Au trecut deja 25 de ani de când doi prieteni buni, Alin Burcea și Adrian Grigorescu, și-au pus visurile și speranțele de viitor în...

Alin BurceaAu trecut deja 25 de ani de când doi prieteni buni, Alin Burcea și Adrian Grigorescu, și-au pus visurile și speranțele de viitor în agenția de turism pe care au înființat-o, Paralela 45. Alin Burcea își amintește cu nostalgie momentul în care au primit autorizația de funcționare cu numărul 384 din România, autorizație ce deschidea drumul unei afaceri și unui turism liber de condițiile impuse de  comunism. Cum au trecut cei 25 de ani?

După ce lucraseră împreună ca ghizi la Întreprinderea de Turism, Hoteluri și Restaurante București, cei doi au deschis primul și principalul sediu al agenției din Bulevardul Elisabeta pe data de 6 iunie 1990. La deschiderea agenției au participat nume importante din istoria turismului românesc de după comunism, dar și nume cunoscute din istoria țării noastre, precum căpitanul Mihai Lupoi și Ion Antonescu, directorul general al ITHR.

Românii au observat și au apreciat modul în care lucra o agenție de turism privată. Biletele de odihnă pentru litoral sau munte erau vânate de mulți oameni, iar cozile se formau încă de la primele ore ale dimineții. În 1990 au făcut primii bani din turismul intern, stațiunile de pe litoral (Neptun, Saturn), dar și cele montane (Sinaia, Predeal) și balneoclimaterice (Geoagiu-Băi) au fost primele destinații ce i-au atras pe turiști.

Prima plecare în străinătate a avut loc la sfârșitul lunii iunie, iar destinația a fost Turcia. Excursia către Istanbul s-a realizat cu autocarul IRANNATIONAL, iar turiștii au fost impresionați încă de la ieșirea din țară, în vamă fiind cozi de mașini ce se întindeau pe câțiva kilometri. Expediția a fost condusă de Traian Brendea, iar ghid a fost Alin Burcea.  Au urmat apoi sute de autocare cu destinația Istanbul, coordonate de Grig, ghidul cunoscut pentru  acțiunea Istanbul.

Începând cu 1991 a luat amploare „migrația” românilor către Grecia și China. Din China se aducea foarte multă marfă, turiștii-comercianți venind de acolo, nu doar cu amintirile unei călătorii plăcute, ci și multe haine, în timp ce din Istanbul se întorceau cu aur.

Anul 1994 a fost un an marcant pentru istoria sportului internațional, în jur de 200 de turiști ajungând în acel an la World Cup în America. A fost prima agenție care a dus turiști la un campionat de fotbal, după cel din America urmând campionatul din Anglia în anul 1996, Coupe de Monde în 1998 și campionatul din Belgia în anul 2000.

„De-a lungul celor 25 de ani am învăţat că o călătorie nu trebuie măsurată niciodată în numărul de kilometri parcurşi, ci în prieteniile pe care le-am legat. Aşa că vă urez tuturor să ne dezvoltăm în continuare într-un climat de prietenie şi respect reciproc!”

Alin Burcea

Paralela 45În 1996 primul charter își lua zborul către Antalya, iar mai apoi către Grecia și Spania. Odată cu scoaterea vizelor pentru români și apariția sistemului de rezervări online, orizonturile s-au lărgit foarte mult pentru turiști.

Anul 2000 rămâne unul foarte important pentru istoria agenției de turism, în acest an Paralela 45 ocupându-se de cazarea, masa, partea tehnică și transportul timp de 6 luni pentru delegația României la Expo 2000, din Hanovra.

Însă în topul preferințelor lui Alin Burcea rămân circuitelor, una dintre specialitățile echipei Paralela 45. Circuitele in Statele Unite ale Americii, primul concept de Revelion în Kenya, dar și multe alte programe inedite au adus notorietate agenției și au făcut-o să iasă în evidență față de altele.

Proiectul „Litoralul pentru toți” a fost scris de către Alin Burcea și se derulează și în prezent, promovând ideea de turism accesibil tuturor. Între 2001 și 2002, aproximativ 50 000 de oameni au mers pe litoralul românesc, microbuzele transportând oamenii gratuit până la hotel, iar biletele de tren având preț redus. Programul „Copiii Soarelui” a fost unul destinat familiilor și oferea gratuitate primului copil în vacanțele de pe litoralul românesc. A urmat proiectul „Superski în Carpați”, proiect care a constat în lărgirea domeniului schiabil al localităților Predeal, Azuga și Bușteni.

După 2003, Paralela 45 a început extinderea rețelei de agenții, în prezent aflându-se în grup, direct sau franciză, 40 de agenții și 120 de agenți de turism care conlucrează pentru a face fiecare vacanță memorabilă. În luna septembrie a anului 2014, au deschis agenție și în Republica Moldova, iar în luna noiembrie au lansat la Chișinău charterul de Mallorca. Paralela 45 este singura agenție care oferă în Republica Moldova acest tip de vacanță, dar și vacanțe în Antalya și Creta.

Cu o cifră de afaceri de 40 milioane euro atinsă la final de 2014, Paralela 45 își propune să ajungă la 45 milioane de euro în anul 2015.

În 2015 sunt vizate creșterea numărului de circuite şi chartere din portofoliu, dar şi a agenţiilor proprii. De asemenea, viziunea Paralela 45 include accesul cât mai facil al românilor la vacanțe prin mărirea numărului de plecări din majoritatea oraşelor mari ale ţării. Printre noile destinații ale anului 2015 se numără Rimini în Italia, Costa Blanca în Spania, plecările către Antalya din Craiova, dar și circuitele în India & Bhutan sau Australia & Noua Zeelandă.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *