Raportul „Embracing Data Sharing” realizat de Ericsson ConsumerLab explorează valoarea pe care utilizatorii o văd în inovații precum planurile tarifare de grup pentru servicii...

ericssonRaportul „Embracing Data Sharing” realizat de Ericsson ConsumerLab explorează valoarea pe care utilizatorii o văd în inovații precum planurile tarifare de grup pentru servicii de date și modul în care introducerea unor astfel de planuri a modificat comportamentul de utilizare, subliniind factorii care pot conduce la sau, dimpotrivă, pot împiedica adopția lor.

Utilizatorii de smartphone sunt cei mai dornici să includă cantități mai mari de date în planurile de grup, însă și posibilitatea de a utiliza apeluri și mesaje nelimitate este foarte căutată. Cu toate acestea, 20% din utilizatorii planurilor de grup existente caută deja mai mult. Ei își doresc caracteristici noi – cum ar fi includerea traficului lor de date de broadband fix în aceste planuri – și pachete complete cu conținut exclusiv de film și TV.

Una dintre cele mai importante concluzii ale raportului a fost că abonamentele de grup din viitor vor fi foarte diferite de cele de astăzi, iar acest lucru va pune noi presiuni pe operatori.

Jasmeet Singh Sethi, Senior Advisor în cadrul Ericsson ConsumerLab, a declarat: „Am realizat că aproape un sfert dintre utilizatorii de abonamente de grup sunt așa numiții ‘power users’, adică utilizatori care consumă cantități foarte mari de date mobile. În viitor, proporția lor va crește cu 42%, ajungând să reprezinte 40% dintre toți utilizatorii de abonamente de grup din șase piețe studiate de noi: Brazilia, Coreea de Sud, India, Japonia, Marea Britanie și SUA.”

Ericsson ConsumerLab a concluzionat că utilizatorii își doresc:

  • O mai bună înțelegere a costurilor incluse
  • O ofertă simplă și clară care nu se schimbă, chiar și în cazul promoțiilor
  • Mai multă transparență și posibilitatea de a-și administra planul tarifar în timp real
  • Îmbunătățirea valorii planurilor, incluzând în ele și alte dispozitive noi, precum cele purtabile
  • O acoperire mai bună (pentru utilizatorii intensivi)

Consumatorii consideră că este dificil să descifreze planurilor lor de grup și au nevoie de mai multă transparență în timp real – 46% dintre ei sunt nemulțumiți de modul în care sunt explicate opțiunile de preț și în care se facturează abonamentul, în timp ce 2 din 5 utilizatori nu sunt mulțumiți de modul în care pot să urmărească, modifice și monitorizeze cum se utilizează serviciile din abonament.

Ericsson ConsumerLab – abonamente de grup – Infografic

În piețele studiate, gospodăria unui utilizator tipic de smartphone include cel puțin șase dispozitive digitale: ea include trei utilizatori de internet, două abonamente de telefonie mobilă și o opțiune suplimentară de conectivitate precum broadband fix. Toate aceste servicii se traduc prin mai multe facturi și planuri tarifare diferite.

„Numărul tot mai mare de opțiuni disponibile face administrarea diverselor abonamente tot mai complexă”, a explicat Singh Sethi. „Consumatorii cred că ofertele de grup pot rezolva aceste probleme de conectivitate digitală.”

Atunci când vine vorba despre adopția abonamentelor de grup, există o diferență semnificativă între piețele studiate în această cercetare. În SUA, spre exemplu, 26% dintre cei ce dețin smartphone-uri folosesc deja astfel de planuri, în timp ce în India și Brazilia, procentul se ridică la doar la 5%.”

„Consumatorii sunt gata să îmbrățișeze acest tip de abonamente, dar va fi nevoie ca operatorii să înțeleagă îndeaproape nevoile și așteptările consumatorilor pentru a obține nivele maxime de satisfacție.”

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *