Un nou studiu realizat de Oracle şi Forrester arată că organizaţiile care adoptă procesele moderne de marketing îşi depăşesc competitorii.  Pentru a evalua maturitatea...

oracle-logoUn nou studiu realizat de Oracle şi Forrester arată că organizaţiile care adoptă procesele moderne de marketing îşi depăşesc competitorii. 

Pentru a evalua maturitatea proceselor de marketing şi pentru a demonstra impactul bunelor practici de marketing asupra afacerilor, Oracle şi Forrester Consulting au realizat un studiu global în rândul decidenţilor implicaţi în procesele de marketing.

Studiul “Why You Need To Be A Modern Marketer: The Business Impact Of Marketing Maturity In The Age Of The Customer”, demonstrează o corelaţie puternică între bunele practici moderne de marketing şi afacerile de succes.

La studiu au participat 492 de marketeri cu putere de decizie din mai multe industrii din SUA, Anglia, Germania şi Franţa. Aceştia au arătat că organizaţiile care îmbrăţişează procesele moderne de marketing pot depăşi companiile cu un mareting imatur prin mai multi indicatori de performanţă, precum:

Creşterea cifrei de afaceri: 44% din marketerii moderni au raportat că cifra de afaceri a organizaţiei din care fac parte a depăşit planul cu 10% sau mai mult în ultimele 12 luni, faţă de 23% din marketerii tradiţionalişti.

Dominare a pieţei: 94% din marketerii moderni au raportat că deţin într-un fel sau altul o poziţie de lider de piaţă, iar 49% dintre acestia sunt lideri clari ai pieţelor respective.

Un loc de muncă excelent: 71% din marketerii moderni au susţinut că organizaţia lor a fost declarată “cel mai bun loc de muncă” la nivel naţional cel puţin o dată în ultimii 3 ani, în comparaţie cu 38% din marketerii novici.

“Pentru a satisface cererile tot mai mari, marketerii trebuie să fie în măsură să optimizeze rapid şi uşor experienţa clienţilor şi să execute programe de marketing care au un impact măsurabil asupra veniturilor”, a declarat Andrea Ward, VP de Marketing, Oracle Marketing Cloud. “Rezultatele sondajului indică faptul că cei mai mulţi marketeri înţeleg necesitatea de a adopta tehnologii moderne de marketing şi cele mai bune practici în scopul satisfacerii acestor cerinţe.”

Studiul a definit “marketerii moderni” ca fiind marketeri ce folosesc o combinaţie între modelele predictive în timp real şi tehnicile statistice, inclusiv targeting-ul inteligent şi marketingul cross-channel, pentru a obţine implicarea personalizată a clienţilor în fiecare etapă a procesului de cumpărare.

Caracteristicile marketingului modern

În ciuda unui impact clar şi măsurabil asupra veniturilor, multe companii nu au adoptat încă cele mai bune practici de marketing modern. De fapt, doar 11% din respondenţi pot fi consideraţi “Marketeri moderni”, iar majoritatea respondenţilor au fost fie identificaţi ca fiind marketeri “cu experienţă” (33%), marketeri “exploratori” (41%) sau marketeri “novice” (15%).

Pentru a respecta promisiunea de a consolida orientarea către client şi pentru a realiza beneficiile de afaceri ale marketingului modern, mulţi marketeri încă trebuie să-şi regândească:

abordarea şi conversia clienţilor: mai mult de jumătate dintre respondenţi (52%), încă îşi concentrează eforturile de marketing pe procese convenţionale de conversie şi achiziție ale clienţilor, şi doar 17% din marketing îşi extind procesele pentru a include categorizarea şi refolosirea lead-urilor, cultivarea relaţiilor şi declanşatorii comportamentali.

comunicarea cu consumatorul: în timp ce marketerii depun eforturi pentru a spori implicarea publicului, 57% continuă să comunice unidirecţional, către exterior, şi doar 11% spun că se angajează într-un dialog real cu clienţii în fiecare etapă a procesului de cumpărare.

canalele integrate: mai mult de jumătate din marketeri (57%), recunosc că infrastructura lor de marketing este separată în funcţie de canal şi neintegrată, şi doar 14% folosesc standardizat platforme multi-canal de marketing automatizat, complet integrate.

Marketerii moderni îmbunătăţesc abordarea consumatorilor prin intermediul datelor

Marketerii moderni au făcut progrese în direcţionarea mesajului către client prin investiţii în tehnologia de gestionare a datelor. Printre principalele avantaje obţinute se numără:

Date despre clienţi în timp real: 60% din marketerii moderni spun că au combinat cu succes – sau sunt în proces de combinare a datele clienţilor în timp real cu modele predictive şi tehnici statistice pentru a ajuta clienţii să se implice într-un dialog digital şi pentru a îmbunătăţi eficienţa marketingului.

Direcţionare precisă: Mai mult de jumatate (55%) dintre companii au trecut dincolo de datele demografice de bază şi statisticile despre companii la segmente bazate pe criterii şi interese personale; 87% au fost de acord că mesajele lor au devenit mult mai orientate spre segmente, clienţi sau persoane specifice.

Calitate mai bună a datelor: Aproape 70% dintre marketerii moderni au afirmat că deţin tehnici constante şi fundamentate de colectare a datelor; 31% au afirmat că au sisteme de urmărire inteligente bazat pe feedback-ul în timp real şi pe urmărirea comportamentului.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *