Aflată în plin proces de schimbare a CEO-ului, rețeaua de restaurante fast-food McDonald’s, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața internațională de...
mcdonaldsAflată în plin proces de schimbare a CEO-ului, rețeaua de restaurante fast-food McDonald’s, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața internațională de profil, a raportat o scădere a vânzărilor globale în luna ianuarie.

Deși încearcă să-și recapete faima de odinioară prin aducerea unui nou șef care să aibă o viziune nouă asupra pașilor care ar trebui urmați pentru a mări încasările companiei, lanțul de restaurante s-a confruntat în continuare cu o reducere a business-ului, în special în zona Asiei.

Astfel, compania a raportat un minus de 1,8% al încasărilor restaurantelor deschise de cel puțin un an, peste datele estimate de analiștii de profil. În timp ce vânzările restaurantelor de acasă și-au revenit puțin, regiunea în care intră Asia, Orientul Mijlociu și Africa a raportat o scădere de aproape 13% a încasărilor.

Rețeaua McDonald’s s-a confruntat cu o serie de probleme majore în Asia, printre care se numără raționalizarea cartofilor și un scandal în centrul căruia a stat carnea folosită în restaurante (în luna iulie a anului trecut, furnizorul de carne Shanghai Husi Food a fost acuzat că reambala carnea veche pe care o vindea apoi, McDonald’s fiind nevoit să renunțe la produsele din meniu care utilizau materia primă de la această companie).

În plus, în Japonia, compania a pierdut 186 de milioane de dolari în 2014, iar în ianuarie 2015 vânzările au scăzut cu 39%, marcând a 12-a lună consecutivă de declin. În decembrie, compania a fost forțată să raționalizeze cartofii pentru prăjit, unul dintre cele ma populare articole din meniu, pe fondul unei dispute care a dus la o scădere a livrărilor de materie primă.

Totodată, se pare că în Japonia s-a găsit un dinte uman într-o porție de cartofi vândută într-un restaurant, iar un plastic s-a găsit în carnea de pui din nuggets.

Actualul șef al McDonald’s, Don Thompson, va părăsi funcția de la 1 martie, la doar 3 ani de la preluare, însă viitorul CEO al rețelei, Steve Easterbrook va avea mult de muncă pentru a revitaliza gigantul american din fast-food.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *