Filiala locală a companiei de cercetare de piață GfK a realizat un studiu care investighează obiceiurile de consum de mâncare ale românilor în afara...
fast foodFiliala locală a companiei de cercetare de piață GfK a realizat un studiu care investighează obiceiurile de consum de mâncare ale românilor în afara casei.

Pe repede-înainte, fast-food

Localurile cu servire rapidă care vând burgeri, shaorma, pui prăjit și cartofi prăjiți sunt preferate pentru achiziționarea de mâncare pentru a fi consumată “în mers”. Potrivit informațiilor colectate de GfK, 50% dintre participanții la studiu au declarat că au cumpărat de la un astfel de local în ultimele patru săptămâni.

Fast-food-urile sunt frecventate cu precădere de către bărbați, în timp ce femeile optează mai degrabă pentru patiserii sau covrigării. Cei mai mulți dintre clienții acestor locații au între 25-34 de ani.

Pizzeriile, inclusiv cele cu livrare la domiciliu, sunt pe locul trei în topul preferințelor și au un public mai tânăr, pizza fiind consumată cu precădere de cei între 18 și 24 de ani. Pizzeriile sunt și opțiunea cea mai des întâlnită la persoanele cu venituri peste medie, în timp ce persoanele cu venituri foarte mici aleg patiseriile.

Acestea din urmă sunt la fel de populare ca și fast-food-urile în localitățile medii (între 50.000 și 200.000 de locuitori), în vreme ce pizzeriile sunt preferate în orașele mari, cu peste 200.000 de cetățeni, exceptând capitala.

Cât de des cumpărăm mâncare în oraș?

Doar 2% dintre români iau masa în oraș în fiecare zi. Cei mai mulți, aproximativ 20%, mănâncă o dată până la de trei ori pe săptămână mâncare gata preparată, bărbații făcând acest lucru în proporție mai mare decât femeile.

Cei tineri și foarte tineri, între 15 și 24 de ani, sunt cei care au obiceiul de a cheltui cel mai des pentru a lua masa pe drum, mai ales cei din București și din orașele mari.

Locuitorii capitalei și cei din marile orașe sunt campioni la frecventa consumului de alimente în afara casei, cu un procent dublu față de ceilalți români.

Persoanele cu venituri mari, de peste 4.000 de lei, sunt cele care mănâncă chiar mai des de o dată pe zi în oraș. Și tinerii, chiar dacă nu au deloc venit sau au unul foarte mic, obișnuiesc să mănânce în mers cel puțin o dată pe zi.

În ceea ce privește cele mai populare locații alese de cei care iau cel puțin o masă în oraș, topul nu aduce prea multe surprize. Restaurantele celor mai mari rețele fast-food venite pe piața locală sunt pe primele poziții în preferintețele consumatorilor români, fiind urmate de localurile care vând produse cu specific libanez:

  1. McDonald’s
  2. KFC (Kentucky Fried Chicken)
  3. Shaormerii
  4. Pizzerii
  5. Fornetti
  6. Fast-food-uri independente
  7. Cafenele/Snack-baruri/ Bufet
  8. Spring Time
  9. Subway
  10. Viva (benzinariile OMV)

Studiul a fost realizat de GfK România pe un eşantion de 1.000 de respondenţi din toată țara, cu vârsta de peste 15 ani. Metoda folosită este cea a interviurilor față în față și are o marjă de eroare de+/- 3%.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *