ExpoConferința TeCOMM’14 dedicată comerțului electronic a ajuns la finalul ediției din Iași, la o săptămână după a patra ediție derulată în Cluj-Napoca. ExpoConferinţa de eCommerce...

TecommExpoConferința TeCOMM’14 dedicată comerțului electronic a ajuns la finalul ediției din Iași, la o săptămână după a patra ediție derulată în Cluj-Napoca. ExpoConferinţa de eCommerce TeCOMM revine în primăvara anului 2014 cu o nouă ediţie în Timişoara, de această dată. 

Aproximativ 100 de deţinători de magazine online din Moldova, furnizori de servicii web, furnizori de servicii de curierat şi pasionaţi ai domeniului s-au reunit în Iaşi pentru a face cunoştinţă cu cei opt speakeri, specialişti în comerţ electronic prezenţi la TeCOMM’14. În Cluj, evenimentul fiind deja la a patra ediție, TeCOMM’14 a reunit 400 de participanţi, majoritatea reprezentanţi ai magazinelor online din Cluj-Napoca, Bucureşti, Iaşi, Suceava, Oradea, Baia Mare, Alba, Târgu Mureş, Sibiu, Hunedoara, Braşov şi Bistriţa. Mai mult, 75% din cei prezenți în public sunt proprietari de magazine online, 15% specialişti de marketing, SEO şi web analytics, iar 10% oameni de presă şi specialişti din alte domenii.

Comerțul electronic, analizat în Cluj-Napoca

În două zile de prezentări, workshopuri şi dezbateri, participanţii la TeCOMM’14 din Cluj-Napoca au primit sfaturi şi noi metode de optimizare pentru site-urile cu vânzare și au comparat tendinţele industriei eCommerce din România cu cele din afară. Mai mult, au avut ocazia să analizeze tranzacţiile online B2B şi B2C, punând în balanţă cifrele de vânzări. Participanţii au plecat de la TeCOMM cu prognoze asupra trendurilor în eCommerce din 2015, cu noi perspective pentru creşterea vânzărilor şi cu noi oportunităţi de colaborare. Printre tendinţele discutate se numără: market place-uri, dezvoltare regională sau portofele virtuale.

Cât despre anul 2014, acesta a fost foarte bun pentru plăţile online, dar şi pentru inovaţiile din această zonă. În ultima lună, MasterCard a anunţat două noi servicii: plată cu cardul la livrare, un proiect pilot realizat împreună cu Urgent Cargus şi lansarea portofelului electronic. România este cea de-a doua ţară din Europa Centrală şi de Est care a lansat un portofel electronic integrat în reţeaua de portofele mobile MasterPass. Se preconizează pentru anul 2015 o creștere mare a plății cu telefonul mobil, dezvoltându-se numeroase soluții atât locale, cât și internaționale.

La TeCOMM Cluj s-a discutat și despre piaţa de curierat, și aceasta fiind într-o creştere considerabilă în ultimii ani, iar piaţa de comerţ electronic este vedeta acestei amplori. Adrian Mihai, Business Development Manager la FAN Courier, a declarat că lucrează cu mii de magazine online, de la cele cu 10-20 de trimiteri pe zi până la cele cu mii de trimiteri pe zi. Întrucât curierul devine din ce în ce mai important şi mai tehnologizat, principalele investiţii făcute sunt cele pentru tehnologie, software, harduri, flotă, benzi moderne de sortat colete şi plicuri, iar investiţiile vor continua pe măsură ce vor apărea noutăţi pe piaţa de curierat.

Capitala Moldovei și capitala comerțului online

Ediția TeCOMM din Iași este prima și a debutat cu dreptul. Claudiu Murariu, director executiv și fondator Padicode, a dat startul conferinţei cu o prezentare despre una dintre ultimele funcţionalităţi  adăugate platformei Google Analytics: Enhanced Ecommerce. Audienţa a învăţat astfel cum se poate folosi de aceste noi rapoarte avansate oferite gratuit de Google. Cosmin Costea, director executiv și fondator costeaconsulting.com, a vorbit despre viitorul mediului online, despre trecerea din OFFline în ONline, oferind sfaturi importante pentru a introduce cu succes digitalul în afacere. Adrian Mihai, Business Development Manager la FAN Courier, a vorbit despre inovaţie şi progres în domeniul curieratului.

Valentin Radu, director executiv Marketizator, a expus cele mai importante 10 greşeli în eCommerce marketing, greşeli cărora dacă nu li se acordă suficientă atenţie pentru evitarea sau remedierea acestora, pot duce la eşecul afacerii. Evenimentul s-a încheiat cu reţeta „secretă“ a succesului SEO în 2014, sesiune susţinută de Răzvan Gavrilaş, director executiv CognitiveSEO. El a explicat audienței cum poate să ajungă și să se mențină în topul căutărilor pe Google. Participanții au avut acces la numeroase workshopuri şi prezentări.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *