Vă vine să credeţi sau nu, dar acesta este adevărul. Gigantul chinez din retail Alibaba, concurentul direct al Amazon, a ajuns vineri, 19 septembrie,...
AlibabaVă vine să credeţi sau nu, dar acesta este adevărul. Gigantul chinez din retail Alibaba, concurentul direct al Amazon, a ajuns vineri, 19 septembrie, să valorize mai mult decât aceste companii (Amazon – 153 mld. dolari, Facebook – 202 mld. doalri, IBM – 193 mld. dolari).

Compania miliardarului Jack Ma, în care şi Yahoo deţine un pachet de acţiuni, şi-a făcut debutul oficial pe piaţa bursieră de la New York. În prima zi de listare, acţiunile Alibaba au crescut de trei ori faţă de preţul iniţial, compania fiind evaluată la 228 de miliarde de dolari.

Singurele companii americane din industria tech care au o capitalizare mai mare sunt Apple (609 miliarde de dolari), Google (400 de miliarde de dolari) şi Microsoft (387 de miliarde de dolari). Şi chiar şi aceşti giganţi încep să vadă cu coada ochiului cum Alibaba vine puternic din urmă.

Alibaba a captivat, pur şi simplu, piaţa chineză de retail. Şi nu are de câştigat numai pe plan domestic. În declaraţiile anterioare listării, oficialii retailerului estimau că numărul potenţialilor clienţi din mediul online este de 302 milioane de persoane, aproape cât întreagă populaţie din SUA, însă doar o bucată din cei 1,3 miliarde de chinezi care ar putea deveni clienţi ai companiei odată ce au acces în mediul online.

Tocmai de aceea, Alibaba a devenit compania spre care se duce orice jucător, mai ales american, care îşi doreşte să penetreze piaţa chineză. Aşa că, acţiunile acesteia au devenit cele mai attractive pentru orice investitor american care îşi doreşte să ia o felie din plăcinta consumerismului chinez.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *