Regulile dure impuse sectorului aviatic din Ucraina, divizia locală a operatorului low cost Wizz Air, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa...
Wizz AirRegulile dure impuse sectorului aviatic din Ucraina, divizia locală a operatorului low cost Wizz Air, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa europeană de profil, şi-ar putea înceta activitatea, spun reprezentanţii companiei.

Recent, autorităţile ucrainiene au impus faptul ca transportatorii care derulează operaţiuni pe teritorul ţării să aibă un acţionariat britanic, în proporţie de 50%, şi să ofere, pe lângă rutele internaţionale, şi zboruri domestice. Potrivit oficialilor Wizz Air, aceste cerinţe pot fi atinse doar de transportatorul loca, Ukraine International Airlines.

Compania ungară Wizz Air, care a început transportul pasagerilor în 2004, a devenit cel mai mare transportator de tip budget din Europa de Est. În ultimele 12 luni, până în august 2014, compania a transportat peste 15 milioane de pasageri, până la finalul anului în curs urmând să aibă o flotă de 54 de aeronave Airbus A320. Divizia din Ucraina acoperea 16 rute, cu plecare din Kiev, în 2013 având circa 1 milion de pasageri.

Noile măsuri ale autorităţilor de la Kiev, cu care companiile aeriene ar trebui să se conformeze în decurs de un an, restrâng posibilitatea pasagerilor de a alege între transportatori diverşi, în acelaţşi timp ducând la o creştere a preţurilor biletelor de avion.

Dacă Wizz Air ar lua în calcul schimbarea structurii de acţionariat pentru a satisface măcar o parte din cerinţe, operaţiunile domestice ar în continuare greu de realizat, aeronavele din portofoliu, cu 180 de locuri, fiind create mai ales pentru satisfacerea nevoilor de călătorie pe rute internaţionale, căutate de un număr mare de pasageri.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *