Şeicii din Dubai par nemulţumiţi doar cu statutul metropolei de centru de shopping al lumii şi, implicit, de o foarte importantă destinaţie turistică, una...
Atlantis (Dubai, UAE)

Atlantis (Dubai, UAE)

Şeicii din Dubai par nemulţumiţi doar cu statutul metropolei de centru de shopping al lumii şi, implicit, de o foarte importantă destinaţie turistică, una care atrage anual zeci de milioane de persoane.

Aşa că şi-au propus să mai adauge un superlativ pe listă: vor ca Dubaiul să domine piaţa Orientului Mijlociu în ceea ce priveşte intervenţiile de chirurgie estetică, un segment care să asigure în următorii şase ani fluxul a peste 500.000 de persoane interesate de turism medical.

Cândva, Beirut cel mai cunoscut oraş al regiunii pentru amatorii de şedinţe de înfrumuseţare cu ajutorul bisturiului, însă violenţele din ultimii ani din Siria şi Liban au avut ca rezultat nefast îndepărtarea turiştilor arabi cu venituri peste medie din aceste zone.

Beauty trends: cum văd românii industria saloanelor de înfrumuseţare. Studiu de caz – Cellulem Block

Iar Dubai s-a pregătit conform ocaziei, fiind deja una dintre cele mai căutate destinaţii din lume pentru turism medical.

Aşa că şeicii doresc să ajungă la un trafic de 20 de milioane de turişti până în 2020, o jumătate de milion dintre aceştia venind cu peste 700 de milioane de dolari gata de cheltuit pentru tratamente medicale.

Potrivit Dubai Health Authority, circa 120.000 de persoane au venit anul trecut pe acest segment, generând venituri de aproximativ 200 de milioane de dolari, un plus de 12% faţă de 2012.

flydubai a anunțat 3 rute noi între Dubai și Europa de Est: Praga, Bratislava și Sofia

medicinaAceste cifre pun Dubaiul înaintea Turciei, o altă destinaţie tradiţională pentru turism medical (chiar şi în rândul românilor), cu 110.000 persoane, sau Costa Rica, care atrage între 40.000 şi 65.000 de turişti pe această nişă (cel puţin aşa arată datele Pacients Beyond Borders).

La nivel global, turismul medical este o întreagă linie de business, generând venituri între 50 şi 60 de miliarde de dolari anual şi având potenţialul de a creşte la 100 de miliarde de dolari în următorul deceniu.

Pentru a fi sigure că au un flux constant de pacienţi, autorităţile din Dubai au decis introducerea unor vize pe trei luni cu posibilitatea de reînnoire pentru aceste persoane. În acelaşi timp a fost lansată şi o campanie de branding prin care Dubai se vinde ca fiind destinaţia de top din Orientul Mijlociu pentru wellness şi chirurgie estetică.

Important este faptul că tocmai o româncă, Vasilica Băltăţeanu, a deschis în Emiratele Arabe Unite primul cabinet de consultanţă în chirurgie plastică, Vasilica Aesthetics.

Dubai, investiţii de zeci de miliarde de dolari în pregătirea World Expo 2020

Potrivit acesteia, piaţa serviciilor medicale din Dubai ar putea creşte cu 11,4% în următorii doi ani, circa 15% dintre pacienţii veniţi pentru servicii de chirurgie plastică având vârste sub 23 de ani.  În opinia ei, factorul “glamour” pe care îl are metropola din Emirate este factorul decisiv care conduce trendul ca turiştii cu dare de mână să vină în Dubai pentru cumpărături, tratamente SPA şi relaxare în hoteluri de lux.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *