Circa 36% dintre adulții europeni folosesc servicii de streaming online cel puțin o dată pe săptămână și aproape jumătate dintre utilizatorii din România au...

Samsung - Ziua InternetuluiCirca 36% dintre adulții europeni folosesc servicii de streaming online cel puțin o dată pe săptămână și aproape jumătate dintre utilizatorii din România au smartphone-ul permanent conectat la internet, arată studiile efectuate de Samsung la nivel local și european.

Sunt câteva dintre cifrele cheie cu care sărbătorim astăzi 45 de ani de internet: pe 29 octombrie 1969, două calculatoare au fost conectate pentru transmiterea unui mesaj. Astăzi, 200 de miliarde de emailuri sunt transmise zilnic[2], 1,5 GB sunt transmiși în fiecare minut pe internet[3], iar la nivel mondial există peste 1 miliard de site-uri[4]. Practic, internetul a redefinit nu doar modul în care avem acces la informație și felul în care consumăm conținut multimedia, ci și felul în care ne organizăm casele.

Mihaela Stanoiu, marketing manager Samsung Romania„Pentru mulți, casa viitorului pare ceva îndepărtat. Dar, odată cu cea de a 45-a aniversare a internetului, ne amintim cât de rapid se dezvoltă tehnologia și impactul profund pe care îl are asupra vieților noastre. Estimările arată că până în 2015, 25 de miliarde de dispozitive vor fi conectate la internet. Dincolo de asta, alte câteva miliarde de dipozitive – de la instalația electrică și cea de încălzire, la încuietoarile ușilor și ale ferestrelor – vor fi conectate și controlabile prin intermediul smartphone-urile și accesoriile noastre inteligente. Iar toate aceste lucruri se datorează unei zile de acum 45 de ani, când două computere au fost conectate între ele pentru prima dată. Viteza cu care noile tehnologii și device-urile interconectate au intrat în viața noastră este una amețitoare, iar noi, la Samsung, ne dorim să le oferim consumatorilor inovație relevantă și să facilităm accesul acestora la un stil de viață Smart”

Mihaela Stănoiu, Marketing Manager, Samsung Electronics România

Pe plan local, Samsung a lansat în septembrie aplicația „Live Smart”, o colecție de sfaturi și idei colectate prin intermediul consumatorilor, pentru ca din ce în ce mai mulți utilizatori de produse Smart să își facă viața mai confortabilă, mai eficientă și mai distractivă și, nu în ultimul rând, să folosească tehnologia pentru a fi mai aproape de cei dragi.

Studiile realizate de Samsung Electronics arată că telefoanele mobile sunt folosite tot mai puțin pentru a efectua și primi apeluri telefonice sau mesaje text, și tot mai multe pentru funcțiile lor secundare, dar la fel de importante, precum navigarea pe internet, verificarea rețelelor sociale sau accesarea contului bancar. Pe plan local, studiul Live Smart[5] realizat de Samsung în august 2014 a arătat că 45% dintre respondenți au smartphone-ul conectat în permanență la internet, în creștere cu 7 puncte procentuale pe acest segment, comparativ cu anul 2013.

În plus, aceștia au declarat că folosesc tot mai puțin funcțiile de bază ale telefonului (precum scrierea de mesaje text și convorbirile telefonice) și tot mai mult funcțiile smart ale dispozitivului (navigarea pe internet, GPS, diferite aplicații). Pe măsură ce comunicarea clasică pe telefon (mesaje și apeluri) scade, crește comunicarea online și numărul de funcții folosite.

Totodată, un studiu[6] efectuat de Samsung la nivel european, numit Indicele Techonomic, arată că 36% dintre adulți se bucură de serviciile de streaming online cel puțin o dată pe săptămână, vizionând filme sau alt conținut video, iar 31% dintre ei folosesc streamingul online pentru a asculta muzică. În privința dispozitivelor folosite, 94% dintre participanții la studiu folosesc smartphone-ul, tableta sau PC-ul pentru a naviga pe internet, iar 86% dintre ei, pentru a-și verifica emailul.

Printre alte activități care necesită conexiune la internet și pe care europenii le preferă se numără accesarea contului bancar de pe telefon sau tabletă, folosirea diferitelor aplicații mobile și accesarea rețelelor sociale.


[1] The Internet of Things, Cisco

[2] Email Statistics Report, 2013-2017, Radicati

[3] What Happens in an internet Minute, Intel

[4] October 2014 Web Server Survey, Netcraft

[5] Studiul Live Smart a fost realizat în luna august 2014 pe un eșantion de 502 de respondenți, utilizatori de internet și de produse Smart, din mediul urban, cu venituri medii și mari.

[6] Indicele Samsung Teconomic este un studiu realizat de Ipsos Mori pe 5000 de persoane cu vârste între 18 și 62 de ani, din cinci țări europene, Germania, Franța, Italia, Spania, Marea Britanie, între 14 și 28 aprilie 2014.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *