La începutul anului 2014, în România existau peste 4 milioane de abonaţi la telefonie fixă, aproape 23 de milioane de cartele SIM de telefonie...

telecom-gadgetLa începutul anului 2014, în România existau peste 4 milioane de abonaţi la telefonie fixă, aproape 23 de milioane de cartele SIM de telefonie mobilă active, 46% din gospodării având o conexiune la internet fix de bandă largă, iar peste 85% dintre acestea având abonament la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale. Toți acești utilizatori pot afla informații practice despre serviciile de comunicații electronice pe care le utilizează, precum și despre serviciile poștale în cadrul secțiunii InfoCentru de pe site-ul ANCOM.

Pentru a facilita accesul consumatorilor la informații practice despre serviciile de telecomunicații și serviciile poștale, precum și la aplicațiile pentru utilizatori dezvoltate de ANCOM, pagina de start a site-ul www.ancom.org.ro a fost reconfigurată, asigurând acum accesul la distanță de un singur click atât către InfoCentrul ANCOM, cât și către Veritel.ro – comparatorul de oferte telecom sau informații despre portabilitatea numerelor de telefon.

În zilele de 8 şi 9 octombrie, InfoCentrul ANCOM este disponibil şi offline – la Internet & Mobile World 2014, târg dedicat industriei de comunicații ce are loc la Romexpo. Vizitatorii pot afla direct de la specialiștii ANCOM ce avantaje le aduc aplicațiile și serviciile implementate de Autoritate, precum și informații practice despre ce trebuie să aibă în vedere atunci când aleg un serviciu de comunicații, cum pot încheia un contract (care poate fi în scris, dar și prin telefon sau online) și la ce ar trebui să fie atenți înainte de a-l semna (durata acestuia, timpul de instalare și activare a serviciului, tarifele aplicabile etc.).

Pe parcursul anului 2014, Autoritatea a primit și soluționat peste 1.100 petiții cu privire la diferite aspecte legate de relaţia utilizator-operator. Cele mai multe reclamații pe marginea serviciilor telecom se referă la relaţia contractuală dintre utilizatori și furnizori, mai precis la aspecte privind derularea, prelungirea, încetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii în contracte.

Pornind de la situaţiile semnalate prin petiţii, ANCOM a dezvoltat secțiunea dedicată contractelor din InfoCentru, astfel încât să ofere utilizatorilor toate informațiile de care au nevoie cu privire la încheierea contractelor pentru servicii de comunicaţii. În cazul serviciilor poştale, cele mai frecvente probleme semnalate se referă la faptul că utilizatorii nu primesc sau primesc cu întârziere contravaloarea bunurilor livrate prin serviciul ramburs, deși suma este încasată de la destinatari, precum și la deteriorarea conținutului coletelor.

Secțiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune) și serviciile poștale, pentru a-i sprijini în alegerea și folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) 

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *