Interviu – Jens Lapinski, Managing Director Techstars: cele trei lucruri de care ai nevoie pentru a fi un antreprenor de succes Interviu – Jens Lapinski, Managing Director Techstars: cele trei lucruri de care ai nevoie pentru a fi un antreprenor de succes
Jens Lapinski este Managing Director Techstars, unul dintre cele mai cunoscute programe de accelerare din lume, care oferă echipelor admise o investiţie de 15.000... Interviu – Jens Lapinski, Managing Director Techstars: cele trei lucruri de care ai nevoie pentru a fi un antreprenor de succes

Jens Lapinski este Managing Director Techstars, unul dintre cele mai cunoscute programe de accelerare din lume, care oferă echipelor admise o investiţie de 15.000 de euro, un program intensiv de mentorat şi acces la reţeaua de mentori şi alumni pentru 7-10% din acţiunile firmei.

Jens este responsabil cu procesul de selecţie al startup-urilor pentru investiţii, oferind în acelaşi timp suport pentru operaţiunile programului din Londra. Înainte de a se alătura Techstars, Jens a fost partener al Forward Labs, un studio londonez axat pe dezvoltarea rapidă a startup-urilor profitable utilizând metodologiile lean.

În câteva zile, Jens Lapinski va veni în România şi va urca pe scena How to Web – Angel Investment Track unde va prezenta criteriile cheie pe care trebuie să le iei în considerare atunci când evaluezi startup-uri early stage, precum şi parametrii de validare pe care îi foloseşte. Până atunci însă, echipa Gadget&Trends Magazine a stat de vorbă cu Jens despre criteriile care fac diferenţa dintre succes şi eşec pentru un startup.

Gadget&Trends Magazine: Care sunt lucrurile la care te uiţi atunci când alegi să investeşti într-un startup?

Jens Lapinski: Ne uităm întotdeauna la 5 criterii esenţiale atunci când alegem să investim într-un startup: echipa, echipa, echipa, piaţa şi la final ideea.

G&T Magazine: Care au fost cele mai apreciate segmente de piaţă pentru investiţii anul acesta şi care sunt tendinţele pentru 2015?

J.L.: Anul acesta am văzut un număr mult mai mare de companii Business 2 Business şi mai multe companii hardware şi mă aştept ca această tendinţă să continue şi în anii care vor urma.

G&T Magazine: 3 greşeli pe care le fac startup-urile atunci când îşi prezintă ideea.

J.L.: Cred că una dintre cele mai mari greşeli este faptul că se concentrează pe ceea ce fac. Toată lumea vorbeşte despre ceea ce face, în timp ce pe mine mă interesează de ce este interesantă oportunitatea de pe piaţă şi ce a realizat compania până în prezent. Observ de asemenea o lipsă de focus pe clienţii individual ca de exemplu să le ştie numele, numărul de telefon, adresa de email şi să fi vorbit cu ei în ultima săptămână.

G&T Magazine: 3 sfaturi pentru viitori antreprenori

J.L.: Concentrează-te pe clienţii tăi şi pe ceea ce vor aceştia. Fă-i să îţi cumpere produsul înainte să îl dezvolţi (folosind de exemplu campanii pe Kickstart sau campanii de pre-vânzare în mediul Business 2 Business). Concentrează-te pe oportunitate. Ce obiective trebuie să atingi pentru a fi numărul 1 în segmentul tău de piaţă? Care este viziunea ta? Ce strategie ai pentru a-ţi atinge obiectivele? Care sunt cei mai importanţi indicatori pe care îi măsori în fiecare săptămână şi pe care dacă îi atingi înseamnă că eşti pe drumul cel bun?

G&T Magazine: Din ce ai văzut până acum, care sunt criteriile care diferenţiază antreprenorii de succes de ceilalţi?

J.L.: Dacă te gândeşti puţin la asta, sunt trei lucruri de care ai nevoie pentru a fi un antreprenor de succes. Trebuie să fii capabil să înţelegi ce se întâmplă. Trebuie să poţi convinge lumea să lucreze cu tine. Trebuie să ai capacitatea de a executa şi de a face lucrurile să se întâmple. În mod normal te uiţi la o combinaţie de inteligenţă, abilitatea de entuziasma oamenii, competenţe de vânzare, putere de concentrare şi capacitatea de a aduce valoare clienţilor.

G&T Magazine: Cum percepi startup-urile Româneşti şi ecosistemul local?

J.L.: Nu am o percepţie despre startup-urile româneşti. Văd foarte puţine startup-uri care ies din România într-un fel care într-adevăr să conteze şi mi-aş dori să văd că lucrurile se schimbă în acest sens.

G&T Magazine: Care sunt condiţiile pentru startup-urile în care investeşti?

J.L.: Suntem investitori şi cerem în schimbul sumelor investite acţiuni din companie.

G&T Magazine: Ai lua în considerare deschiderea TechStars în România? De ce/de ce nu?

J.L.: Ca să luăm în considerare deschiderea unui birou TechStars în România, avem nevoie de un ecosistem local puternic şi o comunitate a investitorilor. În acest fel ne asigurăm că un program de accelerare ar funcţiona. Dacă aceste criterii sunt îndeplinite putem deschide un birou oriunde.

G&T Magazine: În câteva zile vei urca pe scena How to Web Conference 2014, cel mai mare eveniment dedicat inovaţiei şi tehnologiei din Europa de Sud-Est. Despre ce vei vorbi şi de ce ar trebui ca participanţii să nu rateze panelul tău?

J.L.: Voi vorbi în principal despre importanţa înţelegerii nevoilor clientului şi despre cum să îţi construieşti afacerea pentru a-ţi creşte şansele de succes. Mai multe, pe 20 & 21 noiembrie la How to Web.

Acest material face parte din campania „New beginnings” şi este realizat împreună cu How to Web Conference, cel mai important eveniment dedicat inovaţiei, tehnologiei şi antreprenoriatului din Europa de Sud-Est. Cea de a cincea ediţie internaţională a conferinţei va avea loc pe 20 şi 21 noiembrie în Bucureşti şi aduce împreună peste 70 de invitaţi de pe 4 continente care vor discuta despre tendinţele viitorului & antreprenoriat, product management, dezvoltarea de jocuri şi investiţii de tip angel. Agenda evenimentului şi lista completă a invitaţilor sunt disponibile online pe site-ul conferinţei http://howtoweb.co

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *