Potrivit unui studiu recent al companiei de cercetare de piaţă GfK România, peste 15% dintre românii din urban au declarat că, în ultima lună, au...
shoppingPotrivit unui studiu recent al companiei de cercetare de piaţă GfK România, peste 15% dintre românii din urban au declarat că, în ultima lună, au cheltuit peste 200 de lei pe îmbrăcăminte sau încălțăminte, media fiind ridicată de către bucureșteni – 22% dintre ei au facut achiziții care depășesc această valoare în luna precedentă.

Studiul GfK România a fost realizat pe un eşantion de 1.000 de respondenţi din toată țara, cu vârsta de peste 15 ani, metoda folosită fiind cea a interviurilor față în față.

Pentru un sfert dintre români, cumpărăturile de haine au loc o dată la 2-3 luni, grupele de vârstă care cumpără cel mai des, uneori chiar mai des de o dată pe lună, fiind cei între 18 și 34 de ani.

Lupta pentru clienţii de pe segmentul fashion se dă între mall-uri şi magazinele online

În ceea ce priveşte mărcile din portofoliul cărora românii îşi aleg gardeba, cele mai căutate în rândul consumatorilor de la noi sunt brandurile internaţionale care dispun de o reţea globală de magazine şi care au rulaje anuale de zeci de miliarde de euro. Acestea sunt preferate atât de cei foarte tineri, dar și de consumatorii de vârstă medie, peste 50% spunând că preferă să își cumpere produse ale marilor lanțuri de branduri.

Astfel, reţeaua suedeză H&M conduce în topul celor mai frecventate magazine de brand, la nivel național, dar și în capitală. Celelalte magazine de profil care conduc în topul preferințelor (cel mai frecvent vizitate) în orașele mari și în București sunt:

  • Kenvelo
  • Zara
  • C&A
  • Bershka
  • Pull&Bear
  • New Yorker
  • Stradivarius
  • Mango
  • Koton

Bucureștiul este orașul cu cele mai multe mall-uri, iar potrivit studiului GfK, acest tip de centru comercial este locul preferat de locuitorii capitalei pentru achiziționarea articolelor de îmbrăcăminte și încălțăminte, după cum au declarat peste 45% dintre participanții la studiu.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *