În timp ce străinii care aleg țara noastră pentru pachetele de turism medical (care includ, pe lângă planul de tratament, și vizite la obiective...
turism medicalÎn timp ce străinii care aleg țara noastră pentru pachetele de turism medical (care includ, pe lângă planul de tratament, și vizite la obiective turistice, cazare și transport) plătesc în medie între 3.000 și 3.500 de euro, valoarea tratamentelor fiind de multe ori chiar mai mică și cu 50% decât în țările din care provin (pentru anumite specializări), românii aleg să meargă în străinătate pentru a-și trata afecțiuni majore, nedescoperite la timp, și sunt dispuși să plătească aproape dublu.

“Se observă o cerere tot mai mare din partea românilor pentru pachete de verificare”, ne-a declarat azi în cadrul unei întâlniri cu presa Răzvan Andrei Nacea, director general Seytur, o agenție specializată pe segmentul turismului medical.

Astfel, potrivit acestuia, numărul de turiști care apelează la servicii medicale, fie în România, fie în străinătate, a crescut anul trecut cu 15% față de 2013, în timp ce la nivelul întregii pieți, estimată la valoarea de 300 de milioane de euro, se vede un plus de 20%.

Printre principalele țări din care au venit turiștii străini pentru a beneficia de servicii medicale în România se numără Germania, Marea Britanie, Italia, Franța și Israel, cea mai mare parte a acestora fiind de vârsta a treia, dornici să-și rezolve problemele de sănătate.  “Cei mai mulți turiști străini vin pentru tratamente stomatologice complexe, oftalmologie, chirurgie estetică și plastică, dar și pentru tratamente wellness și relaxare. O mare parte dintre ei sunt români stabiliți în străinătate de multă vreme sau străini cu rădăcini românești. Străinii fără legături cu țara noastră aleg România pe criteriul recomandării”, spune Răzvan Andrei Nacea, director general Seytour.

Conform oficialului Seytour, străinii plătesc pentru tratamentele stomatologice efectuate în clinicile de la noi între 5.000 și 20.000 de euro, în timp ce operațiile estetice, cum este exemplul rinoplastiilor, costă circa 2.000 de euro.

“În Franța, de exemplu, o rinoplastie costă și 7.000 – 8.000 de euro, iar la noi se poate realiza cu mai puțin de jumătate din această sumă”, ne-a precizat Nacea.

În ceea ce privește pachetele de servicii medicale pentru care românii optează în străinătate, în topul preferințelor se află cele de spa și wellness în cadrul centrelor din Austria, Germania sau Turcia, precum și tratamentele de recuperare. Potrivit lui Nacea, pentru clinicile din Turcia se observă o creștere cu 15% a numărului de pachete pentru tratamente de detoxifiere cerute de români. Însă, românii care aleg să se trateze în afara granițelor, au și afecțiuni mai grave care nu se pot soluționa în țară.

“Românii își tratează în clinicile din străinătate malformațiile congenitale, traumatismele rămase în urma unor accidente, cataracta, astigmatismul, diferite tipuri de cancer sau tumori. Multe dintre aceste cereri sunt, din păcate, situații grave”, spune Răzvan Andrei Nacea. travel-insurance

În ceea ce privește raportul dintre turiștii care vin în România pentru servicii medicale și românii care apelează la acestea în străinătate, nu există niște statistici clare: „Știm doar că sunt mai mulți români care pleacă în străinătate pentru diferite tratamente medicale și operații, decât străinii care ne vizitează pentru turismul medical”, afirmă reprezentantul Seytour.

În 2014, Seytour și-a menținut cifra de afaceri de un milion de euro, în același timp marcând o creștere de 20% a volumului de afaceri (estimat la valoarea de 10 milioane de euro), față de anul precedent. Majorarea se datorează cererii tot mai mari de servicii medicale, atât din partea turiștilor români, cât și a celor străini.

Până la finalul anului în curs, oficialul agenției estimează o creștere de 20% a cifrei de afaceri, respectiv de 40% a volumului. Majorarea este valabilă și pentru numărul de turiști, care apelează la servicii medicale fie în străinătate, fie în România, mai ales că piața locală de turism medical a avut o evoluție ascendentă în ultimii trei ani. ”Pacienții străini vin în România, dar ne vizitează pentru turism dentar, investigații și tratamente oftalmologice, chirurgie estetică și plastică. Atât timp cât vor continua să plătească cu aproximativ 40% mai puțin din prețurile din țările de origine, vor continua să vină. Însă vorbim de turism medical: avem pe de-o parte medici stomatologi și oftalmologi extraordinari, și chirurgi esteticieni renumiți, dar pe de altă parte avem nevoie de infrastructură și servicii mai bune pe partea de turism”, a adăugat Nacea.

Seytour este prima companie din România specializată în turism medical. Compania intermediază servicii medicale în clinici și spitale, private și de stat, cu renume mondial, din țări precum România, Ungaria, Austria, Germania, Elveția, Franța, Italia, Belgia, Spania, Turcia, Grecia, Malta, India, USA, Bolivia și Mauritius.

Agenția Seytor a fost fondată în 1990, departamentul de turism medical fiind lansat în 2009 în urma unui studiu de piață, conceptul fiind adus din SUA. “A fost o dorință și o necesitate personal. Apoi ne-am dat seama că putem ajuta mulți oameni. Ne dorim să transformăm turismul medical într-un brand de țară și să aducem străini care să beneficieze de tratamente foarte bune în România”, a mai spus Nacea.

Proprietarul Seytour este unul dintre cei trei candidați pentru funcția de președinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT).

Citiți și:

ANAT își schimbă președintele. Cine sunt candidații care luptă pentru funcția Luciei Morariu? 

Saving lives in finnish hospitals with a secure cloud and mobile based communication system 

Christian Tour readuce Egiptul în cataloage după cinci ani, plănuiește rețea hotelieră și vrea afaceri de 63 de mil. euro în 2015 

Trends: tehnologia 3D a unui startup portughez își propune să revoluționeze chirurgia ortopedică

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *