Concernul Hornbach Holding AG (grupul Hornbach) a înregistrat în prima jumătate a exerciţiului financiar 2014/2015 (1 martie – 31 august 2014) o creştere semnificativă...

Hornbach Brasov_1Concernul Hornbach Holding AG (grupul Hornbach) a înregistrat în prima jumătate a exerciţiului financiar 2014/2015 (1 martie – 31 august 2014) o creştere semnificativă a cifrei de afaceri şi a profitului. Astfel, cifra de afaceri a concernului a crescut, în prima jumătate a anului, cu 7,9%, ajungând la 1.975,6 milioane euro. Profitul înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) a crescut, în aceeaşi perioadă, chiar mai mult, cu 10,4 %, la 152,7 milioane euro.

„Prima jumătate a anului a adus, per ansamblu, pentru Hornbach rezultate foarte îmbucurătoare. După un start fulminant în primul trimestru 2014/2015, nu era de aşteptat ca acest ritm să poată fi menţinut în continuare. Cel de-al doilea trimestru avea să concureze cu cifra de afaceri record şi cele trei zile de vânzări în plus din acelaşi trimestru al anului precedent. Important este că am reuşit să creştem cumulat cifra de afaceri şi profitul, întrucât primele şase luni sunt decisive pentru reuşita întregului an“, a declarat Albrecht Hornbach, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Hornbach Holding AG.

În cel mai mare subconcern operativ Hornbach-Baumarkt-AG (segmentul de magazine de materiale de construcţii şi grădinărit), care, după inaugurarea a cinci magazine şi închiderea a două locaţii în prima jumătate a anului, deţine, la data de 31 august 2014, 144 magazine la nivelul întregii Europe, cifra de afaceri a crescut în prima jumătate a anului cu 8,3 procente, ajungând la 1.854,9 milioane euro. Cifra de afaceri în segmentul de magazine de materiale de construcţii şi grădinărit raportat la suprafaţă şi la ajustările de schimb valutar a crescut în prima jumătate a anului 2014/2015 cu 6,7%.

Germania continuă să fie factorul determinant al acestei creşteri, iar locul întâi în Kundenmonitor confirmă acest lucru

Cea mai mare dinamică a creşterii o reprezintă, din nou, magazinele de bricolaj din Germania. În cadrul acestora, cifrele de afaceri raportat la suprafaţă şi la ajustările de schimb valutar au crescut cumulat cu 8,9%. Astfel, în perioada de raportare, martie – august 2014, Hornbach a înregistrat o creştere mai puternică decât media din sectorul de bricolaj în Germania.

Această evoluţie se datorează popularităţii constante a magazinelor de bricolaj Hornbach în rândul consumatorilor germani. În cadrul Kundenmonitor Germania, cel mai prestigios sondaj realizat în rândul consumatorilor din sectorul german de retail, Hornbach a ocupat, în anul 2014, pentru a doua oară la rând, primul loc la categoria satisfacerea globală în rândul magazinelor de bricolaj. În cele 35 de categorii de evaluare, Hornbach a ocupat de 20 ori primul loc, în şase din cele nouă categorii de produse. Cele mai bune calificative au fost acordate de clienţi, printre altele, la categoriile raport preţ-calitate, calitatea produselor, dar şi la gama de produse şi varietatea ofertelor, actualitatea sortimentelor, varietatea şi calitatea magazinelor proprii, precum şi la ofertele de produse, serviciile şi preţurile comparativ cu concurenţa.

În afara Germaniei, toate ţările din reţeaua internaţională de distribuţie au înregistrat în prima jumătate a exerciţiului financiar 2014/2015 creşteri ale cifrelor de afaceri raportat la suprafaţă şi la ajustările de schimb valutar. Locaţiile din restul Europei au înregistrat, în primele şase luni, o creştere cu 3,6% a cifrelor de afaceri în sectorul de bricolaj raportat la suprafaţă şi la ajustările de schimb valutar.

În cel de-al doilea trimestru 2014/2015 (1 iunie – 31 august 2014), cifra de afaceri a grupului Hornbach a crescut cu 0,2 procente, ajungând la 940,4 milioane euro. Subconcernul Hornbach-Baumarkt-AG a obţinut o creştere de 0,5%, ajungând la 878,3 milioane euro. Cifrele de afaceri în sectorul DIY raportat la suprafaţă şi la ajustările de schimb valutar au înregistrat o scădere de 1,0% faţă de valorile din acelaşi trimestru al anului precedent. Principalul motiv al acestei uşoare scăderi a fost, pe de o parte, faptul că în cel de-al doilea trimestru al exerciţiului financiar actual în cele mai multe regiuni au existat cu trei zile de vânzări mai puţin decât în anul precedent. Pe de altă parte, standardul pentru acelaşi trimestru al anului precedent a fost foarte ridicat, deoarece, după condiţiile meteorologice nefavorabile din primăvara anului 2013, clienţii au recuperat în cel de al doilea trimestru 2013/2014 o serie de proiecte de construcţie, renovare şi grădinărit, asigurând astfel cifre de afaceri record.

Cifra de afaceri a celor 27 sucursale de magazine de materiale de construcţie din subconcernul Hornbach Baustoff Union GmbH a crescut în prima jumătate a anului 2014/2015 cu 2,0%, ajungând la 119,7 milioane euro. Datorită iernii blânde, în primul trimestru 2014/2015 (plus 10,1%) s-a creat un efect de tip pull-forward. În cel de-al doilea trimestru 2014/2015, cifra de afaceri a scăzut puternic faţă de nivelul ridicat al anului precedent cu 4,6 procente, ajungând la 61,7 milioane euro.

Profiturile au crescut în această jumătate de an

În pofida scăderii preconizate a cifrei de afaceri şi a costurilor mai mari cauzate în principal de expansiunea din cel de-al doilea trimestru al anului 2014/2015, profiturile au crescut în prima jumătate a anului 2014/2015 într-o proporţie mai mare faţă de creşterea cifrei de afaceri. Profitul înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) al grupului Hornbach a crescut în primele şase luni cu 10,4%, ajungând la 152,7 milioane euro. Subconcernul Hornbach-Baumarkt-AG a obţinut o creştere a EBIT de 12,5%, ajungând la 122,3 milioane euro.

În ceea ce priveşte prognosticul privind cifra de afaceri, grupul Hornbach estimează că cifra de afaceri, mai exact cifra de afaceri netă, luând în calcul inaugurările noilor magazine, închiderea magazinelor şi măsurile de extindere, se va majora în exerciţiul financiar 2014/2015 cu o rată de creştere medie cu o singură cifră şi probabil cu o rată de creştere mai mare decât în anul precedent 2013/2014 (plus 4,3 %).

În ceea ce priveşte prognosticul privind profiturile, Hornbach estimează că profitul înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) al Hornbach Holding AG în cadrul concernului va creşte în exerciţiul financiar 2014/2015 în mod disproporţionat faţă de creşterea cifrei de afaceri. Referitor la condiţiile din ce în ce mai dificile datorate contextului din cea de a doua jumătate a anului, prognosticul este considerat ca fiind mai incert decât în urmă cu trei luni.

Indicatori pentru grupul Hornbach pentru cel de-al doilea trimestru şi prima jumătate a anului (pe scurt):

Indicatori concernul Hornbach Holding AG(în milioane euro, dacă nu se specifică altfel) Al doilea trimestru 2014/2015 Al doilea Trimestru 2013/2014

±

în %

Prima jumătate a anului 2014/2015 Prima Jumătate a anului 2013/2014

±

în %

Cifra de afaceri netă 940,4 938,6 0,2 1.975,6 1.830,6 7,9
din care subconcernul Hornbach-Baumarkt-AG 878,3 873,5 0,5 1.854,9 1.712,5 8,3
– Germania 509,0 506,8 0,4 1.083,5 985,7 9,9
– Restul Europei 369,3 366,7 0,7 771,4 726,7 6,2
Creştere a cifrei de afaceri raportat la suprafaţă (DIY) 1) -1,0% 4,6% 6,7% -0,8%
din care subconcernul Hornbach Baustoff Union GmbH 61,7 64,7 -4,6 119,7 117,3 2,0
Marjă comercială (în % din cifra de afaceri netă) 37,0% 36,6% 37,4% 36,6%
EBIT 65,3 87,1 -25,1 152,7 138,3 10,4
Rezultat per acţiune preferenţială (în euro) 2,13 2,79 -23,7 4,88 4,39 11,2
Alţi indicatori concernul HORNBACH HOLDING AG 31 august 2014 28 februarie 2014

±

în %

Capital propriu în % din suma bilanţului

50,4%

49,3%

Numărul magazinelor de bricolaj

144

141

Suprafaţa de vânzări a magazinelor de bricolaj conform BHB (în mii mp)

1.676

1.647

1,8
Angajaţi (număr) 2) 16.497 16.021 3,0

În cazul datelor prezentate în procente şi cifre pot apărea diferenţe de rotunjire. Datele procentuale sunt calculate având la bază cifrele exprimate în mii euro

1)  raportat la ajustările de schimb valutar

2)  Număr total la data bilanţului, inclusiv personal auxiliar

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *