Un număr record de companii de media și divertisment se așteaptă să deruleze activități de fuziuni şi achiziţii în următoarele 12 luni, se arată...

social-mediaUn număr record de companii de media și divertisment se așteaptă să deruleze activități de fuziuni şi achiziţii în următoarele 12 luni, se arată în cea de-a unsprezecea ediție a studiului EY, Capital Confidence Barometer: Media & Entertainment. Studiul are la bază un sondaj derulat în rândul a peste 1.600 de directori executivi, dintre care 94 din companii de M&E, din peste 60 de țări.

Conform studiului, directorii executivi se aşteaptă ca valorile tranzacţiilor în următoarele douăsprezece luni să fie mai puţin impresionante decât cu şase luni în urmă.

40% dintre respondenţi estimează că firmele lor vor face achiziţii în următoarele 12 luni, un procent aproape dublu faţă de 22% în 2012. Această estimare a creșterii volumului tranzacțiilor se datorează încrederii respondenţilor în economia globală şi costului scăzut al capitalului.

În vreme ce apetitul pentru achiziţii atinge un nivel record al ultimilor trei ani, e de aşteptat ca valorile acestor tranzacţii să fie de nivel mediu, argumentele achiziţiilor fiind reprezentate de îmbunătăţirea marjelor de profit, migrarea către zone geografice noi şi accesarea de conţinut şi tehnologii noi.

Marea majoritate a directorilor executivi (83%) a declarat că valoarea maximă a tranzacţiei unice avute în vedere este de sub 250 milioane USD; 14% au în vedere tranzacţii între 250 şi 999 milioane USD şi doar 3% tranzacţii de peste 1 miliard USD. Cu şase luni în urmă, doar 48% din directori afirmau că valoarea tranzacţiei lor va fi mai mică de 250 milioane USD, în vreme ce 52% se aşteptau ca această valoare să se situeze între 250 milioane – 1 miliard USD.

Barometrul EY arată, de asemenea, că 47% din executivii din media și divertisment anticipează o creştere a numărului de preluări ostile pe parcursul următoarelor şase până la doisprezece luni, datorită, în primul rând, valorii intrinseci, pe termen lung, a activelor atractive şi a costului relativ scăzut al capitalului necesar pentru obţinerea acelor active.

Raportul are la bază un sondaj derulat în rândul a aproximativ 100 de executivi seniori din companii mari de media şi divertisment din întreaga lume şi îşi propune să măsoare încrederea corporativă în perspectivele economice, să identifice tendinţele despre care se discută în consiliile de administraţie şi să ofere o imagine de ansamblu asupra strategiilor de creştere vizate de companii.

Alte concluzii ale studiului:

•        Creşterea planificată pentru anul curent se bazează, în primul rând, pe evoluţia organică a activităţilor curente (86% dintre respondenţi) alături de creșterile din achiziţii care vor fi vizibile, cel mai probabil, în anii următori. Aproape jumătate din companiile de media și divertisment (47%) se aşteaptă la o creşterea a gradului de îndatorare în următoarelor doisprezece luni, un procent mai mult decât dublul față de cel de anul trecut (21%).

•       Reducerea costurilor a reprezentat principala prioritate de pe agenda consiliilor de administraţie, ca rezultat al intensificării activismului acţionarilor (49%), urmat de plăţile dividendelor (33%).

•      Instabilitatea politică globală în creştere reprezintă cel mai mare risc perceput de companiile de media și divertiment (39%) în perioada următoare de şase până la doisprezece luni.

•        Primele cinci ţări atractive pentru investiții în următorul an sunt: Marea Britanie, Statele Unite, Brazilia, India şi China.

•     Aproape jumătate din companii (43%) anticipează că principala sursă de finanţare a tranzacţiilor va fi creditarea, urmată de finanţările alternative (32%), numerar (22%) şi acțiuni (3%).

•       La nivel global, 74% dintre respondenţi sunt încrezători în evoluţia veniturilor obţinute de companie, în creştere faţă de 52% de acum un an.

•      Companiile de media și divertisment sunt mult mai încrezătoare în planurile de creştere a numărului angajaților; 46% din ele intenţionează să suplimenteze numărul de locuri de muncă, faţă de 32% cu un an în urmă.

•      Companiile din industria de media și divertisment se confruntă cu un nivel redus de oportunităţi de achiziţii, doar 41% din respondenţi luând în mod curent în considerare trei sau mai multe ţinte potenţiale. 70% dintre respondenţi se aşteaptă la creşterea numărului de oportunităţi în următorul an.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *