Generația Y – adică tinerii născuți după 1980 – este, în mare parte, în acest moment, o generație de chiriași. Motivele par simple: proprietățile...

New-ApartmentGenerația Y – adică tinerii născuți după 1980 – este, în mare parte, în acest moment, o generație de chiriași. Motivele par simple: proprietățile care le atrag atenția acestor tineri nu reflectă întocmai valorile personale asumate sau, atunci când descoperă proprietăți care se pliază pe personalitățile lor acestea sunt (încă) prea costisitoare pentru ei. Totuși, sociologii sunt de părere că lucrurile se vor schimba și, în scurt timp, cei din generația Y vor face regulile jocului pe piața imobiliară. Aceștia sunt clienți care au așteptări mult mai mari în ceea ce privește calitatea locuinței pe care și-ar dori să o cumpere. Așa că, mare atenție la următorul val de cumpărători și la dorințele lor.

Mulți dezvoltatori de apartamente noi din București sau din țară și-au regândit, deja, strategia și construiesc, astăzi, apartamente mai mici, mai ieftine, de calitate superioară, în scopul de a răspunde cerințelor și bugetelor celor din generația Y. Cei care pun accent pe materiale de construcție naturale, 100% reciclabile, cu proprietăți tehnice superioare sau pe o mai bună gândire a spațiului de locuit sunt încă puțini. De asemenea, puțini clieni aleg eficiența și calitatea în dauna suprafețelor mari greu de întreținut sau acoperirea țevilor, precum și o mai bună amplasare a camerelor și a zonelor de depozitat.

Cu toate aceastea, un studiu realizat de Scarborough Research arată că tineri din generația Y sunt constienți de mediul înconjurator, iar 47% dintre aceștia au declarat că nu s-ar sfii să plătească puțin mai mult pentru o casă eficientă din punct de vedere al energiei. Și vorbim aici de întreaga construcție, pornind de la structură, fațade, pardoseli, pereți, ferestre, etc.

generation-Y-still-planning-to-buy-400x234Există și excepții pe care noi le-am regăsit într-un scurt raid în cadrul complexului imobiliar The Park, unde Hanner Group, dezvoltator lituanian cu o experiență de peste 20 de ani în domeniu, cu operațiuni în țările baltice și Europa de Est, a anunțat o investiție de circa 37 de milioane de euro. Blocurile de aici par a fi gândite special pentru clienții din generația Y.

Fundația complexului rezidențial este o adaptare la specificul pieței locale. România este o țară cu risc seismic ridicat, motiv pentru care orice construcție nouă care pretinde a respecta norme calitative superioare trebuie să fie una rezistentă la cutremure. Majoritatea celor din generația Y nu erau născuți în 1977 și nu au prins încă seisme de amptitudine mare, dar clienții din această categorie iau în calcul acest aspect.

Iar pentru a ridica o clădire sigură, cei de la Hanner au ales să colaboreze cu SID International Construct, o companie cu e experiență extinsă de execuție în construcții în România, Germania și Israel. Au realizat fundația din beton armat în soluție de radier, care se sprijină pe piloți de până la 16 m adâncime și, astfel, structura beneficiază de susținerea necesară pentru a rezista la cutremure cu o intensitate mare. Compartimentarea apartamentelor permite de asemenea o rezistență de până la 9 grade pe scara Richter. Un atu important dacă stăm să ne gândim că tânăra generație nu mai ia în calcul să cumpere apartamente în blocurile comuniste care prezintă un risc mare de prăbușire în cazul unui seism mare.

Și pentru că generația Y vizează, conform studiilor, case eficiente energetic, Hanner a punctat din nou. A dezvoltat pereți exteriori care asigură o eficiență energetică de două ori mai mare decât normele actuale din România. Conductivitatea termică a pereților din The Park este de 0,25 W/m²K, recomandările standard locale impunând o valoare de 0,55 W/m²K.

Termoizolarea pereților exteriori a fost realizată cu vată minerală, considerată una din cele mai natural și eficiente soluții de pe piață. Produsul final se adresează, în cele din urmă, unei generații care preferă naturalul sinteticului, care militează pentru valori precum sănătatea, mobilitatea.

„Am ales Frontrock MAX E de la Rockwool, compania daneză care a inventat vata minerală așa cum o știm astăzi. Frontrock este un produs premium, de cea mai bună calitate, care asigură izolare termică, fonică, și – foarte important – rezistență la incendii! Acest material permite pereților să “respire”, asigurând transferul de vapori de la interior către exterior. În traiul de zi cu zi producem o cantitate considerabilă de vapori care trebuie evacuați. În caz contrar, clădirea poate fi afectată de umezelă și efectele asociate acesteia. Clădirea “trăiește și respiră”, are propria ei viață și interacționează cu mediul înconjurător”, susțin reprezentanții companiei.

În ceea ce privește zgomotul noua generație nu diferă prea mult de cea anterioară. Nimeni nu își dorește să audă când vecina poartă tocuri sau când vecinul pune un tablou nou pe pereți. Cu toate acestea foarte puțini dezvoltatori au investit în izolarea fonică a clădirilor realizate.

Pardoseala din apartamentele din apropierea parcului dezvoltate de Hanner a fost izolată termic și fonic prin intermediul a două straturi de polistiren. Primul strat are grosimea de doi centimetri, menirea lui fiind aceea de a ține zgomotul vecinilor departe de apartamentul tău. Cel de-al doilea strat are grosimea de trei centimetri și te ajută să utilizezi la maxim căldura pe care o produce centrala. Astfel, nu vei mai pierde energie prin podea și nu vei fi afectat dacă apartamentul de la etajul inferior nu este încălzit în anumite perioade. Vata minerală bazaltică de la exterior absoarbe zgomotele de afară.

ImageGenHanner s-a ocupat, de asemenea, și de termoizolarea țevilor care trec prin pardoseală și garantează că nici aici nu vei pierde niciun strop de energie. Zidăria întregii clădiri a fost produsă de nemții de la Xella, lideri mondiali în producția de blocuri de zidărie termoizolantă. Pereții care separă apartamentele prezintă un strat suplimentar de vată minerală de interior, pentru a asigura o izolare termică și fonică suplimentară.

Iar unul dintre detaliile care fac diferența este faptul că – pentru prima dată în România – au fost utilizate elemente metalice de prindere pentru fixarea vatei minerale. Aceste piese metalice împiedică vata să alunece, în timp, sub propria greutate. În caz contrar, partea superioară a peretelui rămâne total neprotejată, afectând gradul de izolare termică și fonică și producând fisuri în straturile de finisaje.

În cazul ferestrelor, au ales geamul triplustratificat, cu șase camere, care să protejeze de zgomotul de afară și să prevină pierderile de energie. Un alt detaliu care diferențiază The Park de alte proiecte este adăugarea unui strat suplimentar de vată minerală în jurul ferestrelor pentru a evita formarea punților termice (spații prin care se pierde căldură și implicit energie, sau prin care pătrunde frigul/căldura de afară). Hanner și-a propus să trimită mucegaiul și igrasia în istorie și au luat toate măsurile în acest sens.

Dezvoltatorul imobiliar nu a uitat că tinerii de astăzi sunt la zi cu tehnologia, iar conceptul de smart house nu le este deloc străin. În aceste condiții, dau tinerilor din generația Y posibilitatea să poată beneficieze la cerere de dotări suplimentare și să își instaleze un sistem de control al temperaturii la interior prin intermediul unei aplicații. Cu ajutorul aplicației utilizatorii pot controla centrala de la distanță, prin intermediul unui smartphone. Și nu doar atât.

Aceste afiind spuse, trebuie să recunoaștem că tinerii din generația Y au propria lor viziune asupra pieței imobiliare, iar felul în care aceștia se folosesc de noile media și tehnologii are un impact major asupra evoluțiilor de pe piața de real estate. Ei tind să se orienteze spre apartamente cu suprafețe rezonabile, dar eficiente energetic și tehnologizate, în felul acesta reușind să cumpere imobile construite după standarde de calitate superioare, la un preț decent. Altfel, spus, tehnologia mobilă a deschis accesul la imobiliare din toata lumea și a redefinit chiar modul în care se aleg și se tranzacționează, astăzi, proprietățile imobiliare. Cum spuneam la început, mare atenție la următorul val de cumpărători și la dorințele lor.

Citiţi şi: 

Green trends: eco-revoluţia din construcţii 

Cât de smart e casa ta și cum o poți face și mai deșteaptă

Your email address will not be published. Required fields are marked *