Grupul FlorideLux a deschis prima florărie offline din Capitală, după o investiție de 25.000 euro. Situată în centrul Bucureștiului, pe Bulevardul Titulescu nr. 81-87,...

MARIUS DOSINESCUGrupul FlorideLux a deschis prima florărie offline din Capitală, după o investiție de 25.000 euro. Situată în centrul Bucureștiului, pe Bulevardul Titulescu nr. 81-87, FlorideLux Titulescu a fost proiectată ca un concept store 100% tehnologizat, dotat cu prima vitrină interactivă din retailul clasic românesc, care le va permite clienților să interacționeze cu tot portofoliul FlorideLux, inclusiv cel online.

Florăria FlorideLux din Titulescu este și primul magazin offline deschis în regim propriu, și nu de franciză, al grupului FlorideLux, decizie care, susțin reprezentanții companiei, acoperă nevoia componentei offline în structura business-ului, pe o piață din ce în ce mai puternică, cu concurență acerbă.

„Piața bucureșteană este dificilă, aglomerată, cu un mix atipic de cumpărători, între cei tradiționaliști, care țin la florarul lor dintotdeauna, și cei moderni, care sunt mereu în căutare de flori, buchete, plante și cadouri inedite. Statisticile noastre arată că în București sunt peste 800 de tarabe cu flori și în jur de 200 de florării. Vorbim de o piață de aproape 40 de milioane euro, cumulată între vânzările zilnice și evenimente”, declară Marius Dosinescu, CEO și Fondator FlorideLux.

Potrivit acestuia, coșul mediu de flori achiziționat offline, în București, se ridică la 80- 100 lei, față de cel online, care este dublu, de 200 lei. Printre clienții FlorideLux se numără și cei medium-top, care cheltuiesc în medie 400 de lei pe flori, ajungând uneori și la 700 – 800 lei, în funcție de perioadele de vârf, de Crăciun sau 1 – 8 Martie.

Clientul bucureștean, prin comparație cu cel din provincie, este însă mult mai grăbit și mai greu de fidelizat, având în vedere că achiziționează flori în funcție de timp și proximitate, atât din florăriile clasice sau tarabe, cât și online.

„Fidelizarea clienților este o adevărată provocare, iar focusul nostru este acesta, să ne asigurăm că primul brand la care se gândesc cînd au nevoie de flori și cadouri este FlorideLux”, adaugă Dosinescu.

Noua florărie din Titulescu este și cel mai puternic tehnologizat magazin din România, dotat cu o vitrină interactivă în valoare de 2.500 euro, care le permite clienților să intercționeze și cu website-ul FlorideLux.ro direct din stradă.

„Este ceva atipic sa regăsești într-o florărie o vitrină interactivă, dar avem nevoie ca oamenii să poată interacționa cu website-ul și din stradă, prin simpla atingere a vitrinei, să regăsească foarte ușor cele peste 5.000 de produse disponibile. Practic, prin simpla atingere poate alege produsul, completa datele de livrare și facturare, iar la final pe ecran i se va afișa un QR code care, prin scanare, îl va trimite către pagina securizată de plată a PayU, procesatorul nostru de plăți online”, explică Dosinescu.

Acesta susține că motivul alegerii plății prin intermediul mobilului este dat de securitatea necesară la introducerea datelor cardului, urmând ca, în viitor, să implementeze și portofele digitale care, prin simplă scanare, va procesa comanda fără a mai fi necesară reintroducerea datelor de card.

Circa 600 de clienți lunar și afaceri de 150.000 euro în primul an

Reprezentanții florăriei estimează o medie de circa 600 de clienți, lunar, pentru concept store-ul FlorideLux, preponderent femei – peste 60%, persoane active, cu venituri peste medie și vârste între 25 și 55 de ani.

„Cifra de afaceri în primul an de activitate va fi de aproximativ 150.000 euro, având în vedere că florăria va fi atât magazin, cât și centru de producție pentru comenzile online. Clienții vor avea la dispoziție o gamă largă de produse, de la aranjamente florale, buchete, cadouri, flori la fir, până la cadouri pentru casă și grădină”, afirmă CEO-ul FlorideLux.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *