Românilor le place să călătorească și, în octombrie și noiembrie, principalele lor destinații pentru city-break-uri  sunt Atena, Amsterdam și Berlin,  conform datelor agenţiei de...
Berlin

Berlin

Românilor le place să călătorească și, în octombrie și noiembrie, principalele lor destinații pentru city-break-uri  sunt Atena, Amsterdam și Berlin,  conform datelor agenţiei de turism online Tripsta.

În același timp, analizând obiceiurile de călătorie, se pare că românii aleg destinații cosmopolite, cheltuiesc sume relativ mari pentru biletele de avion și călătoresc în principal cu linii aeriene cunoscute și mai puțin cu operatori low-cost .

Românii plătesc în medie 208 euro pentru un bilet de avion. Unde merg în city-break-uri?

Cu Atena, Amsterdam și Berlin ca principale destinații pentru city-breakuri,  datele Tripsta arată că românilor le mai place să meargă în mini-vacanțe de week-end și în Bruxelles, Istanbul, Barcelona, Belgrad, Copenhaga, Lisabona sau Malaga. La aceste destinații se adaugă cele devenite deja tradiționale, respectiv Paris, Roma și Viena.

Pe plan european, rușii preferă ca destinații pentru city-break-uri Berlinul, Viena și Istanbul, polonezii merg la Paris, Amsterdam și Zurich, turcii – la Atena, Beirut și Londra, în timp ce grecii prefera Roma, Londra și Paris.

Potrivit datelor Tripsta, prețul mediu al unui bilet de avion pentru un city-break achiziționat de către călătorii români este de 208 Euro. Cele mai ieftine bilete sunt disponibile  pe rutele București-Roma (45 Euro) și Frankfurt – Paris (91 euro), în timp ce biletele cele mai scumpe sunt de la Moscova la București (507 euro), de la Atena la Belgrad (364 Euro) sau din București în Malta (343 Euro).

Travel trends: care sunt cele mai bune hoteluri din Europa? – Galerie foto

City-breakurile, atractive mai ales pentru româncele cu vârste de 25-30 de ani. Al doilea week-end din noiembrie și al treilea din octombrie – perioadele preferate pentru călătorii

În ceea ce-i privește pe călătorii români, femeile arată un interes mai mare pentru city-break-uri, ele fiind responsabile pentru 52.17% din totalul rezervărilor făcute în octombrie și noiembrie prin intermediul Tripsta, potrivit datelor companiei. Femeile sunt cele care achiziționează cele mai multe city-break-uri și în Rusia (53,45%), însă bărbații se ocupă de rezervările și achizițiile de călătorii în Polonia (58,24%), Turcia (56,33%) și Grecia (50,19%), indică datele Tripsta. Amsterdam KLM

Atunci când este vorba de vârstă, majoritatea românilor care și-au făcut rezervări de city-break-uri prin intermediul Tripsta pentru perioada menționată au 25-30 de ani (31%), 30-35 de ani (13.3%) și, respectiv, 35-40 de ani și 40-45 de ani  (11% fiecare). 

Românii, cei mai cheltuitori turişti ai Austriei. Câţi turişti români îşi petrec concediul de iarnă pe pârtiile din Tirol?

Perioadele preferate de români pentru un city-break, conform datelor Tripsta, sunt al doilea week-end din noiembrie (7-9 noiembrie) și finalul celei de-a treia săptămâni din octombrie (respectiv perioadele 17-20 octombrie, 17-19 octombrie și 16-19 octombrie).

Românii  își rezervă city-break-urile cu 57 de zile înainte de a călători efectiv, ceea ce înseamnă că își planifică mini-vacanțele cu 8 săptămâni în avans.

Numai 17% dintre români au ales să zboare cu operatori low-cost

Atunci când vine vorba de liniile aeriene cu care aleg să călătorească, 17% dintre românii care și-au rezervat, prin intermediul Tripsta, zboruri pentru city-break-uri în noiembrie au ales operatori low cost precum Ryanair, WizAir sau BlueAir.  Restul au optat să zboare cu Aegean Airlines (19,05%), Tarom (16.67%), KLM (14,29%) sau Lufthansa (7.14%), dar și cu alte linii aeriene precum Air Berlin, Air France, Air Baltic, Air Serbia, Austrian Airlines, SAS, TAP Air Portugal și Turkish Airlines.

Comparativ cu alte țări europene unde Tripsta este prezentă, românii (17%) sunt pe locul al doilea după greci  (33,57%) atunci când vine vorba de călătorii low-cost. Cele mai slabe șanse pentru călătorii low-cost intervin atunci când e vorba de ruși, cu doar 0.56% dintre ei folosind linii aeriene low-cost. De asemenea, 7.1% dintre polonezi și 2.36% dintre turci zboară și ei low cost pentru a ajunge la destinațiile dorite.

Travel trends: de ce să vizitezi Germania şi un mic concurs

Tripsta este o agenție de turism online cu operațiuni în 30 de țări. Totul a început în 2005, cu lansarea Travelplanet24, filiala grecească a tripsta, în momentul în care Philipp Brinkmann, CEO & Co-fondator, și Kristof Keim, Co-Fondator, au decis să dezvolte un sistem de rezervări online și aplicații web inovatoare pe piața elenă de nișă a turismului online. La începutul lui 2010, Travelplanet24 a luat decizia strategică de a intra pe noi piețe europene utilizând brandul Tripsta.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *