În anul de catalog 2014 (1 septembrie 2013 – 31 august 2014), magazinul IKEA din România a înregistrat vânzări în valoare de 468.400.249 lei...

ikeaÎn anul de catalog 2014 (1 septembrie 2013 – 31 august 2014), magazinul IKEA din România a înregistrat vânzări în valoare de 468.400.249 lei (inclusiv TVA), în creștere cu 6,45% față de anul de catalog anterior. 3.232.810 persoane au trecut pragul magazinului, cu 30.820 mai multe față de anul precedent, și au plecat acasă cu 13.258.148 produse IKEA.

Ne dorim să fim mai buni an de an și să îi cunoaștem mai bine pe clienții noștri. Dacă îmbunătățirea ofertei de produse este preocuparea constantă la nivel global, local ne dorim să răspundem cât mai bine nevoilor românilor. Faptul că România ocupă locul 4 între țările în care compania IKEA este prezentă, din punct de vedere al satisfacției clienților, este un mare motiv de bucurie. Românii apreciază foarte mult un raport bun între preț, calitate si design și credem că numărul de peste 3 milioane de vizitatori care au trecut pragul magazinului nostru demonstrează acest lucru”

Cornel Oprișan, Retail Manager IKEA România

Mai multe produse IKEA au ajuns anul acesta în casele românilor. Din cele 13.258.148 de produse vândute, 60% au fost obiecte de mobilier, iar 40% accesorii și decorațiuni. Dintre produsele de mobilier, familia HEMNES (mobilier de depozitare pentru dormitor, living și baie) a avut cel mai mare succes, cu 15.691 de bucăți cumpărate. Dintre accesorii și decorațiuni, familia de tigăi, oale, borcane şi ustensile de bucătărie IKEA 365+ a atins și anul acesta cel mai mare  număr de vânzări, cu 281.653 de bucăți vândute.

Departamentul IKEA FOOD, compus din restaurantul IKEA, Magazinul de Delicatese Suedeze și Bistro a înregistrat vânzări cu 3% mai mari față de anul trecut.

„Anul de catalog 2014 s-a încheiat cu rezultate foarte bune. Tema catalogului, „Bucură-te de fiecare moment petrecut acasă”, i-a inspirat pe români să își personalizeze casele astfel încât să se bucure și mai mult de timpul petrecut alături de cei dragi. Credem că am reușit să creștem interesul pentru mobilarea și decorarea casei prin soluțiile prezentate în magazin și prin ajutorul oferit clienților de către colegii noștri. Iar pentru fanii IKEA care nu au cum să ajungă la magazinul din București, am lansat pe 15 iulie serviciul de comenzi online cu livrare la domiciliu

Mihaela Mureșan, Marketing Manager IKEA România

Serviciul de comenzi online

Din totalul comenzilor plasate până la 31 august 2014, aproximativ 17% dintre comenzi au fost plasate din București, iar restul din țară, cele mai multe comenzi fiind din județele Cluj, Timiș, Iași și Constanța. După numărul de bucăți comandate, cele mai vândute articole au fost: ceasul de perete RUSCH (426), scaunele pentru copii MAMMUT (220), măsuța LACK (139) și scaunul pliant TERJE (98). Valoarea celei mai mari comenzi a fost de 22.000 lei (TVA inclus, valorile nu includ costurile de colectare și transport).

Mai multe proiecte de sustenabilitate

Sustenabilitatea a jucat un rol esențial și anul acesta în magazinul IKEA din București. Toată energia electrică consumată de magazinul IKEA provine din surse regenerabile (hidro, eolian, solar, biogaz). În anul de catalog 2014 s-au consumat 4.543 MWh energie electrică (cu 25% mai puțin față de anul trecut) și 1.657 MWh gaz (cu 32% mai puțin față de anul trecut).

Din totalul deșeurilor generate, magazinul IKEA a reciclat un procent de 73%. În anul de catalog 2014 au fost colectate și reciclate 799,3 tone de carton și hârtie, 22,2 tone de metal, 76,2 tone de lemn, 62,4 tone de plastic, 12,2 tone de sticlă, 18,3 tone de deșeuri de echipamente electrice și electronice, în care am inclus bateriile și becurile uzate și peste 1,4 tone de ulei comestibil.

Totodată, echipa magazinului IKEA a dezvoltat proiectul „Împreună pentru casele familiale din SOS Satul Copiilor Bucureşti”, în cadrul căruia 3 case familiale au fost mobilate cu produse de mobilier și decorațiuni în valoare de 270.000 lei.

Campanii globale, implicare locală

Pe durata celei de-a patra Campanii a Jucăriilor de Pluș desfășurate în perioada 3 noiembrie 2013 – 4 ianuarie 2014 în magazinul IKEA din București, clienții români au luat acasă 49.226 de jucării de pluș. Pentru fiecare, IKEA Foundation a donat 1 euro pentru pentru proiecte educaționale realizate de UNICEF și Salvați Copiii în toată lumea.

Campania „O viață mai bună pentru refugiați” a fost organizată în perioada 3 februarie – 29 martie 2014 în magazinul IKEA din București. Pentru fiecare LEDARE (bec LED) dintre cele 18.485 becuri cumpărate în România, IKEA Foundation a donat 1 euro către Înaltul Comisariat al Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi (UNHCR), pentru îmbunătățirea condițiilor de viață ale refugiaților din toată lumea.

Resurse umane

Numărul total de angajați IKEA în anul de catalog 2014 a fost de 496, dintre care 310 au vechime de peste 3 ani, iar 37 de colegi fac parte de echipă încă de la început. Pentru că angajații sunt cea mai importantă  resursă a companiei IKEA, în anul de catalog 2014 a fost lansat Tack! – Programul de Loialitate al IKEA Group, care le oferă angajaților IKEA Group din toată lumea o contribuție la planurile de pensie, după o perioadă de calificare de cinci ani consecutivi de la angajare.

Magazinul IKEA din România în cifre în anul de catalog IKEA 2014:

  • Vânzări totale ale magazinului IKEA: 468.400.249 lei (TVA inclus)
  • Vânzări Departament IKEA FOOD: 34.046.792 lei (TVA inclus)
  • Număr de produse vândute: 13.258.148
  • Număr vizitatori: 3.232.810
  • Număr angajati: 496
  • Numărul de vizitatori ai website-ului: 7.409.056
  • Membri IKEA FAMILY: 131.758
  • Fani ai paginii de Facebook IKEA România: 109.971
  • Numărul de copii la locul de joacă: 60.000
  • Numărul de chifteluțe vândute: 4.266.667 de chifteluțe
  • Numărul de hot-dog vânduți: 3.430.367
  • Kilometri de hot-dog vânduți: 620 km

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *