La aproape cinci ani de la deschidere, mall-ul Sun Plaza Shopping Center din sudul Capitalei îşi consolidează poziţia în top trei centre comerciale din...
Irina Irimie, Deputy Center Manager, Luiza Moraru, Head of Retail and Asset Services CBRE Romania, Vicențiu Spătaru,  Shopping Center Manager,

Irina Irimie, Deputy Center Manager, Luiza Moraru, Head of Retail and Asset Services CBRE Romania, Vicențiu Spătaru, Shopping Center Manager

La aproape cinci ani de la deschidere, mall-ul Sun Plaza Shopping Center din sudul Capitalei îşi consolidează poziţia în top trei centre comerciale din Bucureşti. Luiza Moraru, şeful depatamentului de retail al CBRE, firma care se ocupă de managementul centrului comercial susține că Sun Plaza a avut, în 2013, vânzări de circa 170 milioane euro, iar pentru anul în curs este estimată o nouă creștere. Am aflat, însă, și ce se vinde cel mai bine în Sun Plaza și care sunt proiectele pe termen scurt.

– 36.000 de persoane trec pragul Sun Plaza Shopping Center, zilnic, în medie, în timpul săptămânii

– 50.000 de vizitatori ajung în weekend în Sun Plaza Shopping Center; o creştere de 10% faţă de anul 2013

– Sun Plaza are cea mai mare creştere procentuală anuală a traficului din rândul centrelor comerciale din Bucureşti

– Centrul comercial a înregistrat în primele trei trinestre o cifră de afaceri cu 11% mai mare faţă de aceeaşi perioadă din 2013.

– În 2014, Sun Plaza a iniţiat proiecte de reamenajare şi redecorare în care a investit peste un milion de euro.

– Procentul vizitatorilor loiali a bifat la rândul său valori progresive în fiecare an de la inaugurare, de la 23% la sfârşitul lui 2010 la 64% în 2013

– Grad de ocupare de 100%

Vicențiu Spătaru,  Center Manager Sun Plaza_1Organizarea de evenimente culturale şi educative de calitate, inedite, vine în susţinerea poziţionării centrului comercial, în linie cu acţiunile sale unice şi de impact. În prezent categoria de vârstă cea mai întâlnită este cea de 25-44 de ani, cu un grad ridicat de educaţie, fiind reprezentată preponderent de familii tinere formate din trei membri, ceea ce defineşte Sun Plaza ca fiind o destinaţie preferată de acestea atât pentru shopping cât şi pentru petrecerea timpului liber.

Vicențiu Spătaru, Shopping Center Manager

Potrivit echipei CBRE România, care a preluat administrarea Sun Plaza în septembrie 2013, faţă de anul trecut, restaurantele au înregistrat o creştere de 15% a vânzărilor, la fel şi magazinele de electronice, în timp ce retailerii de echipamente sportive au vândut cu 18% mai mult, iar cei de fashion cu 24%.Bonul mediu de cumpărături al vizitatorilor mallului din sdului Capitalei depăşeşte 15 euro.

Cele mai bune vânzări din centrul comercial au fost înregistratre de cafenele şi restaurante, de 4.000-5.000 euro pe metru pătrat pe an, urmate de magazinele de lenjerie, cu 4.200-4.500 euro pe metru pătrat şi magazinele de fashion, cu 2.500-3.500 euro pe metru pătrat. În tot acest timp, retailerii de echipamente sportive au vândyt de 1.500-2.000 euro pe metru pătrat, iar cei de încălţăminte de 2.500 euro pe metru pătrat.

Ca noutate, în fața centrului comercial urmează să fie redeschisă, în noiembrie, piațeta care va include o stație de autobuz “dedicată”, o stație de taxi și alte surprize.

Sun Plaza Shopping Center este un proiect dezvoltat şi deţinut de S IMMO AG. În prezent proiectul este administrat de CBRE România. Deschis în februarie 2010, centrul comercial Sun Plaza oferă peste 130 de magazine internaţionale şi locale precum: Cora, Baumax, H&M, Zara, opţiuni de divertisment asigurate de complexul cinematografic Cinema City ce deţine 15 ecrane, o zona dedicată pentru bowling, o terasă de vară aflată la înălţime şi numeroase restaurante cu bucătărie variată.

Portofoliul de retaileri a continuat să evolueze în 2014, urmând ca până la sfârșitul anului să fie deschise toate cele 24 de magazine adăugate mixului, ocupând o suprafață totală de 3.000 de metri pătrați. Printre cele mai notabile branduri adăugate până în prezent în portofoliul centrului comercial se numără Tom Tailor, Timeout, Kenvelo, Ziggo, Crabtree & Evelyn, The Body Shop, Salamander, Bijoux Brigitte, DM Droguerie. Mixul actual de retaileri este unul echilibrat, care vine în întâmpinarea aşteptărilor şi nevoilor tuturor vizitatorilor.

Sun Plaza deţine o suprafaţă închiriabilă de 81,000 m2 şi peste 210.000 de m2 suprafaţă construită. Centrul are o capacitate de 2,000 de locuri de parcare gratuite şi dispune de o legătură excelentă la sistemul de transport public cu acces direct la reţeaua de metrouri, autobuze şi tramvaie. Legătura cu staţia de metrou Piaţa Sudului se face printr-un pasaj subteran cu o ofertă comercială diversificată.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *