Telespectatorii europeni sunt foarte atenți atunci când vine vorba de dezvăluirea liniei narative sau a secvențelor importante dintr-un film. Potrivit unui studiu Samsung despre...

Europenii in fata televizoruluiTelespectatorii europeni sunt foarte atenți atunci când vine vorba de dezvăluirea liniei narative sau a secvențelor importante dintr-un film. Potrivit unui studiu Samsung despre obiceiurile de vizionare TV, 71% dintre europeni (7 din 10 oameni) spun că nu le-ar dezvălui prietenilor secvențe importante din acțiunea unui film, mai ales pentru că nici lor nu le-ar plăcea să li se întâmple asta.

Pentru a marca importanța pe care televiziunea o are în viețile europenilor, un studiu realizat de  Samsung dezvăluie motivele pentru care oamenii iubesc televiziunea atât de mult. Studiul sugerează că fanii TV aleg să se bucure treptat de emisiunile lor preferate, 52% (peste jumătate) din europeni preferând să urmărească episoadele pe rând. Totuși, italienii și elvețienii se clasează în fruntea clasamentului celor care urmăresc mai multe episoade consecutiv, cu 60% respectiv 62% dintre locuitori.

Europenii sunt foarte discreți atunci când vine vorba de dezvăluirea secvențelor importante sau acțiunii unui film. 36% dintre ei au declarat că și-ar întreba prietenii dacă au văzut deja episodul înainte să discute cu aceștia despre acțiunea lui. În plus, 18% dintre ei au spus că ar fi extrem de deranjați dacă altcineva le-ar dezvălui acțiunea unui film sau dacă ar afla-o întâmplător de pe rețelele sociale, iar 15% dintre europeni ajung să ignore rețelele sociale, revistele, ziarele și posturile radio dacă știu că acestea prezintă „secrete” TV.

„Atunci când implicarea emoțională este atât de puternică în cazul unui serial TV, nu este de mirare că reacțiile pot deveni negative atunci când sunt dezvăluite indicii despre acțiune înaintea vizionării. Psihologii înțeleg că oamenii răspund la acțiunile pozitive, iar prin recompensă, fac același lucru. Intervine sentimentul de fair play, iar reciprocitatea este o acțiune pozitivă, o mică favoare poate produce un sentiment de obligație și menține o relație interumană. Așadar, nedezvăluirea firului narativ atunci când știm că cineva chiar urmărește un serial TV ne poate asigura și nouă nedezvăluirea acțiunii serialului preferat. Psihologii explică faptul că acest tip de comportament, prin care îi ajutăm pe alții, ne ajută și pe noi”

Berni Good, psiholog

Studiul arată că 50% din telespectatorii europeni spun că urmăresc programe TV pentru a evada din rutina zilnică, dar această evadare are și părțile ei negative. 46% dintre ei sunt implicați emoțional atât de puternic încât suferă atunci când serialul lor preferat ajunge la final. 51% dintre ei se orientează către alte programe TV după finalizarea serialului preferat, iar 16% (unul din șase) au declarat că simt nevoia de „a umple golul” rămas cu un alt serial.

Curved UHDÎn plus, deși momentele de suspans sunt foarte importante pentru europeni, 43% dintre ei au declarat că nu suferă prea mult atunci când personajului lor preferat i se întâmplă lucruri rele, și doar 33% dintre ei rămân tensionați atunci când un episod se termină în suspans. Aproape jumătate (45%) sunt atât de concentrați încât devin nervoși sau frustrați dacă sunt întrerupți în timp ce se uită a televizor.

Telespectatorilor europeni le plac serialele TV, urmărind fiecare episod cu atenție, având grijă să evite spoilerele atunci când este cazul, iar aproape jumătate dintre telespectatori se uită la TV împreună cu familia. Când a creat primul televizor UHD curbat, echipa de dezvoltare a Samsung a vizitat multe cinematografe din toată lumea pentru a descoperi cea mai bună experiență de vizionare, pentru a o putea reproduce și în casele oamenilor.

Studiul a fost desfășurat de www.onepoll.com în septembrie 2014, la nivel național în cinci țări europene (Marea Britanie, italia, Belgia, Suedia și Elveția). În total, au fost chestionați 4.500 de adulți cu vârste peste 16 ani (circa 1000 de interviuri pe țară, 500 în Elveția).

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *