Cifra de afaceri a agenţiei de turism EXIMTUR, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de profil, va înregistra un plus...
eximturCifra de afaceri a agenţiei de turism EXIMTUR, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de profil, va înregistra un plus de 10% în acest an, până la nivelul de 40 de milioane de euro, a anunţat Lucia Morariu, fondatoarea brandului şi preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT), în cadrul evenimentului eTravel Conference organizat în data de 15 octombrie.

Potrivit acesteia, unul dintre principalele motoare de creştere ale încasărilor agenţiei pe care o conduce este segmentul de business travel, care începe să deţină o pondere tot mai mare în rulajul EXIMTUR. Astfel, în acest moment, segmentul călătoriilor de afaceri aduce circa 60% din cifra de afaceri a agenţiei, proprietarii EXIMTUR având în plan sporirea numărului de clienţi care fac rezervări online.

“Ne-am concentrat pe schimbarea tehnologiei pentru a putea fi din 2015 în tandem cu trendul pe online. În prezent  avem unul dintre cele mai bine poziţionate site-uri din online”, a declarat Lucia Morariu. Aceasta a precizat faptul că în următorul an, bugetul pentru updatarea tehnologiei din spatele site-ului pentru rezervări online este de 150.000 de euro, în timp ce bugetul de marketing este de circa 72.000 de euro.

Christian Tour a vândut vacanţe de vară de 40 mil. euro în 2014. Egiptul, Dubaiul, insulele greceşti şi Ibiza, miza lui 2015

În prezent, circa 15% din vânzările de pachete turistice şi bilete de avion ale agenţiei se realizează online.

“Noi mergem pe 3 direcţii de dezvoltare: online, însă e cam scump să fii bine ancorat pe acest segment și trebuie întâi să vedem dacă putem concura cu străinii, business travel şi incoming”, a mai spus Morariu, adăugând că în acest moment, segmentul de incoming este cea mai bună variantă pentru creşterea business-ului.

În acest sens, peste doar câteva săptămâni, în cadrul Târgului de turism de la Londra, EXIMTUR va lansa un site specializat pentru ofertele de incoming, în limba engleză şi germană.

“Avem sume mici pe incoming, însă segmentul a crescut ca pondere pentru agenţie de 6 ori în 2014, iar site-ul va reprezenta un motor pentru creşterea turiştilor străini care vin în ţara noastră”, a afirmat Lucia Morariu. În plus, Eximtur are în portofoliu o ofertă personalizată pentru diferitele pieţe externe cărora se adresează.

Happy Tour şi FCm Travel Solutions: companiile plătesc 300 de euro pentru o deplasare şi îşi duc managerii cu low cost

Din postura sa de preşedinte ANAT, Morariu poate spune şi ce obiective turistice din România reprezintă o atracţie pentru oaspeţii de peste graniţe. Astfel, potrivit acesteia, litoralul românesc nu repezintă un punct de interes pentru străini, fiind o atracţie mai mult pentru turiştii români, străinii preferând destinaţiile care ne fac individuali ca ţară.

“Vorbim despre vacanţe scurte, care au legătură şi cu evenimente de afaceri, în zone precum Bucureşti, Sibiu, sau în Bucovina”, a declarat Morariu.

În ceea ce priveşte perioada sărbătorilor de iarnă, reprezentantul EXIMTUR  este de părere că aceasta nu este profitabilă pentru touroperatori.

“Credem că vom avea totuşi 1-2 avioane către destinaţii exotice în acest an. Nu facem oferte şoc, acestea vor duce la servicii slabe. Trebuie să o spunem clar, clientul EXIMTUR nu este un client ieftin. Suntem cotaţi ca o agenţie serioasă şi bună, iar clienţii ştiu că în spatele banilor pe care îi plătesc va exista o vacanţă sau o călătorie de afaceri”, a concluzionat Lucia Morariu.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *