O serie de studii realizate de companiile de profil arată că principalele motivaţii pentru români de a porni o afacere sunt perspectiva unui al...

job (1)O serie de studii realizate de companiile de profil arată că principalele motivaţii pentru români de a porni o afacere sunt perspectiva unui al doilea venit, independența faţă de angajator, dar şi autorealizarea sau posibilitatea de a-și materializa propriile idei. Cei mai interesați de a porni pe drumul antreprenoriatului sunt tinerii cu vârsta sub 30 de an, mulți încercând să își administreze singuri businessul propriu.

Pentru a-i ajuta pe șomeri sau pe cei aflați în căutarea unui loc de muncă, dar și pentru a încuraja antreprenoriatul, Academia de Studii Economice (ASE) din București va oferi, în perioada următoare, cursuri acreditate de ANC (Autoritatea Națională pentru Calificări) în cadrul unui program integrat pentru intervenții active de ocupare – „e-CarieraTa”. Printre acestea se numără și cursurile gratuite de manager / administrator de firmă sau inspector resurse umane care se vor desfășura în perioada ianuarie/februarie 2015. Absolvenți de studii superioare pot opta pentru cursul de manager, iar cei cu studii medii pot alege cursul de inspector de resurse umane.

Pentru a fi eligibil în proiectul nostru trebuie să fii persoană în căutarea unui loc de muncă, respectiv şomer ne/indemnizat de lungă durată, care reprezintă un avantaj. Ce înseamnă şomer de lungă durată? Nu are loc de muncă, nu realizează venituri sau realizează, din activităti autorizate potrivit legii, venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referintă al asigurărilor pentru somaj şi stimulării ocupării fortei de muncă, în vigoare(500 lei/luna) şi pot fi tineri şomeri de lungă durată (16-24 ani) după şase luni de la intrarea în şomaj, cât şi adult-şomer de lungă durată (25-64 ani), după o perioadă de peste 12 luni de la intrarea în şomaj.

Cursul de Manager / Administrator de firmă este UNIC în România și este foarte util tuturor celor care doresc să ocupe un post de conducere sau să îşi gestioneze mai bine propria afacere. „Cursul este oferit gratuit reprezintă un avantaj pentru cei care aspiră către un post de lider sau demararea unei activităţi independente”, susţine Meda Vasile, Coordonator activităţi – Orientare şi consiliere profesională al proiectului POSDRU, ID 135301.

La rândul său, Robert Şova, prof. univ. dr., expert informare, promovare şi diseminare din partea Academiei de Studii Economice din Bucureşti este de părere că acest curs reliefează aspecte importante ce ţin de dezvoltarea unei afaceri, de la strategii de intrare pe piaţă, la instrumente eficiente în vederea conducerii activităţii unei firme.

Un interes deosebit în cadrul cursului este acordat luării deciziilor, negocierilor şi managementului activităţii firmei. „Rolul managementului unei companii este coordonarea, care are ca rezultat armonizarea activităţilor tuturor angajaţilor. Succesul acestora înseamnă atingerea scopului prestabilit obţinut în condiţii de eficienţă. Mai mult, managementul trebuie să asigure menţinerea în viaţă a organizaţiei, ceea ce presupune crearea de profit”, adaugă Robert Şova.

Cei interesați, însă, de un job în resurse umane trebuie să știe că salariul de bază pentru început al unui inspector de resurse umane este între 1.500 şi 1.700 lei, ajungând chiar la 1.000 euro în companii mari sau multinaţionale.

Cursul de resurse umane urmează să fie alcătuit din elementele de bază precum metode moderne de selecţie a personalului, de realizare a anunturilor de recrutare, de organizarea a inverviurilor, metode de susţinere a interviului de către angajator, metode de testare a abilităţilor şi aptitudinilor unui candidat, cum se încheie contractul de muncă, modul de administrare a personalului şi organigramei instituţiei, calculul salariilor si al asigurărilor sociale, fişa postului, evaluarea personalului, securitate şi sănatate în muncă şi situaţii de urgenţă, timpul de muncă, de odihnă şi concediile, gestionarea timpilor de lucru, legea şomajului, legea pensiilor, abateri disciplinare şi sancţiuni aplicabile şi întocmirea şi gestionarea documentelor de evidenţă a personalului, principalele teme care se pot studia pentru a ajunge un bun inspector de resurse umane.

Mai trebuie spus că inspectorul de resurse umane îşi poate desfăşoara activitatea ca persoană fizică autorizată, sau în cadrul instituţiilor publice sau private, în orice organizaţie care are personal angajat pe bază de contract individual/colectiv de muncă.

Șomerii sau persoanele care nu au un loc de muncă și sunt interesate de aceste cursuri gratuite se pot înscrie aici: http://www.e-carierata.ro/pages/apply#ApplicantApplyForm

și/sau completa chestionarul de aici:

https://docs.google.com/forms/d/1GlFeNjLOHrGfboaqeRgviJpduKj77yHIK3Rejg24zuU/viewform

În maxim 48 de ore, comunicarea va fi preluată de un Consilier de orientare profesională cu ajutorul căruia vor derula acțiunile premergătoare participării la curs. Birourile pentru implementare unde grupul țintă se poate înscrie și poate să fie consiliat sunt în Slatina, Craiova și București.

Pentru a fi la curent cu cele mai noi informații cu privire la derularea sesiunilor de formare: perioada, locația și cursurile previzionate, cei interesați se pot abona la: http://www.e-carierata.ro/#NewsletterHomeForm

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *