Producătorul de electronice Apple, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața  telefoanelor mobile inteligente, este în plin extaz în acest moment. Și...
smartphoneProducătorul de electronice Apple, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața  telefoanelor mobile inteligente, este în plin extaz în acest moment. Și nu doar pentru că smartphone-urile aduc cea mai mare parte a veniturilor, ci și pentru că au decis – la momentul oportun – intrarea pe un segment de piață unde competitorul Samsung făcea legea.

Potrivit datelor companiei de cercetare de piață GfK, anul trecut s-au vândut 1,2 miliarde de smartphone-uri, cu 23% mai multe comparativ cu 2013, acest segment de piață trecând, pentru prima dată, pragul de 1 miliard.

Însă oficialii companiei germane sunt de părere că în acest an piața va avea un ritm de creștere mai mic, de doar 14%, ducând nivelul vânzărilor la 1,368 miliarde de unități.

Totodată, în timp ce tot mai multe țări ajung la un nivel de saturație al pieței în ceea ce privește vânzările de smartphone-uri, jucătorii din industrie caută să câștige de partea lor clienții din țările în curs de dezvoltare și consumatorii fideli care sunt mereu în căutare de noutăți.

În același timp, prețurile tind să scadă, nivelul de 100-150 de dolari rămânând media de bază a segmentului. Nu același lucru se întâmplă și în cazul ecranelor. Aici, consumatorii vor telefoane cu ecrane tot mai generoase. Vânzările smartphone-urilor cu ecrane de 5 inci sau mai mari au crescut anul trecut cu 180%, analiștii prognozând acest segment ca fiind cel mai mare din piața totală și în acest an.

În același timp, în ceea ce privește cele mai dinamice regiuni pentru acest segment de piață, America Latină a fost cea mai bună piață de desfacere anul trecut, cu vânzări care au crescut la aproape 110  milioane de unități (plus 59%).

Smartphones

Units Sold (in mil.)

Sales Value (in billion USD)

FY 2013

FY 2014

% Change

FY 2013

FY 2014

% Change

Latin America

68.7

109.5

59%

20.6

31.4

52%

Central & Eastern Europe

50.9

69.8

37%

15.1

17.2

14%

North America

139.1

177.6

28%

58.2

71.8

23%

Emerging APAC

96.9

149.9

55%

22.3

28.4

27%

Middle East & Africa

99.8

135.2

35%

32.3

39.4

22%

Western Europe

115.4

128.0

11%

52.2

55.8

7%

China Units

359.0

392.8

9%

90.1

99.0

10%

Developed APAC

68.3

65.1

-5%

39.6

38.1

-4%

Total global units

998

1,228

23%

330.4

381.1

15%

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *