Aon România, subsidiara locală a leaderului mondial în brokeraj de asigurări, consultant de risc și resurse umane și unul dintre cei mai mari brokeri...

job2Aon România, subsidiara locală a leaderului mondial în brokeraj de asigurări, consultant de risc și resurse umane și unul dintre cei mai mari brokeri din piața noastră de asigurări, a anunțat rezultatele cercetării Best Employers Study 2014 în România. Decernarea premiilor pentru cei mai buni angajatori a avut loc în cadrul Galei organizate joi seara, la hotelul Hilton din București. 

Nominalizările au fost făcute pentru trei categorii de companii, în funcție de numărul angajaților, iar premiile au revenit următoarelor companii:

Categoria „Companii cu un număr de angajați între 50 și 250”
1. GSK Consumer Healthcare
2. Autonom Services
3. Pfizer Romania

Categoria „Companii cu un număr de angajați între 250 și 1000”
1. Adobe Systems Romania
2. Teamnet International

Categoria „Companii cu un număr de peste 1000 de angajați”
1. McDonald’s Romania

Best Employers Study (BES) organizat în 2014 include informații colectate în urma participării a 28 de companii, peste 200 executivi si 8.700 angajați, reprezentând peste 15.000 de angajati din România. Sondajul s-a derulat sub coordonarea diviziei Aon Hewitt, lider mondial în consultanță în domeniul resurselor umane, din cadrul Aon plc.

Conform cercetării, nivelul mediu al engagement-ului (implicarea profesională a angajaților în raport cu munca lor), în România atinge în prezent 62%, față de 57% înregistrat anul trecut.

De remarcat este distribuția implicării profesionale în funcție de poziția în cadrul companiei. Astfel, rezultatele înregistrate de media tuturor participanților la studiu arată că 59% din angajați (pozitii non-manageriale) sunt implicați profesional, în timp ce nivelul de implicare pentru middle și top manageri este de 74%. În schimb, companiile nominalizate “Cel Mai Bun Angajator” au următoarele rezultate: 78% angajați (non-manageri) sunt implicați profesional, 85% middle manageri și 93% top manageri.

În ceea ce privește nivelul de implicare profesională a angajaților companiilor analizate pe categorii de vârstă și vechime în cadrul companiei, cele mai mari diferențe între media participanților și media companiilor nominalizate „Cel Mai Bun Angajator” se înregistrează la categoria de vârstă 45-54 de ani, unde engagement-ul Celor Mai Buni Angajatori atinge 92%, în timp ce media pe țară este de 56%, și angajații care au peste 10 ani vechime în muncă – 89% față de 62% media pe țară.

În urma analizei datelor colectate cu ajutorul tuturor participanților, au fost identificate câteva direcții care ar trebui să se afle pe lista scurtă a fiecarui HR manager din România. Printre ariile esențiale pentru susținerea implicării profesionale a angajaților sunt: alinierea la brand-ul companiei, mediul fizic de lucru, middle managerii, oportunitățile de învățare și dezvoltare. În schimb, un set de elemente cheie poate aduce creșteri ale implicării profesionale dacă se acționează asupra lor: recunoaștere, reputația angajatorului, salarizare, atenția acordată angajaților.

„Constatăm un interes crescut din partea companiilor românești pentru a-și evalua gradul de engagement din organizație, prin prisma unui proiect profesional, derulat independent, cum este Best Employer Study, ceea ce ne bucură foarte mult. Acest lucru denotă maturitate organizațională și acceptarea paradigmei că fără angajați mulțumiți nu poți atinge performanța operațională dorită. Cred că, încet, își face loc și la noi conceptul de “fericire organizațională”, care este de fapt fundamentul unui atașament profesional sănătos – sau așa numitul “engagement”

Valentin Tuca, CEO Aon South Eastern Europe

Best Employers Study a fost realizat pe o perioadă de 9 luni și oferă o clasificare a companiilor din punct de vedere al imaginii pe care o au ca angajator în piața forței de muncă în baza opiniei propriilor angajați, identificând zonele cu cel mai mare impact în creșterea performanței angajaților.

Pe lângă topul Celor Mai Buni Angajatori, acest studiu furnizează o serie de informații atât despre angajatori, cât și despre angajați. BES analizează nivelul de implicare profesională a angajaţilor în baza a trei dimensiuni: „SAY” (angajaţii care vorbesc pozitiv despre compania pentru care lucrează, în discuţiile cu prietenii, colegii sau clienţii), „STAY” (angajaţii care vor să rămână în companie pentru mai mult timp şi care nu se gândesc să o părăsească) şi „STRIVE” (angajaţii care depun un efort suplimentar pentru a ajuta la obţinerea de rezultate pentru companie).

Aceste dimensiuni sunt susținute de 19 factori care influențează implicarea profesională, dintre care enumerăm: sentimentul împlinirii, autonomia, resursele, oportunitățile de învățare și dezvoltare, echilibrul dintre viața personală și cea profesională, mediul de lucru, colegii, managementul performanței, reputația angajatorului, atenția acordată angajaților, beneficiile, recunoașterea, ș.a.

Clasificarea companiilor se bazează pe calcularea unui punctaj obținut pe baza opiniilor angajaților, ajustat cu nivelul de aliniere dintre strategia angajatorului, stilul de conducere și tipurile de procese – metodologie dezvoltată de Aon în cei aproape 20 ani de când efectuează acest studiu la nivel mondial.

Aon Hewitt organizează anual studiul Best Employers pentru Europa Centrală și de Est încă din anul 2001. Studiul organizat în 2013 la nivelul CEE a inclus informații colectate în urma participării la sondaj a peste 360.000 de angajați din peste 430 de companii din regiune. România se află pe lista țărilor participante la studiu începând cu 2013, când s-a clasat pe locul 4 între țările din Europa Centrală și de Est, ca nivel de implicare profesională a angajaților, după Ungaria, Cehia și Rusia.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *