Doi dintre executivii de top ai casei de modă italiene Gucci şi-au anunţat plecarea din companie începând cu anul viitor, dând o lovitură puternică...
gucciDoi dintre executivii de top ai casei de modă italiene Gucci şi-au anunţat plecarea din companie începând cu anul viitor, dând o lovitură puternică producătorului de produse de lux care se confruntă deja cu grave probleme financiare.

Astfel Patrizio di Marco, CEO-ul Gucci va pleca la începutul lunii ianuarie 2015, locul său fiind luat de Marco Bizzari, fostul şef al Bottega Veneta, în prezent directorul diviziei de lux a proprietarului Gucci, Kering.

Directorul de creaţie al brandului italian, Frida Giannini, va pleca din companie în luna februarie a anului viitor, însă nu se ştie cine va fi înlocuitorul său.

Ca şi alti producători din segmentul bunurilor de lux din Europa, Gucci a avut de suferit în ultimul an de problemele legate corupţia de pe piaţa chineză, care au diminuat vânzările de cadouri scumpe. La acestea s-a adăugat şi apetitul crescut al consumatorilor din vest pentru alte branduri mai puţin cunoscute.

Gucci aduce aproximativ jumătate din veniturile grupului Kering, controlat de familia Pinault, iar în intervalul iulie-septembrie, compania a înregistrat o scădere cu 1,9% a vânzărilor, până la nivelul de 851 de milioane de euro. Deşi scăderea vânzărilor a fost mai mică comparativ cu cea din trimestrul anterior, de 2,4%, procentul tot este peste cel estimat. La nouă luni, compania a anunţat o cifră de afaceri dfe 2,53 de miliarde de euro, un minus de 3,5% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

În urmă cu un an, Gucci a raportat cel mai mic raport de creştere al încasărilor din ultimii patru ani.

Brandul Gucci a luat fiinţă în anul 1921, fiind fondat de Guccio Gucci, un fost portar al hotelului Savoy din Londra. Acesta s-a inspirat din modelele de genţi şi bagaje pe care le vedea în posesia oaspeţilor hotelului pentru a-şi deschide propriul magazin cu bunuri din piele în oraşul natal, Florenţa.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *