Prima sesiune de teste din pre-sezon: 1 – 4 februarie 2015 a avut loc la Jerez de la Frontera, Spania. Numarul mai mare de...

f1Prima sesiune de teste din pre-sezon: 1 – 4 februarie 2015 a avut loc la Jerez de la Frontera, Spania. Numarul mai mare de tururi si performantele mai bune, comparativ cu startul din 2014, subliniaza fenomenala dezvoltare a tehnologiei hibride.

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport

„Cele patru zile de la Jerez au reprezentat un test amplu, toate echipele prezente efectuand mult mai multi kilometri decat anul trecut: ceea ce subliniaza fenomenala rata de dezvoltare atinsa de noua tehnologie hibrida. Am avut parte de diverse conditii meteo pe o pista foarte abraziva la Jerez si nu am avut nicio problema, comentariile pilotilor fiind in general pozitive. Din perspectiva pneurilor, cele doua sesiuni de teste de la Barcelona ce vor urma luna aceasta vor fi mult mai elocvente, atata timp cat vremea va fi favorabila. Provizionul pneurilor noastre cu compozitie prototip „winter hard” – o compozitie special creata pentru teste, ce ofera o incalzire mai rapida – a fost clar apreciata, pilotii utilizand-o extensiv. Este evident ca noile masini au evoluat substantial fata de 2014 si anticipam noi imbunatatiri inainte de primul Mare Premiu din martie de la Melbourne.”

Seturi de pneuri aduse la Jerez: 284

din care 5 supersoft; 37 soft; 120 medium; 57 hard; 40 intermediare; 25 de ploaie

 

Seturi de pneuri utilizate: 155

din care: 5 supersoft; 37 soft; 120 medium; 57 hard; 40 intermediare; 25 de ploaie

Pneurile prototip speciale „winter hard” (16 seturi) au fost de asemenea aduse la Jerez. Doua seturi dintre acestea au fost disponibile pentru fiecare echipa cu scopul strict de a fi testate, acestea nefacand parte din gama P Zero pusa la dispozitie pentru sezonul 2015. Este un pneu hard cu o compozitie care lucreaza intr-o zona joasa, ceea ce ii permite sa atinga rapid performante de varf chiar si in conditii de temperaturi scazute: perfect adaptate la conditiile meteo din februarie in Europa.

Cele mai multe tururi cu un set de pneuri:

Supersoft NICIUN TUR
Soft Maldonado (Lotus) 19 tururi ziua 3
Medium Rosberg (Mercedes) 29 tururi ziua 1
Winter Hard Rosberg (Mercedes) 34 tururi ziua 1
Hard Rosberg (Mercedes) 42 tururi ziua 1
Intermediare Rosberg (Mercedes) 25 tururi ziua 3
Ploaie Nasr (Sauber)  4 tururi ziua 2

 

Cei mai buni timpi si alegerea pneurilor pentru fiecare zi:
Ziua 1 Vettel (Ferrari) tururi 60 1’22”620 Medium
Ziua 2 Vettel (Ferrari) 89 1’20”984 Medium
Ziua 3 Nasr (Sauber) 109 1’21”545 Soft
Ziua 4 Raikkonen (Ferrari) 106 1’20”841 Soft

 

In cele patru zile de teste s-au parcurs in total de 2294 de tururi. Anul trecut, 1470 de tururi au fost efectuate in aceeasi perioada, cu 11 echipe pe pista in loc de 8 anul acesta. Cel mai bun timp in 2014 a fost 1m23.276s (Kevin Magnussen, McLaren), ceea ce a dovedit o crestere substantiala in performanta si fiabilitate comparativ cu anul precedent.

Fiecare echipa are alocat un total de 135 de seturi de pneuri pentru teste in 2015.

Alte doua sesiuni de teste vor urma la Barcelona: 19 – 22 februarie si 26 februarie – 1 martie.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *