Un studiu IDC comandat de Oracle şi Intel arată că managerii CIO, profitând de cele mai recente evoluţii IT şi de poziţia lor unică...

Intelligent Power ManagerUn studiu IDC comandat de Oracle şi Intel arată că managerii CIO, profitând de cele mai recente evoluţii IT şi de poziţia lor unică în companii, se pot transforma din furnizori de suport în agenţi strategici, generatori de venituri.

 După recenta încetinire economică globală, companiile au început să controleze mai strict costurile, eliminând proiectele care nu sunt conectate direct la profituri. Companiile din Europa Centrală şi de Est pun acum un accent mai mare pe optimizarea mediului IT. Simultan cu ritmul accelerat de dezvoltare a tehnologiei, acest lucru declanşează o schimbare fundamentală în rolul managerilor CIO, de la furnizor de suport la cel sursa de inovare şi creştere a afacerii.

Pentru a examina acest fenomen în detaliu, IDC a realizat 200 de interviuri utilizând întrebări structurate şi deschise cu CIO şi CEO din 180 de întreprinderi mari din Europa Centrală şi de Est. Sondajul rezultat a avut ca scop analizarea strategiilor IT actuale şi metodele utilizate de către CIO pentru a aborda nevoia de optimizare a infrastructurii IT, sprijinind, în acelaşi timp, nevoile strategice de afaceri ale organizaţiilor lor.

Rezultatele arată că bugetele sunt încă stricte iar îmbunătăţirile standard graduale ale infrastructurii vechi sunt în continuare o normă, însă CIO doresc o transformare mai cuprinzătoare, la nivel de întreprindere în ceea ce priveşte mediul lor IT.
“Adoptarea la scară largă a dispozitivelor inteligente conectate şi nevoia de a crea medii omni-canal pun o presiune suplimentară asupra infrastructurii IT care nu a fost concepută în mod necesar pentru a face faţă volumului şi varietăţii de date pe care companiile trebuie acum sa le gestioneze. Managerii CIO sunt sub presiune tot mai mare pentru a trece la o nouă infrastructură IT care să facă faţă mai bine la această provocare”, a declarat Mark Yates, Research Manager, IDC CEMA. “Cloud-ul poate juca un rol important în această transformare. Multe întreprinderi au învățat că mediile bazate pe cloud pot accelera implementarea tehnologiei. Acest lucru, la rândul său, permite analiza în profunzime şi grăbeşte dezvoltarea de produse, oferind organizaţiilor lor un avantaj faţă de concurență.”
Studiul a constatat că optimizarea proceselor de business, reducerea costurilor şi îmbunătăţirea calităţii se numără printre priorităţile strategice de top din regiune pentru anul care vine. De asemenea, s-a constatat că CIO sunt dornici să adopte noi infrastructuri IT care să facă faţă mai bine provocărilor moderne. Acest lucru poate fi realizat prin implementarea celor mai noi evoluţii IT – cum ar fi cloud-ul, aplicaţiile mobile, Big Data, platformele de baze de date moderne capabile să facă faţă la explozia de date care va veni.

„Aceasta este o ocazie unică pentru CIO din Europa Centrală şi de Est. Cloud, mobilitatea, datele mari şi tehnologia modernă de baze de date sunt privite ca elemente-cheie ale agilităţii în afaceri”, a declarat Michel Clement, Vice President Oracle Central Eastern Europe. “Prin simplificarea IT cu cele mai noi evoluţii tehnologice, CIOs pot reduce blocajele şi costurile de întreţinere asociate cu sistemele existente şi se pot îndrepta mai eficient spre inovare. Compania Oracle în ECE este dotată cu tot ceea ce are nevoie: tehnologie, aplicaţii, servicii şi resurse locale, pentru a colabora cu CIO pentru o transformare de succes”.

Constatări principale

  • Managerii CIO din Europa Centrală şi de Est pot sprijini mai bine obiectivele strategice ale organizaţiilor, prin adoptarea unui rol mai activ în dezvoltarea de noi servicii pentru utilizatorii finali.
  • Adoptarea la scară largă a reţelelor sociale şi dispozitivele inteligente conectate pun presiune asupra CIO să facă tranziţia la noile infrastructuri IT care să poată face faţă mai bine volumului, frecvenţei şi varietăţii de date pe care le gestionează.
  • Aproximativ 38% dintre întreprinderile din regiune investesc în business intelligence şi business analytics pentru a identifica mai uşor oportunităţile de îmbunătăţire a business-ului şi procesului.
  • Aproximativ 30% din CIO spun că investiţiile în mobilitate sunt o prioritate.
  • Serviciul cloud este deja văzut ca un factor-cheie pentru competitivitatea întreprinderilor, prin facilitarea dezvoltării rapide şi implementarea aplicaţiilor.
  • Companiile intervievate se îndreaptă spre serviciul cloud: aproximativ 32% dintre acestea folosesc deja un mediu cloud privat sau hibrid, iar 16% folosesc infrastructura cloud publică şi/sau aplicaţii

Adoptarea tehnologiei cloud este o metodă dovedită care ajută în realizarea de noi strategii CIO. Studiul IDC sugerează că aplicaţiile critice de business, cum ar fi sistemele financiare, de tip CMH, CSM, CRM, soluţiile de management al documentelor şi soluţiile de infrastructură precum maşinile de baze de date, platformele sau stocarea pot fi, de obicei, configurate şi lansate mult mai rapid atunci când se bazează pe modelul cloud computing.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *