Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: “In fiecare an publicam numere care spun povestea noastra in ultimul sezon din Formula 1. Anul trecut am facut...

formula 1Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: “In fiecare an publicam numere care spun povestea noastra in ultimul sezon din Formula 1. Anul trecut am facut fata cu succes celei mai mari provocari pe care am avut-o de cand ne-am implicat in acest sport, datorita unei generatii complet noi de masini. Chiar si asa ne-am atins toate obiectivele, am contribuit la spectacolul de pe circuit, am oferit oportunitati mai multe pentru depasire, au fost strategii interesante si am avut o medie de doua opriri la boxe, in ciuda numeroaselor necunoscute. Anul acesta, pneurile vor fi o evolutie fata de cele din 2014, o singura compozitie fiind complet noua, cea supersoft. Gama de pneuri dezvoltata pentru 2015 va fi testata in cateva zile, dar pana atunci iata cum s-a vazut sezonul 2014 din punctul de vedere al pneurilor”:

Pneuri in 2014

• Numarul total de pneuri furnizate in 2014: 38.168.

• Dintre acestea, 32.772 au fost pentru curse si 5.396 pentru teste.

• Dintre aceste 38.168 de pneuri, 26.364 au fost slick-uri si 11.804 de ploaie.

• Numrul total efectiv de pneuri folosite in curse a fost de 20.028 pneuri, dintre care 17.844 au fost slick-uri si 2.184 au fost de ploaie

• Numarul total de pneuri reciclate: toate.

Pit Stop-uri

• Numarul total de pit stop-uri: 817 (dintre care 5 in urma unor penalizari cu trecere pe la boxe si 3 dupa penalizari stop and go). O medie de 43 pe cursa si 2,02 pe pilot/cursa.

• Cel mai mare numar de pit stop-uri intr-o cursa: 79 in Marele Premiu al Japoniei

• Cel mai mic numar de pit stop-uri intr-o cursa: 23 in Marele Premiu al Italiei si in Marele Premiu al Rusiei.

Depasiri

• Numarul total de depasiri: 636 (o medie de 63 pe cursa).

• Cel mai mare numar de depasiri intr-o cursa uscata: 65 in Marele Premiu al Germaniei.

• Cel mai mare numar de depasiri intr-o cursa pe ploaie: 49 in Marele Premiu al Ungariei (toti piloti au inceput cu intermediare si au schimbat apoi pe slick-uri).

• Cel mai mic numar de depasiri intr-o cursa uscata: 7 in cursa de la Monte Carlo.

Circuite si curse

• Cea mai lunga cursa a anului: Singapore, 2 ore, 0 minute, 04,795 secunde

• Cea mai scurta cursa a anului: Italia 1 ora, 19 minute, 10,236 secunde

• Cel mai mare numar de tururi parcurse cu compozitiile Pirelli: Hard – Bottas (3.544 km); Medium – Hamilton (8.230 km); Soft – Gutierrez (7.011 km); Supersoft – Perez (2.846 km); Intermediare – Hamilton (1.142 km); Ploaie – Hamilton (469 km);

• Viteza de top atinsa in Formula 1 de pneurile P Zero in 2014: 362,1 km/h (Daniel

Ricciardo in Marele Premiu al Italiei)

• Cel mai mare numar de tururi rapide: 16 Nico Rosberg (5 in cursa si 11 in calificari) Numarul de curse in care s-a batut recordul de pole position: 1 (Nico Rosberg in Marele Premiu al Braziliei).

• Numarul de curse in care s-a batut recordul de cel mai bun timp pe tur in cursa: niciuna

Pirelli si echipa sa din Formula 1 in 2014

• Numarul de persoane care a fost prezent la fiecare cursa: 55

• Numarul de nationalitati diferite din cadrul echipei: 10

• Numarul de limbi vorbite in cadrul echipei: 14

• Numarul total de carnetele Pirelli distribuite la curse: 1.900

• Numarul total de sepci Pirelli Podium vandute: 11.000

• Numarul total de invitati in padock: 1.200

Pirelli Hospitality in 2014

• Numarul total de meniuri servite in zona de hospitality Pirelli (inclusiv teste): 14.800

• Litri de apa bauti in zona de hospitality Pirelli: 8.000

• Kilograme de paste gatite de Chef-ul Pirelli: 700

• Numarul de pizza: 400

• Numarul de retete pentru desert preparate in zona de hospitality Pirelli: 40

• Numarul de portii de desert consumate: 7.000

Pirelli in Formula 1 (din 1950)

• Curse: 280

• Victorii: 121

• Pole position: 124

• Podiumuri: 370

• Cel mai rapid tur: 128

• Titluri la piloti: 6

• Titluri la echipe: 4

Alte statistici interesante:

• Numarul total de piloti care au concurat cu pneuri Pirelli incepand din 2010: 96 (inclusiv al treilea pilot al echipei si tinerii piloti folositi la testele dedicate lor).

• Numarul total de kilometri parcursi cu toate compozitiile P Zero in 2014 (curse si teste): 339.213. Pe fiecare compozitie: Hard –  46.098;; Medium – 120.969; Soft – 116.717; Supersoft – 34.422; Intermediare – 15.690; Ploaie –  5.317.

• Distanta parcursa la teste in 2014: 69.171 km

• Distanta parcursa la curse in 2014: 106.216 km

• Numarul de tururi rapide  (atat in calificari, cat si in cursa) ale campionului mondial: 14 (7 in cursa si 7 in calificari)

• Cea mai mica viteza medie (intr-o cursa uscata) cu pneurile P Zero F1: 142,801 km/h

(Nico Rosberg, Monaco GP)

• Cea mai scazuta temperatura a asfaltului la care au concurat pneurile Pirelli: 19 grade Celsius in Marele Premiu al Chinei. Cea mai scazuta temperatura in afara cursei la care au rulat pneurile Pirelli a fost tot in China: 15 grade Celsius.

• Cea mai ridicata temperatura a asfaltului la care au concurat pneurile Pirelli: 49 grade Celsius in Marele Premiu al Braziliei. Cea mai ridicata temperatura in afara cursei la care au rulat pneurile Pirelli a fost tot in Brazilia: 57 grade Celsius

• Cea mai mica temperatura ambientala: 17 grade Celsius in Marele Premiu al Belgiei. Cea mai scazuta temperatura ambientala in afara cursei la care au rulat pneurile Pirelli a fost tot in Belgia: 12 grade Celsius.

• Cea mai ridicata temperatura ambientala: 35 grade Celsius in Marele Premiu din Malaezia. Cea mai ridicata temperatura ambientala in afara cursei la care au rulat pneurile Pirelli a fost in Germania: 37 grade Celsius

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *