Antonio Eram a expediat peste 100 milioane de SMS-uri în 2014 prin web2sms, cel mai important serviciu de mobile marketing din România, dezvoltat de NETOPIA,...

Antonio EramAntonio Eram a expediat peste 100 milioane de SMS-uri în 2014 prin web2sms, cel mai important serviciu de mobile marketing din România, dezvoltat de NETOPIA, companie pe care o conduce. Numărul sms-urilor este cu 45% mai mare comparativ cu anul precedent. Cele mai multe SMS-uri transmise de web2sms anul trecut au fost pentru clienții din domeniul bancar, urmați de cei din retail.

Potrivit informațiilor NETOPIA, peste 3.000 de clienți au folosit platforma web2sms în 2014 pentru a trimite mesaje comerciale și de informare. Cele mai importante volume au fost generate de companiile din sectorul bancar, urmate de cele din retail, unde jocurile și concursurile prin SMS au crescut cu peste 50% față de 2013.

Performanța web2sms din 2014 vine și pe fondul evoluției generale a pieței locale de mobile marketing, care a crescut cu peste o treime față de 2013, și care, conform estimărilor NETOPIA, va ajunge la un volum de 350 milioane de SMS-uri în 2015.

În cazul web2sms, campaniile de marketing au reprezentat doar 14% din totalul SMS-urilor expediate anul trecut, volumele principale fiind reprezentate de SMS-urile tranzacționale.

Companiile din România care utilizează cu precădere SMS-ul ca metodă de comunicare cu baza de clienți rămân cele care admininstrează baze mari de clienți, respectiv companii din sectorul financiar-bancar, retail și telecom.

„Evoluția cea mai importantă se vede în cazul campaniilor realizate de companii cu propriile baze de clienți, în creștere cu 30% față de anul precedent. Sunt și genul de campanii care înregistrează cele mai bune rate de răspuns, chiar și 8% în anumite cazuri”

Antonio Eram, CEO și Fondator NETOPIA

Evoluția web2sms este vizibilă și la nivel de venituri, care au fost cu circa 38% mai mari în 2014  față de anul anterior. Potrivit reprezentanților NETOPIA, platforma urmează să își diversifice portofoliul de produse în 2015 și să adreseze noi servicii, ce vor genera o creștere de peste 10% a numărului de SMS-uri expediate până la finalul anului.

Pentru rezultate optime generate de o campanie de SMS-uri, specialiștii NETOPIA le recomandă companiilor care adresează destinatari deja existenți în baza de date, cu care au mai interacționat cel puțin o dată, să comunice cu ei constant, de minim 2 ori pe lună, indiferent că este vorba de o promoție, o invitație la un eveniment sau culegerea unui feedback prin notarea indicatorilor urmăriți. Costul lunar per client pentru acest gen de activitate este de 0,07 euro.

În cazul campaniilor de achiziție care adresează baze de date noi, recomandarea web2sms este să se înceapă treptat, cu un volum de 10.000 de SMS-uri, iar în funcție de rata de răspuns, să se ajusteze constant mesajul. Acest gen de campanii de achiziție au un cost estimativ de 800 euro pentru 10.000 de SMS-uri expediate, cu o rată  medie de răspuns de 0,5%, respectiv 50 de clienți noi.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *