Compania de cercetare de piaţă GfK România a dat recent publicităţii un studiu care investighează obiceiurile de cumpărare a hainelor în rândul consumatorilor români....
Retail-ShopperCompania de cercetare de piaţă GfK România a dat recent publicităţii un studiu care investighează obiceiurile de cumpărare a hainelor în rândul consumatorilor români.

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 1.000 de respondenţi din toată țara, cu vârsta de peste 15 ani, metoda folosită fiind cea a interviurilor față în față.

Bucureștiul este orașul cu cele mai multe mall-uri, iar potrivit studiului GfK, acest tip de centru comercial este locul preferat de locuitorii capitalei pentru achiziționarea articolelor de îmbrăcăminte și încălțăminte, după cum au declarat peste 45% dintre participanții la studiu.

Imaginea diferă față de orașele mari, unde mai puțin de 30% dintre cumpărători vizitează frecvent mall-urile pentru achiziții de haine, dar și față de orașele sub 200.000 de locuitori, unde locurile dedicate unor astfel de cumpărături sunt fie magazinele de profil situate la stradă, fie piețele/ tarabele cu îmbrăcăminte.

Mall-urile excelează și la capitolul frecvență de cumpărare. Peste 70% dintre cei care își iau haine minim o dată la 3 luni fac achiziția la mall, în timp ce din magazinele stradale de profil doar 50% dintre respondenți cumpără atât de des.

“Cumpărători frecvenți sunt și cei care fac achiziția obiectelor de vestimentație online, însă vânzările online de articole de îmbrăcăminte sunt mult mai bine reprezentate în București față de restul țării – 11% din bucureșteni afirmă că își cumpără des haine din online, față de doar 5% în restul țării”, afirmă Iulia Pencea, Group Account Manager GfK România.

Outlet-urile se numără și ele printre canalele foarte des accesate de către bucureșteni – un sfert dintre ei spun că își cumpără frecvent haine de la outlet-urile care comercializează branduri faimoase.

Promoțiile au mare succes: o treime dintre cei intervievați susține că așteaptă perioada promoțiilor pentru a-și cumpăra articole vestimentare.

În acelaşi timp, un sfert dintre români aleg să îşi cumpere haine o dată la 2-3 luni, grupele de vârstă care cumpără cel mai des, uneori chiar mai des de o dată pe lună, fiind cei între 18 și 34 de ani.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *