Pentru o economie de 10 euro/mp, românii care aleg pavarea curţilor cu produse de proastă calitate riscă să piardă mai mult decât investesc iniţial,...
Symmetrica pavelePentru o economie de 10 euro/mp, românii care aleg pavarea curţilor cu produse de proastă calitate riscă să piardă mai mult decât investesc iniţial, potrivit unei analize realizate de Symmetrica, liderul pieţei locale de pavele şi borduri vibropresate şi cel mai mare producător autohton.

“Preţul este, pentru peste jumătate dintre românii care folosesc pavele pentru amenajarea curţii, un criteriu esenţial în procesul de achiziţie al produselor. Din păcate, un preţ mai mic atrage după sine şi o calitate mult mai scăzută a produselor care, de cele mai multe ori, se deteriorează şi trebuie schimbate într-o perioadă de timp scurtă”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.

Conform calculelor Symmetrica, în acest moment un român cheltuie între 25 şi 35 de euro pe mp pentru efectuarea unei lucrări complete, iar suprafaţa medie pavată a unei curţi este cuprinsă între 100 şi 200 de metri pătraţi. Costul pe metrul pătrat include atât pavelele şi bordurile, cât şi terasamentele şi materialele auxiliare (balast, beton, ciment, nisip, etc.).

„Diferenţa între pavarea cu produse de calitate îndoielnică şi produse de calitate superioară este de doar 10 euro / mp. Trebuie însă ţinut cont de faptul că, în cazul optării pentru produse de calitate inferioară, riscurile sunt majore. Astfel, lucrarea va avea o durată de viaţă chiar şi de 10 ori mai mică, iar costurile de înlocuire a întregii suprafeţe pavate vor fi foarte mari”, a adăugat Sebastian Bobu.

Mai mult decât atât, un alt risc ce poate apărea în momentul pavării este alegerea echipei de montaj nepregătită corespunzător. Astfel, cei care aleg să lucreze cu meşteri nespecializaţi plătesc inițial un preț mai mic pentru montaj, dar nu iau în calcul faptul că lucrările efectuate de o echipă neprofesionistă au o durată de viaţă mai scurtă şi atrag cu sine cheltuieli mai ridicate pe termen lung.

”Din fericire, procentul de clienți care aleg echipe de meșteri nespecializați este relativ mic, de 25%, iar 5% preferă să își monteze pavelele singuri. Astfel, cei mai mulți dintre clienți, respectiv 70%, apelează la echipe specializate, eliminând în acest fel, riscul de a avea un montaj îndoielnic”, a încheiat Sebastian Bobu.

Acesta a mai adăugat că, produsele Symmetrica sunt realizate din materii prime strict verificate, de cea mai bună calitate, într-un proces tehnologic complet automat, fiind certificate conform standardelor europene în domeniu, oferind astfel garanţii clienţilor.

Symmetrica este o companie 100% românească, producătoare de pavele, borduri şi rigole vibropresate pietonale şi carosabile, într-o gamă variată de forme şi culori. Aceasta a fost înfiinţată în 1994 de Florentina-Mihaela Stanciu (60% din acţiuni) şi Florin-Cristinel Stanciu (40% din acţiuni).

Prima fabrică Symmetrica a fost inaugurată în 1999 la Vereşti, judeţul Suceava, urmată apoi de unităţile de producţie de la Podu Iloaiei, judeţul Iaşi (2010), şi Bolintin Vale, în apropiere de Bucureşti (2011), Prejmer – Braşov (2012) şi Cociu – Bistriţa-Năsăud (2012).

Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele şi borduri se numără Arena Naţională, parcul balnear din staţiunea Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl, Penny Market, parcări cu pavele ecologice în Bucureşti. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitatea de străzi, trotuare şi parcuri ecologice din întreaga ţară.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *