Potrivit unui raport al companiei de cercetare de marketing Millward Brown România, filiala locală a unuia dintre cei mai mari jucători de pe piaţa...
black_fridayPotrivit unui raport al companiei de cercetare de marketing Millward Brown România, filiala locală a unuia dintre cei mai mari jucători de pe piaţa internaţională de profil, numărul românilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday a ajuns anul acesta la 63% în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani.

Față de aceeași perioadă a anului trecut, sunt cu aproape o treime mai multe persoane (cu peste 1,7 milioane mai multe persoane) care știu acum de Black Friday.

“Succesul evenimentelor Black Friday din anii trecuți, creșterea numărului de jucători care participă, diversificarea categoriilor cu promoții, creșterea expunerii media a evenimentului, toate acestea au contribuit la atingerea nivelului ridicat de notorietate a Black Friday în rândul românilor”, explică Daniela Lazăr, Managing Director, MillwardBrown România.

Numărul celor care plănuiesc să cumpere ceva cu această ocazie este de asemenea în creștere. Comparativ cu nivelul din 2013, anul acesta sunt cu peste 1,3 milioane mai multe persoane care intenționează să facă o achiziție în perioada reducerilor. Cu alte cuvinte, 38% dintre românii cu vârsta între 18 și 65 de ani (aproximativ 4,75 milioane) doresc să cumpere ceva de Black Friday („probabil voi cumpăra” sau „sigur voi cumpăra”).

La fel ca în anii precedenți, în rândul bărbaților și al segmentului de tineri (24 – 34 de ani), se observă un nivel al intenției de cumpărare semnificativ mai ridicat decât la nivelul populației generale.

Față de media generală de 13% a celor care au auzit de Black Friday și spun că „sigur vor cumpăra”, în cazul bărbaților media urcă la 15% iar în cazul tinerilor la 16%.

“În general, bărbații sunt mai entuziaști decât femeile când vine vorba de cumpărăturile online. O explicație este că produsele de care femeile sunt mai interesate (cum ar fi hainele, încălțămintea sau produsele de îngrijire personală), sunt mai degrabă “senzoriale” și astfel necesită o experiență directă pentru o validare completă înainte de achiziție. Satisfacerea acestei nevoie reprezintă în continuare o barieră importantă”, completează Daniela Lazăr.

Anul acesta de Black Friday lista de cumpărături este compusă, în medie, din 2 categorii de produse. Pe această listă se regăsesc cel mai frecvent electrocasnicele mici (36%) cum ar fi aspiratoarele, mixerele, roboții de bucătărie iar televizoarele (30%) și telefoanele mobile (20%) le urmează, potrivit intenției de achiziție.

 

Lista de cumpărături a românilor de Black Friday

   
 

2013

2014

Evoluție
2014 vs. 2013

Electrocasnice mici

38%

36%

-2%

Televizoare

19%

30%

+11%

Telefoane mobile

11%

20%

+9%

Haine

22%

17%

-5%

Laptopuri

12%

15%

+3%

Tablete

6%

12%

+6%

Electronice și accesorii auto

20%

12%

– 8%

Frigidere

7%

11%

+4%

Mașini de spălat

6%

9%

+3%

Încălțăminte

9%

8%

-2%

Televizoarele și telefoanele mobile sunt și categoriile care înregistrează cea mai mare creștere a intenției de cumpărare față de 2013. Astfel, sunt cu 11% mai multe persoane în cazul televizoarele și cu mai multe 9% în cazul telefoanelor mobile.

Top 10 magazine (online și offline) considerate

%

eMAG

26.3

Altex

18.4

Flanco

8.5

Carrefour

6.8

Domo

6.1

Media Galaxy

4.9

Auchan

3.2

Kaufland

3.0

Cora

2.2

Dedeman

1.3

Prezența eMAG pe primul loc este firească. Retailerul este nu doar inițiatorul acestui gen de eveniment în România, în urmă cu 3 ani, dar și cel mai activ jucător din piața de retail online.

Cercetarea a fost realizată pe un eșantion reprezentativ la nivel național, în rândul a 2.000 de respondenți din mediul urban și rural, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani. Interviurile au fost realizate telefonic în perioada: 31 octombrie – 3 noiembrie 2014. Eroarea de eșantionare este de +/-2,2%.

Millward Brown este o agenție globală de cercetare de marketing specializată în evaluarea eficienței reclamelor, a comunicării strategice precum și a cercetării de media și de brand equity. La nivel global, rețeaua are mai mult de 87 de birouri și operează în 58 țări. Subsidiarele specializate la nivel global includ Millward Brown Digital (lider în eficiență și inteligență digitală), Firefly Millward Brown (rețeaua globală de cercetare calitativă), un Departament de Neuroștiință (folosit în special pentru a optimiza valoarea tehnicilor tradiționale de cercetare) și Millward Brown Vermeer (consultanță strategică ce ajută companiile să își maximizeze valoarea mărcilor și rezultatul investițiilor de marketing). Millward Brown este parte din Kantar, divizia de informații pentru afaceri și consultanța a WPP.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *