Industria de turism și călătorii contribuie cu 9,5% la PIB-ul global; în România, această contribuţie este de 5,1% din PIB.  Acumularea de capital la...

generatia-yIndustria de turism și călătorii contribuie cu 9,5% la PIB-ul global; în România, această contribuţie este de 5,1% din PIB.  Acumularea de capital la nivel global va genera dezvoltări de noi unități hoteliere cu servicii inovatoare. “Mai puţin înseamnă mai mult” pentru un număr în creştere de turiști din generaţia „millennials”, cât și pentru turiștii care au adoptat gândirea acestora. 

Industria hotelieră la nivel global cunoaște un val de dezvoltare, inovaţie și creștere a cererii și se plasează într-o poziţie excelentă pentru realizarea de noi câştiguri în cursul anului 2015, pe măsură ce infuziile proaspete de capital din noi zone geografice cresc numărul de jucători din această industrie şi creează un context favorabil pentru achiziţii, se arată în studiul EY: Global hospitality insights: Top thoughts for 2015.

Impactul industriei hoteliere asupra economiei mondiale este în creştere. La nivel global, industria de turism şi călătorii asigură astăzi 266 de milioane de locuri de muncă şi contribuie cu 9,5% la PIB-ul global. În România, turismul a avut în 2013 o contribuție totala de 33,1 miliarde lei (9,9 miliarde de dolari) la PIB-ul României, reprezentând 5,1% din PIB, potrivit raportului Consiliului Mondial al Turismului (WTTC). Consiliul estima o creștere de 5,4% a contribuției totale a turismului la PIB în 2014, urmată de o rată medie de creștere de 3,8% pe an până în 2024, la 50,8 miliarde lei.

Cu o creștere estimată de 3,9% în 2015, industria de turism și călătorii va deveni unul dintre motoarele importante de creștere de la nivel local, regional şi global. Însă, pe măsură ce turismul înregistrează creșteri în toate segmentele – recreere și agrement, afaceri şi de grup –destinaţiile turistice vor fi nevoite să investească eficient şi să implementeze strategii care să le poată ajuta să se diferenţieze de ceilalți.

Atât turismul de afaceri cât şi cel de recreere și agrement s-au îmbunătăţit constant în ultimii ani, revenindu-şi după încetinirea globală înregistrată imediat după colapsul financiar din anii 2008-2009. Infuzia de capital proaspăt transfrontalier şi inovaţia în zona proprietăţilor şi a conceptelor vor reprezenta factorii cheie de stimulare a creşterii în 2015.

Un număr important de noi unități hoteliere se vor deschide în 2015 şi va continua procesul de schimbare a proprietarilor în cazul proprietăţilor atractive existente. Per ansamblu, industria are în plan, în prezent, o tranșă de aproximativ 1,3 milioane de noi locuri de cazare.

Cu toate că, la nivel global, industria ospitalităţii a fost dominată de câteva oraşe cheie sau destinaţii considerate drept cele mai atractive pentru turismul global (cum ar fi New York, Paris sau Londra), pasionaţii de călătorii au început să se îndrepte și către destinaţii noi. Această schimbare a determinat investitorii să identifice numeroase oportunităţi pe pieţele secundare, ceea ce  reflectă o căutare extinsă de investiţii cu randamente ridicate.

Fuziuni şi achiziţii pe un trend ascendent

În ultimii ani, activitatea de fuziuni şi achiziţii (M&A) din sectorul hotelier a generat creşteri solide de la an la an. La nivel global, tranzacţiile au înregistrat o creștere de la an la an de 8%, până în trimestrul al treilea 2014.

Pe viitor, activitatea M&A va fi impulsionată de dorinţa de creştere susținută a afacerilor, de valoarea strategică a tranzacţiilor şi de disponibilitatea capitalului propriu și a finanțării în condiţii favorabile. Volumul mai ridicat de capital care vizează valorificarea oportunităţilor imobiliare la nivel global va genera un context favorabil pentru încheierea de tranzacţii.

În prezent, primele trei pieţe hoteliere pe care se concentrează investiţiile asiatice sunt Manhattan, Hawaii şi Londra, reprezentând 48,5% din totalul investiţiilor hoteliere asiatice la nivel global până în luna octombrie 2014.

Conform raportului, în contextul actual al unei piețe favorabile pentru oportunități de creștere prin efectuarea de achiziții, investitorii din acest domeniu hiper-competitiv trebuie să aibă în vedere întregul ansamblu de riscuri și consecințe care pot decurge din aceste activități. Investitorii vor fi nevoiți să acorde mai multă atenție evaluării acestor oportunități.

Pregătiți pentru millenials

“Mai puţin înseamnă mai mult” este abordarea cerută de generația Y şi în ceea ce privește industria ospitalității. Pe măsură ce turismul creşte în majoritatea pieţelor din întreaga lume, preferinţele de călătorie şi cererile de cazare din partea celor care preferă hotelurile evoluează. În 2015, generaţia „millennials” (sau generația Y) va continua să aibă o influenţă semnificativă asupra modului în care industria hotelieră își va dezvolta oferta şi asupra tipurilor de servicii pe care hotelierii le vor propune pentru clienţii lor.

Pentru a răspunde acestor cerințe în schimbare, hotelierii caută să vină cu oferte alternative inovatoare care să le completeze pe cele tradiţionale. Astfel de oferte au apărut iniţial în Europa și Asia, dar s-au extins şi în S.U.A. şi pe alte pieţe.

Elena Badea_Director Marketing (2)Elena Badea, Director de Marketing, EY România

“Turiștii din generaţia milennialls și cei care au adoptat comportamentul acestora nu caută experienţele sau hotelurile preferate de părinţii lor, ci sunt foarte atenți la costurile pe care și le asumă. Totodată, sunt mult mai concentrați pe experienţele trăite, fie că e vorba de o călătorie de agrement sau de business. România poate fi din această perspectivă o destinaţie atractivă pentru turiştii care caută experienţe autentice, în mijlocul unor comunităţi tradiţionale. Pentru aceşti turişti, lipsa infrastructurii nu mai este un impediment, ci, dimpotrivă, o atracţie, ei căutând destinaţii izolate de cotidianul aglomerărilor urbane.

Aceşti turişti însă sunt şi cei mai conectați la surse de informare digitale. De aceea, un aspect-cheie în valorificarea noii cereri care se conturează îl va reprezenta capacitatea furnizorilor de servicii turistice din România de a avea o prezență puternică online. Astfel, o familie de localnici dintr-un sat de la munte care oferă vacanţe la ţară ce includ meniuri preparate în casă, plimbări cu căruţa şi dormit în fân ar fi util să ştie cum să-şi administreze şi aplicaţia online de rezervări, pagina de Facebook şi contul de PayPal.”

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *