Ne este bine cunoscut faptul că, în ultimii 19 ani, 1 decembrie a devenit mai mult decât sărbătoarea Zilei Naţionale a românilor, data fiind...
romaniaNe este bine cunoscut faptul că, în ultimii 19 ani, 1 decembrie a devenit mai mult decât sărbătoarea Zilei Naţionale a românilor, data fiind sinonimă şi cu lansarea PRO TV, cu libertatea, cu inovația, cu îndemnul Gândește liber!

De atunci și până acum o generație nouă s-a dezvoltat, o generație care s-a născut cu această libertate și care nu cunoaște limitările regimului trecut. Cunoscutul om de televiziune Amalia Enache a pornit pe urmele acestor tineri care s-au remarcat și a aflat cum au folosit această libertate într-un material special pentru 1 decembrie care a fost realizat între București și Londra.

Amalia a stat de vorbă cu Ana Ularu, actrița momentului, Lana Dumitru, tânara speranță a design-ului românesc, și Emi Gal, “copilul minune al online-ului”, pe care  Financial Times îl remarca când el avea doar 24 de ani.

“Am căutat să aflu, alături de ceilalți colegi de la “România, te iubesc!” care lucrează la proiectul 1 decembrie cum arată generația tinerilor pentru care perioada de dinainte de ‘89 este doar o poveste auzită de la părinți, cei care au trăit mereu cu libertatea la îndemână. Am vrut să vedem cum s-au folosit de această libertate, cum gândesc ei, ce fac cu viețile lor. Cine sunt tinerii de succes din această generație”, spune despre această serie de reportaje Amalia Enache, corespondent special și prezentator Știrile PRO TV.

Prin aceste materiale, ea a descoperit  trei tineri români excepționali, de succes, curajoși și care și-au folosit libertatea să cucerească lumea, să exploreze, să învețe, să construiască, să trăiască frumos.

ana ularuAna Ularu este actrița generației ei, dar dincolo de faptul că este acum în cinematografe într-un film alături de Bradely Cooper și Jennifer Lawrence, că a jucat în Borgia, a fost Shooting Star la Berlin și aleasă cea mai bună actriță din România, ea este prototipul noului actor. Trebuie să lupte din greu pentru fiecare rol și are aceleași neliniști ca ale oricărui tânăr român care încearcă să-și găsească locul în lumea largă: “Îmi doresc foarte mult să lucrez în România, dar în lipsa ofertelor prea multe de aici mă duc să mă lupt cu restul continentului”.

Un alt reportaj este despre Emi Gal, tânărul român care a reușit să construiască o firmă care oferă soluții pentru marile televiziuni ale lumii să-și facă publicitatea interactivă și atractivă pe tot ce înseamnă gadget modern, de la telefoane inteligente, la laptopuri. Compania lui este lider în Marea Britanie și Franța și e prezentă pe 12 piețe din toată lumea.emi gal

Are doar 28 de ani, birou la Londra și București, aproape 40 de angajați și în anul în care englezii s-au temut că îi cotropim pe piața muncii, el are teancuri de CV-uri de la englezi care vor să lucreze pentru el. Logica nu l-ar fi plasat pe Emi Gal în liga în care trăiește acum: familia lui este de români obișnuiți, foști muncitori la IMGB, iar el este un auto-didact 100%. Amalia i-a cunoscut și familia și va arăta care au fost valorile cu care Emi a fost crescut, care i-au făcut posibilă traiectoria excepțională  “Am intrat în lumea lui, de CEO atât de tânăr, cu întâlniri cu investitori de milioane de lire, clienți mari, angajați și am fost chiar la câteva interviuri de angajare cu candidați la joburi în compania lui, pe care dacă ar fi să o vândă azi, ar vinde-o doar cu 50 de milioane de lire sterline.” – spune Amalia.

Lana Dumitru, s-a remarcat în domeniul design-ului vestimentar printr-o colecție curajoasă care a adus în prim plan motivele românești folosite în portul popular. Succesul pieselor ei a fost atât de răsunător încât un mare brand de articole sportive i-a folosit imprimeul cu motive românești.  Lana spune despre generația ei: “Nu e foarte colorată, este digitală, este online, este amuzantă, inteligentă, călătorește peste tot, se mișcă, este inovativă …”

lana dumitruAmalia a descoperit-o pe Lana ca fiind: “Optimistă și plină de viață, curajoasă să rămână fidelă aptitudinilor ei creative și liberă să ducă bagajul ei cultural românesc oriunde în lume ar mai ajunge, în marea ei dorință de libertate de mișcare.”

Pentru aceste materiale Amalia a străbătut 5.066 de kilometri, a filmat 91 de ore acumulate din zile de filmare care începeau la ora 7 dimineața și se încheiau la miezul nopții, a petrecut 4 zile în deplasare și 5 zile au fost alocate pentru filmările din România.

Poveștile celor trei dar și multe alte portrete ale fiilor de România realizate de echipa Știrilor PRO TV vă așteaptă pe 1 decembrie, la PRO TV la orele 07:00, 11:00 și 19:00!

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *