Reţeaua de socializare online Facebook a anunţat la finalul acestei săptămâni lansarea unui nou serviciu care va permite furnizarea automată de informaţii referitoare la...
facebookReţeaua de socializare online Facebook a anunţat la finalul acestei săptămâni lansarea unui nou serviciu care va permite furnizarea automată de informaţii referitoare la locul unde se află utilizatorul.

Aplicaţia va fi disponibilă pentru testare în săptămânile următoare în locuri foarte aglomerate şi frecventate din New York, cum ar fi Central Park, Times Square, podul Brooklyn şi Statuia Libertăţii, scrie Mediafax.

“Place Tips vă va oferi informaţii amuzante, utile şi importante despre locul în care vă aflaţi”, a declarat Mike LeBeau, director de produs în cadrul Facebook, despre acest nou serviciu care deocamdată este disponibil doar utilizatorilor de telefoane inteligente iPhone.

Sistemul de geolocalizare al telefonului inteligent conectat la o reţea wi-fi pentru acces la internet sau la o reţea de telefonie mobilă permite identificarea precisă a locului unde se află o persoană, iar Facebook vrea să ofere sugestii sub forma unor simboluri care apar la începutul fluxului de ştiri (newsfeed) din aplicaţia mobilă dedicată reţelei sociale.

Serviciul va afişa pe ecranul telefonului utilizatorului comentarii şi fotografii furnizate de alţi membri ai reţelei sociale, dar şi alte informaţii, cum ar fi manifestaţii şi evenimente semnalate pe alte pagini Facebook.

New trends: o jumătate de miliard de oameni accesează Facebook doar de pe gadgeturi mobile

Utilizatorii trebui să îşi dea acordul pentru ca poziţia lor să fie localizată, iar utilizarea serviciului nu va presupune publicarea automată de informaţii pe platforma online şi nici nu va oferi indicii altora privind locul unde se află un utilizator în acel moment, a declarat LeBeau.

Facebook testează şi posibilitatea de a se folosi de conexiunea Bluetooth pentru a detecta dacă telefonul mobil se află în locuri importante, precum instituţii muzeale ca The Metropolitan Museum of Art din New York.

Odată lansat publicului larg, serviciul Facebook va concura cu alte aplicaţii online, precum yelp.com sau Foursquare, prin intermediul cărora utilizatorii lasă comentarii referitor la restaurante, magazine şi locuri turistice, sau caută locații populare în rândul prietenilor.

Care este secretul unui videoclip de succes pe Facebook

Yelp avea 139 de milioane de vizitatori pe lună în trimestrul al treilea din 2014 şi 67 de milioane de comentarii publicate de la lansarea sa din 2004 în Statele Unite ale Americii. În același timp, Foursquare are 50 de milioane de utilizatori în întreaga lume.

Facebook avea, la sfârşitul anului 2014, circa 1,39 miliarde de utilizatori la nivel mondial, circa 500 de milioane dintre acești accesând serviciul doar de pe dispozitivele mobile.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *