Miele, compania de top în producția de echipamente electrocasnice premium la nivel mondial, a raportat afaceri în creștere pentru anul fiscal 2013/2014, încheiat la...

Miele IFA 2014Miele, compania de top în producția de echipamente electrocasnice premium la nivel mondial, a raportat afaceri în creștere pentru anul fiscal 2013/2014, încheiat la 30 iunie 2014. Compania a realizat în această perioadă o cifră de afaceri de 3,22 de miliarde de euro, înregistrând o creștere de 2,2% față de anul fiscal anterior, echivalentul a 69 de milioane de euro. În aceeași perioadă, Miele a realizat investiții de 188 de milioane de euro și a ajuns la un număr de 17.660 de angajați. Pentru anul fiscal 2014/2015, Miele și-a propus menținerea unei creșteri a cifrei de afaceri similare celor înregistrate în anii anteriori.

Anul fiscal 2013/2014 reprezintă pentru Miele perioada celor mai importante lansări de produse în istoria de peste 113 ani a grupului, cu reînnoirea tuturor gamelor de electrocasnice de uz casnic. Aceste lansări au susținut evoluția vânzărilor pe principalele piețe de desfacere ale companiei, afectate de condiții economice nefavorabile. O monedă europeană mai puternică în special pe aceste piețe a avut un efect vizibil asupra exporturilor. Prin urmare, creșterea cifrei de afaceri în euro, luând în considerare efectele cursului valutar, ar fi depășit pragul de 5%. În acest context, rezultatele financiare înregistrare de Miele sunt importante, potrivit lui Olaf Bartsch, membru în Consiliul de Administrație și Director de Finanțe și Administrație Miele.

În Germania, Miele a înregistrat o majorare a cifrei de afaceri cu 23 de milioane de euro, atingând 978 de milioane de euro, în creștere cu 2,4% față de anul precedent. Germania este principala piață de desfacere a companiei, cu o cotă, în creștere, de 30,6% în vânzările înregistrate la nivel global.

            SUA, China și Rusia, în topul celor mai performante piețe 

În afara Germaniei, cifra de afaceri Miele a crescut cu 1,9%. Compania a raportat creşteri procetuale de două cifre pe pieţe strategice, precum SUA, China şi Rusia, în pofida unui schimb valutar negativ. Miele a raportat o creştere peste medie în Australia, a patra cea mai importantă piaţă de desfacere a companiei, după Germania, SUA şi Elveţia.

Într-o perspectivă optimistă, menţionăm că criza datoriilor în cele mai afectate ţări din sudul Europei nu s-a agravat în perioada analizată. La nivel global, compania Miele operează în mod direct în continuare în 47 de ţări şi este prezentă în alte 50 de ţări prin parteneriatele pe care le-a încheiat cu importatorii.

În pofida unui declin global la nivelul intenţiei de a investi, divizia Miele Professional a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri cu 3,9%, peste medie, până la 418 milioane de euro. Divizia de echipamente profesionale a contribuit cu 13% la cifra de afaceri totală realizată de Miele în anul fiscal 2013/2014. Dintre produsele acestei divizii, s-au remarcat maşinile de spălat vase pentru uz profesional cu cicluri rapide de funcţionare şi maşinile profesionale de spălat rufe, gamă ce a aniversat 90 de ani de la lansare, precum şi tehnologia medicală.

            Număr record de angajați

La finele anului fiscal 2013/2014, Miele avea un număr de 17.660 de angajaţi la nivel global, cu 409 mai mulţi comparativ cu anul precedent. Cei mai mulţi dintre aceștia lucrează în Germania, adică 10.411 de persoane.

Investiţiile Miele din acelaşi an fiscal se ridică la aproximativ 188 de milioane de euro, cu 25 de milioane mai puţin raportat la sumele investite în anul anterior, când Miele a lansat cele mai multe produse şi tehnologii innovative din istoria companiei şi a atins maximum de investiţii realizate într-un an.

Obiectivele de investiţii pentru ultimul an fiscal au presupus modernizarea şi echiparea facilităţilor de producţie, noi spaţii de birouri şi extinderea depozitului central de mărfuri de la Gütersloh. Investiţiile în creşterea capacităţii spaţiilor logistice de la Gütersloh vor continua şi în anul fiscal 2014/2015.

La nivel de management, Miele a anunţat la 1 august că va avea un nou director de Marketing şi Vânzări. Dr. Axel Kniehl, fost vice preşedinte în cadrul Whirlpool Corporation şi CEO Bauknecht, îl înlocuiește pe Heiner Olbrich, care se va retrage din motive personale începând cu 30 septembrie 2014.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *