Un studiu recent realizat de reţeaua de restaurante City Grill, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de profil, un business...
centrul vechiUn studiu recent realizat de reţeaua de restaurante City Grill, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de profil, un business controlat de omul de afaceri Dragos Petrescu, arata ca, atunci cand vorbim despre Capitala, Centrul Vechi este considerat de catre romani cea mai importanta atractie.

Peste 80% dintre respondentii studiului realizat in colaborare cu Quantix Marketing Consulting au concluzionat ca Centrul Vechi este principalul loc de iesit in oras in Bucuresti si destinatia pe care o aleg atunci cand iti inviti prietenii din strainatate. Aceasta pozitionare se va mentine si pe anii imediat urmatori, respondentii fiind de acord ca aceasta zona va continua sa se dezvolte si sa atraga vizitatori, atat localnici cat si straini.

Unul dintre motivele acestui trend este concentratia de locatii pentru servit masa sau pentru distractie. Peste 80% dintre respondenti sustin ca Centrul Vechi este zona cu cele mai multe restaurante din Bucuresti in timp ce 68% il percep ca locul cu cele mai multe posibilitati de distractie.

Dat fiind aceste considerente, se remarca si afluxul de straini, fie ca sunt turisti sau persoane care lucreaza temporar pe teritoriul Romaniei. Aproape 89% dintre respondenti considera ca Centrul Vechi este principalul loc in care poti invita un prieten din strainatate. Dealtfel, 88% sustin ca, in ultima perioada, vezi tot mai multi straini in aceasta zona. Acest lucru se datoreaza, cel mai probabil, faptului ca prețurile sunt mult mai accesibile decat cele din majoritatea capitalelor europene, iar viața de noapte mult mai vibranta. Afluxul mare de straini, design-ul cosmopolit al localurilor si serviciile din ce in ce mai bune reprezinta principalele motive pentru care mai mult de jumatate dintre cei chestionați considera Centrul Vechi o zona „ca in Occident”, desi specificul local ii ofera o nota de unicitate. Restaurantul preferat de bucuresteni pentru invitatii lor din strainatate este Caru’ cu Bere.

„Grupul City Grill opereaza mai multe locatii in acest spatiu si, in mod firesc, suntem interesati de intelegerea trendurilor, a atitudinilor si comportamentelor consumatorilor. Pentru a oferi si pe viitor clientilor o experienta bazata pe excelenta, in primavara acestui an am realizat o cercetare de marketing focusata pe aceasta zona, o initiativa de pionierat legata de Centrul Vechi. Mai mult decat atat, inca din 2004 cand am fondat primul City Grill, obiectivul nostru principal era de a crea o mancare cu un gust distinct, preparata simplu, prin care sa reinviem si sa reinterpretam vechile valori romanesti. De aceea, prin acest studiu ne-am focusat si pe aspecte referitoare la obiceiurile si preferintele asociate servitului mesei, atitudini actuale legate de alimentatie”, explica Ramona Popescu, Marketing Manager Grup City Grill.

Romanii aprecieaza bucataria traditionala

O directie relevanta ce reiese in urma studiului este increderea manifestata de bucurestean in bucataria romaneasca, atat prin prisma meniului cat si a ingredientelor folosite. Desi sunt asumate anumite limitari ale bucatariei romanesti in contextul stilului de viata actual, per ansamblu, calitatea mancarii romanesti si, mai ales, a ingredientelor noastre, vazute mai naturale si superioare celor ,,de import”, este apreciata. 79% dintre participantii la studiu afirma ca prefera produsele alimentare romanesti, in timp ce 65% le considera sanatoase.

In plus, stilul de viata sanatos careia i se asociaza sportul incepe sa fie imbratisat in unanimitate, 98% dintre respondenti apreciind importanta miscarii in fiecare zi. Acest consens atitudinal este activat si sustinut prin implicarea Grupului City Grill in sustinerea miscarii, in dezvoltarea sportului de masa, prin maratoanele desfasurate de-a lungul timpului, Bucharest City Maraton, cat si alte parteneriate la evenimente sportive.

„Segmentul bucurestenilor care ies sa ia masa in oras este tot mai vizibil, fiind in cresetere atat ca numar cat si ca grad de sofisticare. Bucurestiul este un caz special, fericit, in Romania, unde venitul mediu este de aproximativ 1.500 de euro pe familie. Avand in vedere acest venit, oamenii sunt dispusi, educati si isi si permit sa iasa la restaurant pentru simplul motiv de a lua masa. In plus, daca gasesc un meniu de pranz sub 5 euro, bucurestenii sunt dispusi sa faca din acest lucru un obicei. Atat prin restaurantele City Grill, cat si Caru’ cu Bere si Hanu’ Berarilor incercam sa promovam bucataria romaneasca, sedimentand acest stil de viata, in fond, prin fiecare locatie nou deschisa si prin fiecare meniu creat special pentru cei ce iubesc gastronomia autohtona”, adauga Ramona Popescu.

Cercetarea a fost realizata online, in luna mai 2014, pe un esantion de 765 respondenti, reprezentativ la nivelul orasului Bucuresti pentru segmentul 18-50 ani. Studiul este solicitat de grupul City Grill si realizat de Quantix Marketing Consulting, o companie specializata pe cercetare de piata si consultanta de marketing.

Din grupul City Grill fac parte restaurantele Trattoria Buongiorno, City Grill, City Cafe, Hanu’ Berarilor si Caru’ cu Bere.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *