McDonald’s, cea mai mare reţea de restaurante fast-food din lume, a raportat un profit în scădere cu 30% în al treilea trimestru al acestui...
McDonaldsMcDonald’s, cea mai mare reţea de restaurante fast-food din lume, a raportat un profit în scădere cu 30% în al treilea trimestru al acestui an, pe fondul vânzărilor mai slabe din Statele Unite, patria hamburgerului.

Astfel, profitul net a coborât la 1,07 miliarde de dolari, de la valoarea de 1,52 de miliarde de dolari înregistrată în perioada similară a anului trecut.

Compania se luptă să atragă mai mulţi clienţi americani în restaurante prin introducerea unor oferte şi a produselor noi. Pe lista motivelor pentru care McDonald’s nu mai este atât de frecventat este şi majorarea de preţuri pe care reţeaua a fos nevoită să o facă pentru a contrabalansa costurile cu forţa de muncă şi creşterea preţurilor ingredientelor.  Vânzările magazinelor deschise în SUA în ultimele 13 luni au raportat o scădere de 3,3% în trimestrul trei.

Pe piaţa europeană, magazinele McDonald’s au raportat un minus de 1,4% al încasărilor, în timp ce în regiunea Asia/Pacific, Orientul Mijlociu şi Africa, scăderea a fost de 9,9%. Totodată, compania a vândut mai puţin şi în China şi Japonia. Potrivit oficialilot McDonald’s, pieţele afectate aduc circa 10% din veniturile totale ale reţelei.

Să nu uităm nici de Rusia, unde restaurantele sunt inspectate de autorităţile din ţară, iar compania a trebuit să închidă provizoriu 9 locaţii, sau de Ucraina, unde restaurantele lanţului fast-food suferă aceeaşi soartă.

Potrivit raportului repezentanţilor gigantului american, veniturile din al treilea trimestru s-au redus cu 4,6%, până la nivelul de 6,99 miliarde de dolari.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *