UPS, unul dintre cei mai importanţi jucători din logistică la nivel mondial, a dat publicităţii rezultatele celui de-al șaptelea studiu „Pain in the (Supply)...
sanatateUPS, unul dintre cei mai importanţi jucători din logistică la nivel mondial, a dat publicităţii rezultatele celui de-al șaptelea studiu „Pain in the (Supply) Chain”, ediția 2014, privind tendințele globale ale industriei de îngrijire a sănătății.

Studiul urmărește strategiile și oportunitățile de dezvoltare specifice industriei de îngrijire a sănătății, precum și principalele provocări întâmpinate de companiile din domeniu. Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de 530 de executivi din industria de îngrijire a sănătății din SUA și Canada, Europa de Vest, Asia și America Latină, în intervalul ianuarie – martie 2014.

Un mediu caracterizat de riscuri în creștere, reglementări complexe și o presiune continuă pe costuri au împiedicat executivii din industria de îngrijire a sănătății să profite de oportunitățile neexploatate din industrie, potrivit studiului UPS „Pain in the (Supply) Chain”, ediția 2014.

Pentru a reduce riscurile și pentru a valorifica astfel oportunitățile de creștere, executivii din industria mondială au în plan încheierea de parteneriate strategice și realizarea de investiții în tehnologie.

Reglementările mai stricte și provocările ce derivă din protecția produselor manipulate reprezintă cei mai importanți factori care generează incertitudine în lanțul de aprovizionare în industria de îngrijire a sănătății.

Pentru al treilea an consecutiv, respectarea reglementărilor în vigoare a fost nominalizată de 60% dintre intervievați drept cea mai pregnantă problemă pe care o confruntă. Mai mult, 78% consideră că schimbările din industrie vor fi determinate în viitor de reglementările în vigoare, precum și de creșterea cerințelor pe acest palier.

Asigurarea protecției produselor manipulate devine tot mai dificilă. Astfel, 46% dintre cei intervievați apreciază că securitatea produselor se regăsește printre principalele provocări întâlnite, în timp ce 40% se tem de eventuale daune și alterări aduse produselor.

Factorii economici sunt de asemenea determinanți. Astfel, 49% dintre cei intervievați resimt și după șase ani impactul recesiunii economice. Majoritatea sunt din SUA, cu 60% dintre executivii din industria de îngrijire a sănătății fiind de acord cu această afirmație. În acest climat economic global, managementul costurilor continuă să ocupe un loc important în topul preocupărilor executivilor din domeniu. Chiar dacă activează într-un mediu de risc, doar 26% dintre executivii intervievați nominalizează strategia de criză printre preocupările lor cele mai importante.

În același timp, 34% dintre intervievații din Asia și 22% dintre cei din America Latină declară că mai mult de un sfert dintre activitățile curente din lanțul de aprovizionare al companiilor în care lucrează au fost afectate de evenimente neprevăzute în ultimii trei – cinci ani.

 „Companiile care adoptă noile tehnologii și strategii transformative în lanțul de aprovizionare pentru a reduce riscurile vor avea mai multe șanse să profite în viitor de noile oportunități de creștere în industria de îngrijire a sănătății,” spune  John Menna, vicepreședinte UPS în cadrul diviziei de strategie globală în asistența medicală.

Strategii de succes pentru diminuarea riscurilor și creșterea competivității

Majoritatea companiilor care reușesc să reducă riscurile și să devină mai competitive apelează la parteneriate și investesc continuu în tehnologie:

  • Pentru 78% dintre factorii de decizie, parteneriatele din logistică și distribuție sunt principalele tactici de gestionare eficientă a costurilor lanțului de aprovizionare.
  • 65% accesează cu succes piețe noi folosindu-se de parteneriate din logistică și distribuție.
  • Colaborările ce includ parteneriate cu companii logistice și de distribuție sunt nominalizate de 61% dintre executivi pentru a accesa canale de distribuție noi și pentru a crea strategia go-to-market (cercetare de piață; plan de marketing; strategia de prețuri; de vânzări; model de service delivery).
  • Pentru realizarea acelorași obiective, 23% se folosesc de fuziuni și achiziții.
  • 59% lucrează cu terți furnizori de servicii logistice pentru a spori eficiența și a îmbunătăți competivitatea companiilor.

Investițiile în tehnologii noi reprezintă și anul acesta una dintre strategiile de creștere a eficienței și a competivității în următorii cinci ani. La nivel global, peste 80% dintre respondenți spun că vor investi în tehnologii noi în următorii trei – cinci ani.

Oportunități neexploatate în lanțul de aprovizionare

Oportunitățile din industrie derivă din mobilizarea de noi canale de distribuție și modele pentru a preîntâmpina nevoile în schimbare ale clienților, precum comerțul online, urbanizarea și asistența medicală la domiciliu.

În ultimii doi ani, cel puțin 70% dintre intervievați au declarat că intenționează să crească accesarea noilor canale de distribuție. Cu toate acestea, mixul de canale folosit rămâne aproape identic. Acest lucru demonstrează că în timp ce intenția de a profita de oportunitățile neexploatate este evidentă, schimbarea reală se realizează lent. Printre motivele pentru această trecerea lentă, 68% spun că lucrează în continuare la construirea strategiei pentru canalele de distribuție directă.

Creșterea cererii pentru servicii de îngrijire medicală la domiciuliu se va intensifica în următoarea decadă. La nivel global, 21% dintre respondenți identifică acest aspect ca fiind o tendință cheie ce va determina schimbări în strategia de afaceri și în lanțul de aprovizionare. Respondenții declară că 30% dintre produse vor susține canalele de îngrijire medicală la domiciliu în următorii șapte până la zece ani.

O altă oportunitate identificată este reprezentată de parteneriate. În 2011, 62% dintre factorii decizionali intervievați au nominalizat parteneriatele cu terți furnizori de servicii logistice ca fiind o strategie importantă pentru următorii ani, iar 60% au apreciat această strategie ca una de succes în ultimele 18 luni. Din studiul de anul acesta, reiese faptul că 59% consideră că aceste parteneriate au fost de succes în ultimele 18 luni și vor continua să apeleze la această strategie în anii următori. Ca o concluzie, în timp ce industria recunoaște importanța implementării acestei strategii pentru creșterea competivității, implementarea propriu-zisă este totuși un proces lent.

Extinderea la nivel global, în care companiile din industria de îngrijire a sănătății investesc masiv, continuă să ofere noi oportunități. Pe parcursul ultimelor 18 luni, 65% au accesat piețe noi în vederea extinderii bazei de clienți cu scopul de a genera noi creșteri ale veniturilor. În perspectivă, 78% se vor extinde pe piețe noi în următorii trei – cinci ani. Aceste răspunsuri reflectă intenția executivilor intervievați în 2011, când 81% aveau în plan extinderea la nivel global în următoarea perioadă.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *