Recent, producătorul român a deschis cel de-al patrulea magazin din Capitală, în cadrul centrului commercial Colentina, o investiție de o jumătate de milion de euro. Odată cu această deschidere, compania a lansat un nou concept, prin introducerea unei game proprii de obiecte de casă și decorațiuni, Cassima. “Un magazin mare pe modelul celui din Colentina ar necesita o investiție de circa 4 milioane de euro”, a precizat Cristian Rusu.

Potrivit acestuia, există planuri pentru deschiderea a două noi magazine de dimensiuni mari (10.000 de metri pătrați) proprii, pe lista potențialelor orașe fiind București, Craiova, Timișoara sau Cluj.

“Planul nostru este de a deține clădirile mari în care vor active magazinele sub noul nostru concept. În acest moment suntem în negocieri pentru achiziționarea terenurilor necesare”, a afirmat proprietatul grupului Rus Savitar – Casa Rusu.

Până la finalul acestui an, compania va mai deschide un magazin în Bacău (inaugurarea este planificată pentru luna aprilie), o investiție de 250.000 de euro pentru 1.600 de metri pătrați. Pe lista de investiții se numără și cea pentru un centru logistic de 6.000 de metri pătrați care să deservească magazinele din București, precum și extinderea centrului logistic din Dudeștii Noi, Timiș, cu 14.000 de metri pătrați.

În ceea ce privește noua gamă de decorațiuni, omul de afaceri timișorean nu exclude posibilitatea amenajării unei fabrici noi special dedicate acesteia. “În acest moment decorațiunile sunt dedicate special pieței locale, însă este posibil să le scoatem și la export. În acest caz, va fi nevoie de schimbarea conceptului pentru a fi în trend cu cerințele din străinătate de pe acest segment de piață”, a concluzionat Cristian Rusu.

Valoarea totală a pieței locale de mobilier este estimate la 800 de milioane de euro la nivelul lui 2014, 11,1% din producție fiind destinată exporturilor.

Rus Savitar şi-a început activitatea în 1994, în prezent fiind unul din cei mai mari producători de mobilier din România. Compania are trei fabrici unde se realizează mobilierul din pal melaminat şi mobilierul tapiţat.  În prezent, Casa Rusu deţine o reţea de 27 de magazine, proprii şi în regim de francize, noua locaţie din Bucureşti fiind cea de-a 28-a a reţelei.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *