Potrivit unui raport recent al PayPal, unul dintre cei mai mari provideri din lume de soluţii pentru plăţi digitale, comercianții români care folosesc această...
PayPal Logo hi resPotrivit unui raport recent al PayPal, unul dintre cei mai mari provideri din lume de soluţii pentru plăţi digitale, comercianții români care folosesc această metodă de plată au înregistrat o creștere de 36% a plăților din străinătate în prima jumătate a lui 2014.

Plățile din străinătate făcute prin intermediul PayPal către comercianții români au crescut cu 36% în prima jumătate a anului 2014, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Principalele categorii de export au inclus  servicii web, gaming, telefoane mobile, piese pentru mașini, cosmetice, fashion și software. În 2014, peste 10,000 de comercianți activi pe teritoriul Europei Centrale și de Est au ales PayPal ca partener pentru a-și crește afacerile pe plan internațional.

Pe de altă parte, dincolo de granițele României, datele internaționale arată că exporturile online continuă să crească puternic, independent de trendul descendent înregistrat de vânzările pe plan domestic sau de exporturile tradiționale. Această tendință este vizibilă în special în cadrul EU 27, unde costurile de expediere sunt relative reduse și nu se aplică taxe vamale. În condițiile în care, în România, circa 10% dintre comercianți vând online, 37% dintre ei au primit comenzi din alte țări ale UE în 2012.

“Dimensiunile acestei oportunități nu trebuie subestimate. Comerțul transfrontalier a reprezentat, în 2013, 25% din  volumul total de plăți al PayPal – valoarea totală a tranzacțiilor a fost de 180 de miliarde de dolari in anul respectiv și noi coridoare pentru exporturi online au continuat să apară. Mă bucur că România este în topul piețelor cu cele mai mari creșteri ale exporturilor din Europa Centrală și de Est și dincolo de granițele acestei regiuni”” – a declarat Damien Perillat, Managing Director PayPal pentru Europa Centrală și de Est.

America de Nord, în fruntea topului piețelor străine pentru comercianții români în prima jumătate din 2014

Comercianții români au primit comenzi de la consumatori din Europa, inclusiv Marea Britanie (11%) și Germania (5%), însă America de Nord rămâne cea mai importantă piață care trimite bani online către România (47%). De remarcat este și faptul că procentajul pentru piețele cheie care generează creșteri impresionante ale valorii exporturilor românești a rămas aproape neschimbat pe parcursul ultimilor ani.

Factori de success pentru comercianții români

Există două motive principale care asigură succesul magazinelor online românești în străinătate: produsele originale sau unice și prețurile competitive. Majoritatea occidentalilor care fac achiziții transfrontaliere spun că preferă să cumpere din străinătate pentru că este mai ieftin (80%) sau grație “varietății mai mari care nu poate fi găsită pe plan local” (79%).

Soft Dreams, agenție de web development cu activități internaționale, înregistrează un volum semnificativ de plăți realizate prin intermediul PayPal. Printre comercianții români populari pe plan internațional se regăsește și ShopMania.com – magazine online care vinde haine și accesorii.

„Globalizarea vânzărilor și oportunitățile oferite de internet ne-au ajutat să ne extindem business-ul și să ajungem la consumatori de dincolo de granițele României. În prezent, ne vindem serviciile în peste 10 țări din întreaga lume și folosim atât PayPal cât și alți procesatori pentru a primi plăți. Pur și simplu, am profitat și implementat oportunitățile oferite de dezvoltarea internetului și tehnologiilor mobile. Acestea ne-au ajutat să răspundem mai bine așteptărilor clienților, aducându-ne afacerea la nivelul următor” – a declarat Ionuț Dumitru, softdreams.eu.

Cine sunt consumatorii din străinătate?

Consumatorii străini care achiziționează din magazine deținute de comercianți din România preferă să folosească PayPal deoarece le oferă siguranță și protecție pentru cumpărători. Aceasta le permite cumpărătorilor să solicite rambursarea banilor în cazul în care nu primesc produsele achiziționate ori produsele primite nu sunt conforme descrierii furnizate de către vânzător. Conform unui studiu realizat de Ipsos Vantis pe multiple piețe europene, cumpărătorii din Marea Britanie (62% pe plan local și 58% pe plan internațional), Germania (65% pe plan local și 58% pe plan internațional) și Franța (40%) preferă și folosesc întotdeauna PayPal în magazinele online care oferă PayPal ca opțiune de realizare a plăților.

Același studiu arată că o treime dintre cumpărătorii din Marea Britanie sau Franța care fac achiziții online nu realizează că au cumpărat produsul respectiv de la un comerciant străin. În ultimii câțiva ani, magazinele online românești s-au dezvoltat și maturizat și au început să exploreze oportunitățile internaționale. Comercianții de top oferă interfețe în limbi internaționale de circulație, cum ar fi engleza sau germana, procesele de achiziție și checkout sunt optimizate pentru dispozitive mobile și fiecare livrare poate fi urmărită aproape în timp real.

Companie înfiinţată în 1998, PayPal deţine peste 152 de milioane de conturi active prin care utilizatorii fac plăţi în peste 100 de valute pe 203 piețe. Companie eBay Inc. (Nasdaq: EBAY), PayPal procesează zilnic 9.3 milioane de plăți pentru clienții săi.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *